  • 21. Data: 2014-09-20 14:58:26
    Temat: Re[2]: Gość wjechał mi w tył i uciekł - kontynuacja
    Od: Sezamka <p...@m...pl>

    Hello Budzik,

    Saturday, September 20, 2014, 6:59:39 AM, you wrote:

    > Sezamko, nie masz AC?

    Nie mam :(

  • 22. Data: 2014-09-20 17:21:36
    Temat: Re: Gość ...
    Od: "Zenowik6" <g...@w...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedy mieszkałem za granicą choć praca była nielekka ale każdego dnia
    > na każdym kroku w sklepie, banku, na poczcie spotykałem normalność.
    > To świetne uczucie dające napęd do życia.
    > Piter

    Ja spotykam normalności i nienormalności zarówno w Polsce
    jak i za granicą.

  • 23. Data: 2014-09-20 19:32:46
    Temat: Re: Gość wjechał mi w tył i uciekł - kontynuacja
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-20 12:01, BartekK pisze:

    > Już samo to, że dany kierowca/(samochód z nieznanym kierowcą) uciekł,

    A skąd to wiadomo? :)
    To dopiero trzeba ustalić i jak już się okaże że jest tak jak piszesz,
    to owszem - OC wypłaci odszkodowanie nawet jak nie uda się ustalić
    kierującego.

    > Ale gdy mamy zdarzenie
    > (które potwierdza policja, i jest ono pewne i udokumentowane

    Zdarzenie tak, bo pojazd sprawcy raczej udokumentowany nie został.

    A pewnie nie chciałbyś płacić (z regresem) za każdym razem jak ktoś
    doniesie na policji że spowodowałeś wypadek i uciekłeś.

  • 24. Data: 2014-09-20 19:39:10
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    PiteR wrote:

    > Samochód się stoczył uderzył w nasz. Warta będzie bajerować żeby podać
    > samochód do sądu. Na dodatek część żywotnie zainteresowanych osób czyi
    > kierowców będzie bronić Warty.

    Zgubiłeś jeden detal - czy właściciel tego pojazdu, który się stoczył
    podpisał się dobrowolnie na oświadczeniu, że jest sprawcą kolizji?
    Jeżeli tak, to Warta wypłaca odszkodowanie.

    Jeżeli się nie podpisał, to dlaczego się nie podpisał?
    Była oczywista wina po stronie tego, który się stoczył, a on się mimo to
    nie nie podpisał, to nie szukaj nienormalności u Warty, tylko zastanów
    się nad tym człowiekiem.

    A teraz spróbujmy z drugiej strony.
    Wziąłeś miliard kredytu, zainwestowałeś i otworzyłeś firmę
    ubezpieczeniową pod nazwą Marta S.A. Sprzedajesz polisy OC i co miesiąc
    spłacasz ciężkie raty od kredytu na inwestycję.
    Przychodzi do Ciebie facet i żąda wypłaty odszkodowania. Prosisz o
    uzasadnienie - dlaczego masz zapłacić? Facet mówi, że jakiś samochód się
    stoczył na jego auto i dlatego należy mu się odszkodowanie.
    Co robisz?
    a. sięgasz głęboko do kieszeni i płacisz temu człowiekowi ile żąda,
    b. prosisz o przedstawienie dowodów, że zdarzenie miało miejsce i
    pojazd, który się stoczył ma ważną polisę od Marta S.A.
    c. inne - jakie?

  • 25. Data: 2014-09-20 19:44:33
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Z ciekawości: a jak postąpi Warta, jak sąd uzna, ze co prawda ktoś wjechał
    > w Sezamkę tym samochodem ale nie wiadomo kto?
    >
    > OC jest co prawda na osobę, ale sprawa jest przeciw osobie.
    > I co dalej?

    Po co komplikować - przypuśćmy, że sąd osądzi, że kolizja była z winy
    kierującego pojazdem A, kierujący pojazdem A nie jest właścicielem
    pojazdu A, tylko akurat kierował. Polisa jest przypisana do auta, więc
    odszkodowanie pójdzie z polisy auta A.

    Jeżeli nie mam racji, to proszę mnie wyprowadzić z błędu.

  • 26. Data: 2014-09-20 21:59:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > odszkodowanie pójdzie z polisy auta A.
    >
    > Jeżeli nie mam racji, to proszę mnie wyprowadzić z błędu.

    Ale Ty zakładasz, ze sprawca został wykryty - wtedy rzeczywiscie wszystko
    jest jasne.
    A jeżeli nie zostanie?

  • 27. Data: 2014-09-20 23:02:10
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:

    > Ale Ty zakładasz, ze sprawca został wykryty - wtedy rzeczywiscie wszystko
    > jest jasne.
    > A jeżeli nie zostanie?

    Strzelam - nikt nie dostanie mandatu i punktów, ale wypłata pójdzie z OC
    auta i właściciel auta utraci zniżki - ?

  • 28. Data: 2014-09-21 08:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Strzelam - nikt nie dostanie mandatu i punktów, ale wypłata pójdzie z
    > OC auta i właściciel auta utraci zniżki - ?

    Ale na jakiej podstawie?
    Policja skierowała sprawe do sądu przeciw osobie, sad uzna ze nie ma
    dostatecznych dowodów i sprawe oddali.
    I co dalej?

  • 29. Data: 2014-09-21 09:40:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Ale na jakiej podstawie?
    > Policja skierowała sprawe do sądu przeciw osobie, sad uzna ze nie ma
    > dostatecznych dowodów i sprawe oddali.
    > I co dalej?

    A co byś chciał?
    Jak sąd ustali, że szkoda powstała z użyciem danego auta i napisze to w
    wyroku - to sprawa prosta.
    Jak nie napisze - to proces cywilny z właścicielem/ubezpieczycielem.
    Jak nie ma dowodów że to dane auto uderzyło - to tylko własne AC.

    Tak to działa.

  • 30. Data: 2014-09-21 11:37:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > A co byś chciał?

    Dyskusji, odpowiedzi...

    > Jak sąd ustali, że szkoda powstała z użyciem danego auta i napisze to w
    > wyroku - to sprawa prosta.

    Czyli dla TU to bedzie wystarczające, ze sad uniewinni oskarzonego ale w
    wyroku napisze, ze to to auto uderzyło, ale nie mozna ustalic kto
    prowadził?
    Sad zwyczajowo zamieszcza takie "detale" w wyroku?

    > Jak nie napisze - to proces cywilny z właścicielem/ubezpieczycielem.

    Ok, tak zawsze mozna.

    > Jak nie ma dowodów że to dane auto uderzyło - to tylko własne AC.

    To oczywiscie jest jasne.