  • 11. Data: 2018-11-18 01:56:29
    Temat: Re: HDD - Read verification failed
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-17, E <n...@p...pl> wrote:
    > W tej chwili BIOS go wykrywa, natomiast system Windows nie.

    Ale nie wykrywa na poziomie menadżera plików czy również w panelu
    administracyjnym?

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2018-11-18 02:16:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-17, E <n...@p...pl> wrote:
    > Podsumowując:
    > - test w BIOSie pokazuje błąd:
    > Error code 0000: Read verification failed.
    > Błąd pokazuje się natychmiast po starcie testu.

    To jest jakiś laptop Lenovo? Nie, że to robi, ale ten komunikat wydaje
    się specyficzny dla tej platformy więc to nie jest standardowy
    komunikat, który cokolwiek mówi. Możesz ten dysk wyjąć i przełożyć do
    jakiejś obudowy usb czy podobnej i wtedy przetestować?

    Raczej nie.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2018-11-18 13:09:22
    Od: "E" <n...@p...pl>

    BIOS wykrywa ten dysk gdy jest w laptopie i przy próbie
    uruchomienia testu pokazuje błąd, o którym pisałam na początku.
    Natomiast dysk przypięty do adaptera USB nie jest widoczny
    ani w menedżerze plików, ani w panelu administracyjnym.

    To jest laptop IBM Lenovo.

    Próba zainstalowania na nim Linuxa Mint 19 na początku
    wyglądała dobrze, bo nawet udało się połączenie z siecią
    bezprzewodową, ale potem nie mogłam jej skończyć z powodu
    komunikatów:
    najpierw Error - Input/output error during read on /dev/sda
    a potem napisał, że utworzenie systemu plików nie powiodło się.

    To chyba koniec tego dysku.

  • 14. Data: 2018-11-18 14:12:15
    Od: "n" <...@...e>

    Udowodnij, że w BIOS wbudowany jest sterownik adaptera.

    -----

  • 15. Data: 2018-11-18 17:38:34
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Użytkownik "E" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najpierw Error - Input/output error during read on /dev/sda
    > a potem napisał, że utworzenie systemu plików nie powiodło się.

    Znalazłam płytę z MHDD 4.6, zbootowałam z niej, ale omawianego
    dysku podłączonego do adaptera USB program nie widzi.
    Nie ma go na liście żeby móc wybrać numer dysku.

  • 16. Data: 2018-11-18 20:01:14
    Od: "n" <...@...e>

    Nie zobaczy bez sterownika adaptera.

    -----

  • 17. Data: 2018-11-18 20:20:16
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Użytkownik "n" <...@...e> napisał w wiadomości news:pssctu$9cm$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie zobaczy bez sterownika adaptera.

    To co zrobić? Jak do programu z bootowalnej płyty
    dopisać sterownik adaptera, pod warunkiem, że go
    w internecie znajdę i jak sprawdzić, że ten sterownik
    pasuje?

  • 18. Data: 2018-11-19 03:29:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-18, E <n...@p...pl> wrote:
> [...]
    > najpierw Error - Input/output error during read on /dev/sda
    > a potem napisał, że utworzenie systemu plików nie powiodło się.

    Wsadz dysk w obudowę usb. Nie podłączaj.

    Odpal tego Minta jako sesję "live".

    Otwórz okienko terminala. Napisz (wykonaj) w nim: sudo -i <ENTER>.

    Wepnij ten dysk.

    Wykonaj w terminalu dmesg i wklej tu jakieś 25 ostatnich lini (lub dmesg

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2018-11-19 08:01:15
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wepnij ten dysk.
    > Wykonaj w terminalu dmesg i wklej tu jakieś 25 ostatnich lini (lub dmesg

    Dzięki za instrukcję. Zrobilam tak, jak napisałeś. Skopiowałam
    to co się wyświetliło w okienku terminala, ale nie wiedziałam
    jak to wkleić gdzieś na dysku twardym, więc zrobilam zdjęcie
    smartfonem i wysłałam je tu: https://imgup.pl/i/FYVr
    Teraz czekam na wyrok. :-)

  • 20. Data: 2018-11-19 08:58:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-19, E <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > to co się wyświetliło w okienku terminala, ale nie wiedziałam
    > jak to wkleić gdzieś na dysku twardym, więc zrobilam zdjęcie

    Podłącz kabel sieciowy / wifi i otwórz sobie jakąś pocztę pod www bo się
    zazdjęcisz :)

    > Teraz czekam na wyrok. :-)

    Moment, jeszcze nie :)
    Na razie jak widać dysk jest widoczny.

    ponownie sudo -i

    Zomacz teraz czy masz (też pod terminalem) smartctl.
    Jeśli nie to najpierw:
    apt update
    apt install smartmontools

    a po instalacji:
    smartctl -a -d sat /dev/sdb

    i wklej cały wynik.

    Nie wiem jakiego terminala używa mint ale jeśli ma u góry opcję Edytuj a
    w środku "zaznacz wszystko" to zrób to a później też pod edit "kopiuj" i
    dalej do poczty :)

    A jak nie to np tak:
    smartctl -a -d sat /dev/sdb > /1.txt; chmod 0666 /1.txt

    a poźniej wejdź menadzerem plików lub dowolnym edytorem tekstu (na pewno
    są ze 2 pod "live") na / i otwórz ten plik

    --
    Marcin