  • 11. Data: 2017-12-14 15:48:52
    Temat: Re: High-tech za żelazną kurtyną
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-12-14 o 14:31, Marek pisze:

    > Na oruginalnych częściach jeszcze działające?

    Myślę, że mógłby być z tym problem. Tam mogły być zastosowane układy
    które z zasady mają dość ograniczoną trwałość (jedne z pierwszych
    MOSów). Czy były? Tego nie wiem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 12. Data: 2017-12-14 22:22:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Dec 2017 15:48:52 +0100, Dariusz Dorochowicz
    <dadoro@_wp_._com_> wrote:
    > Myślę, że mógłby być z tym problem. Tam mogły być zastosowane układy
    > które z zasady mają dość ograniczoną trwałość (jedne z pierwszych
    > MOSów). Czy były? Tego nie wiem.

    No bo tak.mnie naszła ciekawość. Ostatnio w ramach oszczędności
    zamiast nowego PC kupiłem 8 letnią płytę, leżak magazynowy i w
    podobnym wieku xeon do niej. Ile to jeszcze pochodzi?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2017-12-14 22:41:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/14/2017 10:22 PM, Marek wrote:
    > No bo tak.mnie naszła ciekawość. Ostatnio w ramach oszczędności zamiast
    > nowego PC kupiłem 8 letnią płytę, leżak magazynowy i w podobnym wieku
    > xeon do niej. Ile to jeszcze pochodzi?

    Mam Atoma na płycie MicroATX (D945GCLF) kupowanego jakieś prawie 10 lat
    temu. Tanie to było nawet wtedy. Pracuje 24h/dobę od tych 10 lat.
    Obecnie zasila ją 3-ci zasilacz, dwa poprzednie poszły z dymem. Brak
    oznak zużycia. To nie sprzet serwerowy, zwykły konsumencki. Z drugiej
    strony niektóre płyty AsRock z tamtego okresu psuły się od patrzenia,
    kondensatory ze wstydu popuszczały elektrolit.

    Wiele więc zależy od tego kto to wyprodukowal i czy przyoszczędził $0.50
    na marce kondensatorów.

  • 14. Data: 2017-12-14 23:02:38
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-12-14 o 22:22, Marek pisze:

    > No bo tak.mnie naszła ciekawość. Ostatnio w ramach oszczędności zamiast
    > nowego PC kupiłem 8 letnią płytę, leżak magazynowy i w podobnym wieku
    > xeon do niej. Ile to jeszcze pochodzi?

    Nie wiem co kupiłeś, ale widziałem "leżaki magazynowe" płyt o istnieniu
    których ich "producent" nic nie wie. I nie, to nie byłe OEMy. Ordynarne
    podróby w ogóle nie wyglądające nawet w przybliżeniu podobnie jak płyty
    producenta opisanego na płycie. Oby tak nie było, ale biorąc pod uwagę,
    że "normalne" płyty różnych producentów potrafiły pracować od kilku
    miesięcy aż do znudzenia to mogę sobie wróżyć...
    Jeżeli to prawdziwy Asus na Rubyconach, szczególnie z lepszych serii, to
    nie widzę problemu. Oczywiście pod warunkiem dołączenia np przyzwoitego
    zasilacza i takie tam różne...
    A "leżaki magazynowe" to po prostu płyty wyciągane z utylizowanych
    komputerów i trochę odczyszczone. Nie zdziw się jak będziesz miał tam np
    BIOS z 2014 roku ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 15. Data: 2017-12-14 23:20:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Dec 2017 23:02:38 +0100, Dariusz Dorochowicz
    <_...@w...com> wrote:
    > Jeżeli to prawdziwy Asus na Rubyconach, szczególnie z lepszych
    > serii, to

    http://allegro.pl/nowa-plyta-glowna-intel-dq45cb-s77
    5-ddr2-dvi-gwr24-i6845712937.html

    wygląda na nową i oryginalną.

    > BIOS z 2014 roku ;)

    był starszy, chyba z 2010, wygrałem najnowszy.

    --
    Marek