  • 11. Data: 2016-07-13 18:06:59
    Temat: Re: Hydrofor
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 18:05:27 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > W hydroforze powietrze z zewnątrz się nie dostaje. Do zbiornika
    > buforowego tak.
    > Zastanawiam dlaczego cały czas (wolno, powiedzmy rok) ubywa powietrza z
    > poduszki.
    > Wydaje mi się, że zbiornik jest jednak szczelny.
    > Rozpuszcza się w wodzie?

    Jak masz zbiornik bez membrany, to tak. Z membraną też coś tam przejdzie, ale mniej.

  • 12. Data: 2016-07-13 18:14:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości
    >W hydroforze powietrze z zewnątrz się nie dostaje. Do zbiornika
    >buforowego tak.

    Dostaje sie to rozpuszczone w wodzie.

    >Zastanawiam dlaczego cały czas (wolno, powiedzmy rok) ubywa powietrza
    >z poduszki.
    >Wydaje mi się, że zbiornik jest jednak szczelny.
    >Rozpuszcza się w wodzie?

    Tak. Ale pewnie masz membrane.
    Membrana tez taka calkiem szczelna nie jest i dyfuzja przez nia
    zachodzi.

    No i jeszcze masz tam zawory i uszczelki - na ile naprawde sa szczelne
    to mozna podyskutowac lub sprawdzic.

    J.

  • 13. Data: 2016-07-13 20:16:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-13 o 18:14, J.F. pisze:

    > Dostaje sie to rozpuszczone w wodzie.

    Może się dostaje. Są też jakieś śruby w pompie, przez które ma zasysać
    powietrze. Śruby są przy wejściu i wyjściu z pompy. Ale je dokręciłem,
    bo sączyła się woda. Tak na prawdę nie wiem jak to napowietrzania ma
    działać.

    > Tak. Ale pewnie masz membrane.
    > Membrana tez taka calkiem szczelna nie jest i dyfuzja przez nia zachodzi.
    >
    > No i jeszcze masz tam zawory i uszczelki - na ile naprawde sa szczelne
    > to mozna podyskutowac lub sprawdzic.

    Nie ma zaworów. Nad poduszką jest tylko manometr.

    Robert

  • 14. Data: 2016-07-14 11:56:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >zasysać powietrze. Śruby są przy wejściu i wyjściu z pompy. Ale je
    >dokręciłem, bo sączyła się woda. Tak na prawdę nie wiem jak to

    Ja rozumiem, ze raczej sie boisz o to, ze powietrze spowoduje wzrost
    zanieczyszczen.
    No to powietrze w wodzie jest jeszcze przed hydroforem ...

    >Nie ma zaworów. Nad poduszką jest tylko manometr.

    Wkrecony ? No to i to zlacze moze byc nieszczelne :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-07-14 13:48:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-13 o 12:54, Konrad Anikiel pisze:
    > Ja bym rozważył danie jednego zbiornika nieciśnieniowego
    No, coraz bardziej to mi się podoba.
    Są pojemniki z tworzywa 1000 l, ale miejsce gdzie mogę go zmieścić nie
    jest ogrzewane.
    20 cm styropianu i lampa UV powinno wystarczyć?

    Robert

  • 16. Data: 2016-07-14 13:55:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No, coraz bardziej to mi się podoba.
    >Są pojemniki z tworzywa 1000 l, ale miejsce gdzie mogę go zmieścić
    >nie jest ogrzewane.
    >20 cm styropianu i lampa UV powinno wystarczyć?

    Ale tak kompletnie nieogrzewane ? Bo w zamieszkalym budynku rzadko
    spada ponizej zera, a tone wody to dodatkowo trudno zamrozic -
    czytaj - dlugiej i mroznej zimy to wymaga :-)

    Co do lampy to ciekaw jestem czy potrzebna - w koncu mamy multum
    zbiornikow bez lamp, chocby Twoj aktualny hydrofor.

    J.

  • 17. Data: 2016-07-14 14:16:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 lipca 2016 13:48:27 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > No, coraz bardziej to mi się podoba.
    > Są pojemniki z tworzywa 1000 l, ale miejsce gdzie mogę go zmieścić nie
    > jest ogrzewane.
    > 20 cm styropianu i lampa UV powinno wystarczyć?

    Masz na myśli taki kubik do paleciaka? Ten plastik może być słabo odporny na UV,
    chociaż one stoją w rzędach na podwórku nieraz latami i ingdy nie widzialem żeby
    jakoś mocno pożółkły. Poszukaj najpierw jakiejś karty co to za materiał i na jakie
    czynniki jaką ma odporność. Nawet jak na UV ma słabą, to najwyżej któregoś dnia po
    iluś tam latach zacznie mieć pajęczynkę. Raczej się nie rozpęknie tak nagle.

  • 18. Data: 2016-07-14 14:29:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-14 o 13:55, J.F. pisze:

    > Ale tak kompletnie nieogrzewane ? Bo w zamieszkalym budynku rzadko spada
    > ponizej zera, a tone wody to dodatkowo trudno zamrozic - czytaj -
    > dlugiej i mroznej zimy to wymaga :-)

    Tak, kompletnie nieogrzewane. Taka przybudówka.

    > Co do lampy to ciekaw jestem czy potrzebna - w koncu mamy multum
    > zbiornikow bez lamp, chocby Twoj aktualny hydrofor.

    Ale hydrofor nie ma dostępu do "nowego" powietrza.
    Zbiornik buforowy zasysa cały czas nowe z zewnątrz.

    Robert

  • 19. Data: 2016-07-14 14:30:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-14 o 14:16, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    iluś tam latach zacznie mieć pajęczynkę. Raczej się nie rozpęknie tak nagle.

    Tak, w miarę tanie.

    Robert

  • 20. Data: 2016-07-14 15:37:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 lipca 2016 13:55:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Co do lampy to ciekaw jestem czy potrzebna - w koncu mamy multum
    > zbiornikow bez lamp, chocby Twoj aktualny hydrofor.

    Hydrofor jest szczelny, E.coli z wyziewu szamba od sąsiada raczej do niego nie
    wlatuje jak wiatr wieje z tamtej strony.