  • 1. Data: 2010-09-10 23:12:24
    Temat: Jak sterowany siłownik centralnego zamka bagażnika VW Golf IV 2000 rok
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Witam!
    Przestało mi działać zamykanie bagażnika.
    Kiedyś zacięło mi się w stanie "zamknięte" ale klaps
    w klapę bagażnika rozwiązał sprawę na 3 miesiące.
    Teraz umarło w stanie "otwarte".

    Do siłowniczka dochodzą dwa druty.
    Jak jest sterowany taki siłownik: zamianą polaryzacji czy
    raz plus względem masy na jednym drucie a raz na drugim?

    W serwisie twierdzą, że uszkodzony jest i siłownik i wiązka
    i chcą zedrzeć za naprawę 1400 zł :((

    Na jednym z pinów mam względem masy napięcie podczas "otwórz".
    Podczas "zamknij" nie mam na żadnym z dwóch.

    Słusznie chcą wymieniać i siłownik i wiązkę?

    Feromon

  • 2. Data: 2010-09-11 00:23:08
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Feromon" wrote:
    > W serwisie twierdzą, że uszkodzony jest i siłownik i wiązka
    > i chcą zedrzeć za naprawę 1400 zł :((

    Tak zawsze twierdzą, a przyczyna może być banalna i często zdarza
    się w MK4 - uszkodzone przewody wiązki idącej w osłonie między
    budą a klapą bagażnika. Jedyne co jest dziwne, to że od walnięcia
    w klapę Ci się naprawiło. :-) Tak czy siak to rzecz do sprawdzenia
    w pierwszej kolejności.

    Niedawno identyczny problem był w Golfie 4 znajomej, w serwisie
    VW chcieli zedrzeć za siłownik i wiązkę, w serwisie Skoda/VW (innym)
    uśmiechnęli się, naprawili uszkodzone kabelki i wzięli za to jakieś
    grosze.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 3. Data: 2010-09-11 00:44:27
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > VW chcieli zedrzeć za siłownik i wiązkę, w serwisie Skoda/VW (innym)
    > uśmiechnęli się, naprawili uszkodzone kabelki i wzięli za to jakieś

    Daleko od Wrocławia ten groszowy uprzejmy serwis?
    W klapę waliłem, i się teraz nie naprawiło...
    W sam raz pasuje na uszkodzenie wiązki.
    Ale żeby jednocześnie i siłownik i wiązka
    to jak kumulacja w ToTka. Dla NICH :((

    Dzięki za szybka odpowiedź

    Feromon

    Feromon

  • 4. Data: 2010-09-11 10:19:53
    Od: BearBag <c...@g...com>

    u mnie też przetarte były przewody między klapą a resztą auta, nawet
    trzy, ale ich zlutowanie nic nie dało. Pewnie coś jeszcze sie popaliło
    od zwarcia - prawdopodobnie w sterowniku. Dalej już nie grzebałem a
    auto potem sprzedałem.

  • 5. Data: 2010-09-11 12:10:49
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Feromon" wrote:
    > Daleko od Wrocławia ten groszowy uprzejmy serwis?

    Zumi twierdzi, że niecałe 430 kilometrów. ;-)

    Pozdrawiam
    .Peeter