  • 21. Data: 2016-07-14 15:42:47
    Temat: Re: Hydrofor
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:22516912-f893-4e92-af65-62632df7651e@go
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 14 lipca 2016 13:55:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >Hydrofor jest szczelny, E.coli z wyziewu szamba od sąsiada raczej do
    >niego nie wlatuje jak wiatr wieje z tamtej strony.

    A to one sie przez powietrze roznosza ?
    Czy przez dziure w szambie sasiada przeplywaja do studni ?

    Ewentualnie - ziemia je ladnie filtruje, ale chemikaliow w wodzie juz
    nie, i sie tworza dobre warunki do rozwoju bakterii, ktore w ziemii
    juz sa ...

    J.

  • 22. Data: 2016-07-14 16:13:52
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 lipca 2016 15:42:53 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > A to one sie przez powietrze roznosza ?

    A mleko samo kwaśnieje, czy krasnale sikają?

  • 23. Data: 2016-07-14 16:43:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 lipca 2016 13:48:27 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > No, coraz bardziej to mi się podoba.
    > Są pojemniki z tworzywa 1000 l, ale miejsce gdzie mogę go zmieścić nie
    > jest ogrzewane.
    > 20 cm styropianu i lampa UV powinno wystarczyć?

    To zależy ile to ciepła wytwarza. Mają to w fabryce, gdzieś piętro pod moim biurem,
    ale nigdy tam nie byłem, nie miałem nic do czynienia z tym produktem. Tu jest coś na
    temat systemu w którym tego się używa: tiny.pl/g99sl

  • 24. Data: 2016-07-14 22:12:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jak to jest z tym ciśnieniem?
    Myślałem, że jak objętość zostanie zmniejszona o połowę to ciśnienie
    wzrośnie dwukrotnie.
    Tak to jest?
    Bo z praktyki coś inaczej.
    Wysokość użyteczna hydroforu 110 cm.
    Poziom wody -110 cm, ciśnienie 0,6 a. (manometr... jak go nazwać...
    różnicowy?... jak nie ma ciśnienia w zbiorniku pokazuje 0)
    Włączam pompę. Poziom wody -55 cm, ciśnienie 2,4 a.

    Robert

  • 25. Data: 2016-07-14 22:19:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > jak go nazwać... różnicowy?
    Już sie dokształciłem. :-)
    Względny - czyli manometr.

    Robert

  • 26. Data: 2016-07-18 10:37:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Jak to jest z tym ciśnieniem?
    >Myślałem, że jak objętość zostanie zmniejszona o połowę to ciśnienie
    >wzrośnie dwukrotnie.

    Jesli jestes w warunkach "normalnych" i nie zmieniach temperatury, to
    tak.

    >Wysokość użyteczna hydroforu 110 cm.
    >Poziom wody -110 cm, ciśnienie 0,6 a. (manometr... jak go nazwać...
    >różnicowy?... jak nie ma ciśnienia w zbiorniku pokazuje 0)

    Czyli zakladamy, ze cisnienie absolutne powietrza 1.6 at.

    >Włączam pompę. Poziom wody -55 cm, ciśnienie 2,4 a.

    a teraz 3.4 at. prawie dwa razy wiecej niz 1.6.

    Czyli teoria zgadza sie z praktyka, a przeciez mozesz tam miec rozne
    "objetosci martwe".

    J.

  • 27. Data: 2016-07-18 11:23:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-18 o 10:37, J.F. pisze:
    > a teraz 3.4 at.
    Noooo tak... tu też przecież powinienem dodać 1 a.

    Robert

  • 28. Data: 2016-07-20 18:06:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > No, coraz bardziej to mi się podoba.

    Ale jak przychodzi do konkretów to problemy.
    Ten zbiornik nie przejdzie przez otwór w ścianie.

    Tak sobie pomyślałem, że wersję ze zbiornikiem ciśnieniowym można
    radykalnie uprościć.
    Sam zbiornik podłączony tylko jedną rurą z instalacją wodną w dowolnym
    miejscu. Nawet bym nie łączył rurką poduszek powietrznych obu
    zbiorników. Ciśnienie tego dodatkowego samo nie wzrośnie ponad to co
    było na początku.
    Bo to jedyny problem, gdy powietrze zaczyna lecieć do instalacji (rdzawa
    woda).
    A jeżeli ciśnienie spadnie (dyfuzja powietrza przez stal lub mosiądz ;-)
    ) to dopompuję, aby wskazania obu były takie same.

    Robert

  • 29. Data: 2016-07-20 18:20:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Tak sobie pomyślałem, że wersję ze zbiornikiem ciśnieniowym można
    >radykalnie uprościć.
    >Sam zbiornik podłączony tylko jedną rurą z instalacją wodną w
    >dowolnym miejscu.

    Dobrze byloby zachowac podobna wysokosc.

> [...]
    >A jeżeli ciśnienie spadnie (dyfuzja powietrza przez stal lub mosiądz
    >;-) ) to dopompuję, aby wskazania obu były takie same.

    Beda takie same (+/- roznica wysokosci).
    Tylko stopien zapelnienia inny (az sie cisnienia wyrownaja).

    J.