  • 1. Data: 2010-10-23 08:39:40
    Temat: Hydrofor - jakie prawidłowe ciśnienie wody?
    Od: "jasiek" <j...@p...fm>

    Witam

    Po pierwsze przepraszam, jeżeli pytanie jest skierowane nie do tej grupy co
    trzeba, ale jakoś ta grupa wydawała mi się najodpowiedniejsza.
    Co do pytania, chciałem zapytać jakie wg Was powinno być ciśnienie wody w
    hydroforze? Obecnie dolne ciśnienie przy którym ząłącza się pompa to 2at. a
    górne przy którym się wyłącza to 3,8at.
    Hydrofor ma pojemność jakieś 180 litrów

    No i teraz pytanie, czy nadal trzymać się takich parametrów, czy jakoś je
    skorygować. Pytam bo trochę często włącza się ostatnio hydrofor i muszę
    dopompować powietrza.

    pozdrawiam

    jasiek

    Nie wiem czy mam podać jakieś dodatkowe dane, w razie czego napiszcie co mam
    jeszcze dopisać.

  • 2. Data: 2010-10-23 10:41:12
    Temat: Re: Hydrofor - jakie prawidłowe ciśnienie wody?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Oct 2010 10:39:40 +0200, jasiek wrote:
> [...]
    >hydroforze? Obecnie dolne ciśnienie przy którym ząłącza się pompa to 2at. a

    Prawidlowe to takie jakie chcesz, byle nie wieksze niz dopuszczalne
    dla hydroforu.

    2at podnosza wode na 20m, ale wtedy juz nie plynie :-)

    >No i teraz pytanie, czy nadal trzymać się takich parametrów, czy jakoś je
    >skorygować. Pytam bo trochę często włącza się ostatnio hydrofor i muszę
    >dopompować powietrza.

    Jesli ciagle dopompowujesz powietrza .. to moze jakas nieszczelnosc
    tam masz ? Albo przepona pekla, o ile przeponowy.

    Cisnienia jak cisnienia - nie sa jakies zle, kwestia tylko proporcji
    woda-powietrze w zbiorniku i zapotrzebowania na wode.
    W zasadzie moglbys z 90l wody spuscic co wlaczenie pompy - na kapiel w
    wannie moze byc za malo.

    J.

  • 3. Data: 2010-10-23 11:10:17
    Temat: Re: Hydrofor - jakie prawidłowe ci?nienie wody?
    Od: "jasiek" <j...@p...fm>

    > Prawidlowe to takie jakie chcesz, byle nie wieksze niz dopuszczalne
    > dla hydroforu.

    hydrofor ma tak, jak i reszta sprzętów w domu do 10at, także zapas jest

    > 2at podnosza wode na 20m, ale wtedy juz nie plynie :-)

    nie żartuj, 20m to troche wysoko :) ja mam tylko jedno pietro a nie sześć

    > Jesli ciagle dopompowujesz powietrza .. to moze jakas nieszczelnosc
    > tam masz ? Albo przepona pekla, o ile przeponowy.

    nie, nie ciągle, tak ok raz na 1,5-2 lata, wydaje mi się, że poprostu
    powietrze jako bardziej sprężone rozpuszcza się zwyczajnie w wodzie

    > Cisnienia jak cisnienia - nie sa jakies zle, kwestia tylko proporcji
    > woda-powietrze w zbiorniku

    no jak wypadnie mi dopompować, to zazwyczaj mam 1/4 wody a reszta to
    powietrze, oczywiście w dolnym położeniu w momencie dopompowywania (troche
    to nie po polsku)

    jasiek

  • 4. Data: 2010-10-23 20:22:04
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > hydroforze? Obecnie dolne ciśnienie przy którym ząłącza się pompa to 2at.
    > a górne przy którym się wyłącza to 3,8at.
    > Hydrofor ma pojemność jakieś 180 litrów

    Jak na jedno piętro to można spróbować od ciśnienia 0,8 i jak będzie woda
    wszędzie dochodzić to tak zostawić. Będzie niższe zużycie prądu i sprzętu.

  • 5. Data: 2010-10-25 05:39:27
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-10-23 10:39, jasiek pisze:
> [...]
    > Hydrofor ma pojemność jakieś 180 litrów
    >
    > No i teraz pytanie, czy nadal trzymać się takich parametrów, czy jakoś

    A masz w ogóle możliwość łatwej korekcji ? Proste wyłączniki ciśnieniowe
    nie mają takiej opcji.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2010-10-25 12:05:40
    Od: "jasiek" <j...@p...fm>

    > A masz w ogóle możliwość łatwej korekcji ? Proste wyłączniki ciśnieniowe
    > nie mają takiej opcji.

    w granicach do pół at. mogę wyregulować

    > --
    > P. Jankisz
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    > tylu idiotów" Stanisław Lem

    jasiek