  • 1. Data: 2010-09-10 23:30:00
    Temat: Honda City czy Mitsubishi Lancer?
    Od: Andrzej Widakow <E...@h...no.mail>

    Witam,

    Przymierzam się do zakupu autka (cena ok. 50tys.) - wpadły mi w oko
    dwa: Honda City i Mitsubishi Lancer (najtańsza wersja Inform). Co wybrać
    - może jakieś uwagi od aktualnych użytkowników - interesujące byłyby
    zwłaszcza wady tych aut, koszty ekspolatacji np. spalanie, koszty
    przeglądów.

    A może w tej cenie coś jeszcze innego?

    Pozdrawiam,
    Endrju

  • 2. Data: 2010-09-11 01:37:04
    Temat: Re: Honda City czy Mitsubishi Lancer?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Widakow" <E...@h...no.mail> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakieś uwagi od aktualnych użytkowników - interesujące byłyby zwłaszcza
    > wady tych aut, koszty ekspolatacji np. spalanie, koszty przeglądów.

    Mam lancera w wersji SB (inform). Pali dużo, lakier ma z psiej kupy kręcony,
    plastiki nie zachwycają. Ale jeździ toto świetnie, trzyma się drogi jak
    przyklejony, zawieszenie jest odpowiednio twarde i zarazem komfortowe (nie,
    nie ma tu sprzeczności wbrew pozorom). Jeśli niestraszne Ci spalanie na
    poziomie 10-12 l/100 km w mieście (na trasie koło 6,5) to bierz śmiało,
    warto. Jeśli zaś szukasz czegoś oszczędniejszego, to raczej honda, choć nie
    mam z nią żadnych doświadczeń.

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2010-09-11 10:24:19
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-11 01:37, Yogi(n) pisze:

> [...]
    > koło 6,5) to bierz śmiało, warto. Jeśli zaś szukasz czegoś
    > oszczędniejszego, to raczej honda, choć nie mam z nią żadnych doświadczeń.

    To ile wg. Ciebie samochód powinien palić aby był "oszczędny"?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 4. Data: 2010-09-11 10:43:05
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:

    > To ile wg. Ciebie samochód powinien palić aby był "oszczędny"?

    Moja benzynka 2.5l pali w trybie mieszanym poniżej 10l/100km i uważam, że to
    jest oszczędne spalanie na tak duzy silnik.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 5. Data: 2010-09-11 11:48:47
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > To ile wg. Ciebie samochód powinien palić aby był "oszczędny"?

    Miałem już silnik o identycznej pojemności, który powyżej 10 nie
    "wychodził". Zresztą nie o to chodzi, lancer pali sporo zarówno z silnikiem
    1,5 jak i 1,8 - w mieście, w korkach. Jeżeli ktoś kupuje auto do jazdy po
    mieście, to powinien rozważyć coś o małej pojemności, np. aygo pali ok 5,5
    we wrocławskich korkach. Lancer (1,8) w takich warunkach "zeżre" nawet 15.

    Skoro wątkotwórca rozważa city i lancera, to nie za bardzo wiemy czy chce
    jeździć po mieście czy w trasy, ja na krótsze trasy (powiedzmy 30-60 km
    dziennie) mogę szczerze lancera polecić, w wypadku dłuższych dziennych
    przebiegów - jakiegoś diesla (niekoniecznie lancera, bo narzekają na
    awaryjność volkswagenowego DID), a do miasta - inne auto ;-)

    Corolla o silniku 1,4 spalała w mieście 7,5-8 litra na stówę i to było
    kompromisowe rozwiązanie, zwłaszcza, że 70% przebiegu zrobiłem w trasach
    poza miastem, co wiązało się ze spalaniem rzędu 5,6 - 6 litra. Lancer na
    trasie spala 6,3 - 6,8 w zależności od załadowania i ilości wyprzedzonych
    ciężarówek, ale w mieście to po prostu za droga zabawka. Dlatego wszystko
    zależy od charaktersytyki tras, które zamierza się pokonywać. No i stylu
    jazdy, jakości palliwa, ukształtowania terenu i lepkości powietrza ;-)

    Do wątkotwórcy - zajrzyj tutaj:
    http://forum.mitsumaniaki.pl/index.php?c=48&sid=68b8
    8917370bad04876581f6832ebbb1
    i będziesz znał wszystkie wady i zalety tego wartego uwagi samochodu.

    --
    Yogi(n)

  • 6. Data: 2010-09-11 23:35:27
    Od: Andrzej Widakow <E...@h...no.mail>

    Yogi(n) pisze:
    > Skoro wątkotwórca rozważa city i lancera, to nie za bardzo wiemy czy
    > chce jeździć po mieście czy w trasy

    Noooo, "wątkotwórca" chciałby jeździć powiedzmy 85% po mieście reszta trasy.

    P.S
    No i co oczywiste, "wątkotwórca" nie chciały wydawać dużo potocznie
    zwanej "kasy" na sprawdzanie przez tzw. autoryzowany serwis (tfu., tfu.)
    sprawności jego auta. A poważnie, interesują mnie jak najmniejsze koszty
    ukryte po kupnie auta (typu obowiązkowe przeglądy za 1800PNL za wyminaę
    oleju i filtra, albo podobna cena za wymianę filtra klimy) itp. No i
    oczywiście wrażenia (z portfele ze spalania).

    Jak dotąd nikt nie odezwał się od Hondy City. Nie czytają listy czy co?

    Pozdrawiam,
    Endrju

  • 7. Data: 2010-09-12 00:01:34
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > oleju i filtra, albo podobna cena za wymianę filtra klimy) itp. No i
    > oczywiście wrażenia (z portfele ze spalania).

    Koszty przeglądu lancera znajdziesz pod wskazanym przedtem linkiem, trzeba
    tylko pogrzebać. W moim wypadku było to ok 600 zł, razem z olejem, czyli nie
    tak źle. Cena zależy od miasta oczywiście i od ASO, ale obowiązuje tu
    generalna zasada im większe tym drożej (bbo koszt zależy głównie od
    robocizny, która w większych miastach jest droższa. Filtr przeciwpyłkowy
    wymienisz sam, na allegro są po 40 -100 złotych mniej więcej, te droższe to
    wersja z węglem aktywnym.
    Ale powtórzę jeszcze raz - na miasto to nie jest dobry pomysł, chyba, że
    miasto małe i niezakorkowane. Auto jest pakowne, wygodne, idelne jako
    rodzinne, trasy rzędu 700-800 km robimy rodzinnie bez problemu. Wyprzedza
    się bardzo dobrze, dobrze się trzyma drogi, łatwo obsługuje, jedynym minusem
    (powaznym, bo o mniej istotnych nie ma co wspominać - każde nowe auto w tej
    klasie ma kiepski lakier czy tandetne plastiki) jest spalanie, które do
    jazdy miejskiej zniechęca. Są wersje przystosowane do LPG lub z fabryczną
    instalacją, ale pewnie ciężko będzie takiego kupić za mniej niż 70.

    > Jak dotąd nikt nie odezwał się od Hondy City. Nie czytają listy czy co?

    Nie muszą oszczędzać na paliwie to jeżdżą i nie maja czasu zaglądać tutaj
    ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2010-09-12 01:33:13
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

> [...]
    > jakieś uwagi od aktualnych użytkowników - interesujące byłyby zwłaszcza
    > wady tych aut, koszty ekspolatacji np. spalanie, koszty przeglądów.

    kolega z pracy ma City, 1 gen.
    Koszty przeglądów w aso ok 900zł. Poza regularnym łapaniem gumy nie ma
    problemów z przymusowymi postojami.

    Jacek

  • 9. Data: 2010-09-12 12:36:00
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > A poważnie, interesują mnie jak najmniejsze koszty ukryte po kupnie auta
    > (typu obowiązkowe przeglądy za 1800PNL za wyminaę oleju i filtra, albo
    > podobna cena za wymianę filtra klimy) itp.

    Zainteresuj się hyundaiem.
    250 zł za przegląd. Można przynieść własne olej i filtry.
    Tylko kabinowy ostatnio własny przyniosłem, pozostałe w aso kosztowały tyle
    co w sklepie.
    P.

  • 10. Data: 2010-09-12 14:49:17
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2010-09-12 00:01, Yogi(n) pisze:

    > Ale powtórzę jeszcze raz - na miasto to nie jest dobry pomysł, chyba, że
    > miasto małe i niezakorkowane.

    Z tymi małymi miastami to wcale nie tak różowo jest jak się mieszkańcom
    większych wydaje. Mieszkam w małym mieście i przebiegi są naprawdę małe,
    tak małe, że samochód 3/4 trasy jedzie jeszcze na ssaniu. Żadnej tu
    oszczędności nie widzę, wręcz przeciwnie. Nie pomaga fakt, że nie ma
    tylu skrzyżowań i korków. Moja Carisma automat pali mi 12 litrów przy
    takiej jeździe.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin