  • 1. Data: 2017-12-10 16:35:50
    Temat: Szczypce dla elektronika
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W końcu to grupa dyskusyjna...
    Przeglądam ofertę szczypiec precyzyjnych (chwytaków, nie obcinaczek), i
    widzę, że ogromna większość z nich, i prawie wszystkie z górnej półki,
    mają gładkie powierzchnie chwytające. Jaka jest praktyczna przewaga
    powierzchni gładkiej nad ząbkowaną? Trzyma to słabo, ześlizguje się...

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2017-12-10 21:15:43
    Temat: Re: Szczypce dla elektronika
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Używam takich i polecam, są ząbkowane:
    http://www.sklep.monster.pl/ax-102-szczyp-mini-plask
    ie-xytronic,4,36804,18781

    Nie wiem czy to górna półka.

    pytający

  • 3. Data: 2017-12-11 21:22:16
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]
    > mają gładkie powierzchnie chwytające. Jaka jest praktyczna przewaga
    > powierzchni gładkiej nad ząbkowaną? Trzyma to słabo, ześlizguje się...

    Jak dla mnie przewagą takowych jest logo. Te tanie, nieprofesjonalne,
    wygodniejsze w użyciu nie mają naklejki :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2017-12-12 20:35:18
    Od: slawek <f...@f...com>

    Gładkie i profesjonalne są, teoretycznie, idealnie dopasowane do tego
    co mają chwytać. Brak ząbków ma być gwarancją nieuszkodzenia
    elementów.

    W ząbkowanych ząbki gryzą trzymany element. Czyli mogą go uszkodzić.
    W skali hydrauliki domowej - przekręcić/odkręcić chromowaną armaturę
    żabką się da... Ale na 99% będą ślady.

    Dodatkowo: brak ząbków ułatwia czyszczenie.

  • 5. Data: 2017-12-13 00:19:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-12 o 20:35, slawek pisze:
    > Gładkie i profesjonalne są, teoretycznie, idealnie dopasowane do tego co
    > mają chwytać. Brak ząbków ma być gwarancją nieuszkodzenia elementów.

    Gwarantują też, że nie da się w nich utrzymać niczego. :-D

    > W ząbkowanych ząbki gryzą trzymany element. Czyli mogą go uszkodzić. W
    > skali hydrauliki domowej - przekręcić/odkręcić chromowaną armaturę żabką
    > się da... Ale na 99% będą ślady.

    Oczywiście - jest tarcie, są ślady. Spróbuj gładkimi szczypcami bez
    ząbków chwycić np. kulkę z łożyska. Załóż kamizelkę kuloodporną
    wcześniej :-D

    A tak na serio... zgoda, ale co z tego skoro szczypce bez ząbków niczego
    nie utrzymają? Jakie jest praktyczne ich zastosowanie zatem?

    > Dodatkowo: brak ząbków ułatwia czyszczenie.

    Zgodzę się, że gładką mydelniczkę łatwiej wyczyścić ... tyle tylko, że
    za mydłem ganiać trzeba gdy ucieka po całej łazience :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2017-12-14 17:39:34
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Dec 2017 00:19:55 +0100, Marek S <p...@s...com> wrote:
    > Oczywiście - jest tarcie, są ślady. Spróbuj gładkimi szczypcami bez
    > ząbków chwycić np. kulkę z łożyska. Załóż kamizelkę kuloodporną
    > wcześniej :-D

    No problem. Gładką pensetą chwytałem kulki... Kwestia wprawy i
    samokontroli.

  • 7. Data: 2017-12-14 21:41:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-14 o 17:39, slawek pisze:

    > No problem. Gładką pensetą chwytałem kulki... Kwestia wprawy i
    > samokontroli.

    Zapewne masz rację. Ale rzadko który elektronik ma czas na trenowanie
    Zen i cieszenie się spokojem poranka zamiast chwycenia narzędzia w tym
    czasie :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2017-12-15 06:44:45
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Dec 2017 21:41:32 +0100, Marek S <p...@s...com> wrote:
    > Zapewne masz rację. Ale rzadko który elektronik ma czas na
    trenowanie
    > Zen i cieszenie się spokojem poranka

    Dlatego to są narzędzia dla profesjonalistów, mistrzów Zen. ;)

  • 9. Data: 2017-12-15 12:00:25
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-12-15 o 06:44, slawek pisze:
    > trenowanie
    >
    > Dlatego to są narzędzia dla profesjonalistów, mistrzów Zen. ;)

    Ja tam wolę naciągnąć rowerowe wentylki na końcówki pęsety, nie ma to
    jak dobra gumka...

    P.P.