  • 1. Data: 2016-01-09 22:20:03
    Temat: Hyundai abonament
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam,

    Ktoz moze patrzyl dokladniej na oferte Hyundaia:
    http://www.hyundai.pl/Oferta/Abonament/ ?

    W skrocie bierzemy nowy samochod, placimy jakas kwote co miesiac (w
    ktorej mamy samochod, komplet ubezpieczen, zmiane opon na odpowiednie do
    pory roku, serwis itp.). Czyli do tej kwoty dochodzi tylko cena paliwa i
    plynu do spryskiwaczy. Po 9 miesiacach oddajemy auto (ma miec nie wiecej
    niz 15 000 km przebiegu) i albo rezygnujemy albo bierzemy kolejne nowe
    auto na 9 miesiecy.
    Wyglada pieknie (cene wynajmu pomijam bo to juz kazdy sobie sam
    zdecyduje czy jest akceptowalna) ale jak zwykle chodzi o szczegoly a
    tych na stronie brak, jedynie u dilera.
    Moze ktos juz byl i wie jakie sa minusy oferty? Bo na stronie tylko info
    takiej tresci:
    "Szczegóły programu Hyundai Abonament oraz gwarancji na pojazd, w tym
    wyłączeń gwarancji, dostępne są u Autoryzowanych Dealerów Hyundai."

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2016-01-10 01:06:57
    Temat: Re: Hyundai abonament
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 09 Jan 2016 22:20:03 +0100, Marcin napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Ktoz moze patrzyl dokladniej na oferte Hyundaia:
    > http://www.hyundai.pl/Oferta/Abonament/ ?

    Ja tu widzę absurdalny limit przebiegu. Kasę będą zarabiali na karach za
    przekroczenie limitu.
    Ja w zeszłym roku najmniej zrobiłem w miesiącu 1600 kilometrów - prawie
    nigdzie nie jeździłem, trochę chorowałem i większość czasu siedziałem w
    domu. Normalnie na dojazdy do pracy i kręcenie się po mieście leci 2500
    kilometrów. W wakacje (tylko Polska) wyszło 4200.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2016-01-10 07:37:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marcin pisze tak:

> [...]
    >
    > W skrocie bierzemy nowy samochod, placimy jakas kwote co miesiac
    > (w ktorej mamy samochod, komplet ubezpieczen, zmiane opon na

    Coś jak wynajem mieszkania, rata kredytu jest niższa niż koszt
    wynajęcia.

    > Czyli do tej kwoty dochodzi tylko cena paliwa i plynu do
    > spryskiwaczy. Po 9 miesiacach oddajemy auto

    I zostajemy z niczym lżejsi o 8000zl po 18 miesiącach nie mamy 16000zł
    za które można już kupić jakiś samochochod na własność. A Hyundai w
    sumie to żaden szał ani prestiż.

    > (ma miec nie wiecej niz 15 000 km przebiegu) i albo rezygnujemy
    > albo bierzemy kolejne nowe auto na 9 miesiecy.

    Ciekawe co dzieje się z tymi wypierdzianymi 9 miesięcznymi a może robią
    im refurbishment i wtym samym roczniku jeszcze raz łapią się jako nowe.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 4. Data: 2016-01-10 08:12:54
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10.01.2016 o 07:37, PiteR pisze:

> [...]
    >
    > I zostajemy z niczym lżejsi o 8000zl po 18 miesiącach nie mamy 16000zł
    > za które można już kupić jakiś samochochod na własność.

    Nowy i30 pewnie straciłby niewiele mniej, o ile w ogóle.
    To nie jest oferta dla tych, którzy chcą jeżdzić samochodami za 16 tys,
    tylko zawsze nowymi.

    >A Hyundai w
    > sumie to żaden szał ani prestiż.

    Nie każdy szuka szpanu w motoryzacji.
    A Hultaj czy Kia to bardzo dobre samochody, onegdaj za dobrą cenę, teraz
    już niestety jest z ceną gorzej.

    > Ciekawe co dzieje się z tymi wypierdzianymi 9 miesięcznymi

    Pewnie będzie następna oferta, na wynajem używki.

  • 5. Data: 2016-01-10 09:03:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:

    > To nie jest oferta dla tych, którzy chcą jeżdzić samochodami za 16
    > tys, tylko zawsze nowymi.

    no tak, za każde hobby trzeba bulić.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 6. Data: 2016-01-10 09:25:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > nigdzie nie jeździłem, trochę chorowałem i większość czasu siedziałem w
    > domu. Normalnie na dojazdy do pracy i kręcenie się po mieście leci 2500
    przejechanie 2.5tyś km po mieście, gdzie średnia wyjdzie 30km na
    godzinę, zajmuje 83 godziny. zakładając że jeździsz 25 dni w tygodniu
    wychodzi ponad 3 godziny dziennie. jeśli nie jesteś kurierem - masz
    przesrane.
    > W wakacje (tylko Polska) wyszło 4200.
    w 2 miesiące wakacji czy w 2 tygodnie urlopu? Spędzałeś urlpo na trasie
    pomiędzy PAryżem a Dakarem?
    ToMasz

  • 7. Data: 2016-01-10 09:30:25
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-01-10 o 08:12, Cavallino pisze:
    > Pewnie będzie następna oferta, na wynajem używki.

    Ja ostatnio mieszczę się w limicie kilometrów, Nie potrzebuję dużego
    auta. Jeżdżę 50/50 miasto/trasa więc diesel 75KM powinien mi wystarczyć

    Cena? I20 w kolorze białym... I tu nie rozumiem bo na początku ten "+"
    wyświetlał mi się jak "-" ;-)
    700 zł /mies.... Hmmmmm

    Trzeba jakiś arkusz kalkulacyjny zapuścić

    Kiedyś się interesowałem leasingiem konsumenckim w porównaniu do
    kredytu i było fajnie do momentu wniknięcia w warunki ubezpieczenia.

    Ciekawe jakie tu są drobne druczki.

    Żeby nie było że z nazwy "Abonamet" zrobi się coś zupełnie innego jak
    z nazwy "Poliso-Lokata" ;-)

  • 8. Data: 2016-01-10 09:50:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Jan 2016 07:37:16 +0100, PiteR

    > I zostajemy z niczym lżejsi o 8000zl po 18 miesiącach nie mamy 16000zł
    > za które można już kupić jakiś samochochod na własność. A Hyundai w
    > sumie to żaden szał ani prestiż.

    Przeliczmy zatem jak to się ma do zakupu nowego auta. Zakładając, że takie
    najmowane auto kosztuje w salonie ~60 tys. zł + odsetki od klasycznego
    kredytu powiedzmy skromnie 8 tys. zł to przez 6 lat jeździsz praktycznie
    nowym samochodem -- w teorii nic Cię nie interesuje, do tego
    prawdopodobieństwo że się auto rozkraczy albo będzie wymagało serwisu jest
    minimalne.

    Ja dla przykładu nienawidzę używanych samochodów i używanego samochodu
    raczej nie kupię, bo takie auta, szczególnie z drugiej ręki, są czaso- i
    nerwochłonne. Moja Mazda jest obecnie warta 16-20 tys. i właśnie przy
    wspomnianej przez Ciebie wartości pojazdu i wieku, zaczyna się powoli
    sypać. Choć mało ostatnio jeżdżę, to przez ostatni rok byłem w serwisie
    częściej niż przez poprzednie 6 lat. I tak np. od 2 miesięcy walczę z
    webasto i szlag mnie już trafia od tych "specjalistów" -- obecnie jestem w
    trzeciej firmie która diagnozuje problem. Więc nie dziw się, że są tacy,
    szczególnie na etacie, którzy cenią sobie nowy samochód -- bo na naprawę
    starego nie mają zwyczajnie czasu ani możliwości.

    Reasumując, na jedno wychodzi najem i ew. zakup nowego auta. Samochód
    kosztuje, dużo kosztuje i tyle w temacie. Ta oferta to po prostu
    alternatywny kredyt dla tych, co nie mają na wkład własny, albo nie chcą
    być uwiązani z góry na 3-5 lat, albo nie chcą kupować starego trupa do
    reanimacji, tylko liczą na codzienny niezawodny transport.

    Szkoda, że Tesli w takim wariancie nie oferują. :PP

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2016-01-10 10:09:18
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2016 09:25:03 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > godzinę, zajmuje 83 godziny. zakładając że jeździsz 25 dni w tygodniu
    > wychodzi ponad 3 godziny dziennie. jeśli nie jesteś kurierem - masz

    Trójmiasto jest rozległe i ma obwodnicę. Blisko jest autostrada - kilometry
    szybko lecą. Ja i żona mamy do pracy po 30 kilometrów. Jedzie się 20 minut
    w jedną stronę i 1200 kilometrów miesięcznie na to pęka.

    > w 2 miesiące wakacji czy w 2 tygodnie urlopu? Spędzałeś urlpo na trasie
    > pomiędzy PAryżem a Dakarem?
    > ToMasz

    Dwa tygodnie urlopu. Baza we Wrocławiu, wycieczki do Karpacza, Adrspahu,
    Walimia, Osówki. Wizyta u jednej Babaci pod Radomiem, drugiej pod
    Szczecinkiem i poszło. Do tego dwa tygodnie jazdy do pracy w 3City i za
    sierpień licznik nabił 4200 kilometrów.
    Teraz 500 kilometrów autostradami, to się w cztery godziny robi.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 10. Data: 2016-01-10 10:22:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2016 09:03:50 +0100, PiteR napisał(a):
    > no tak, za każde hobby trzeba bulić.

    Hobby jak hobby - jesli dobrze widze, to taki i30 CRDi kosztuje
    obecnie 66 tys w/g cennika, ale z rabatem 57 tys.
    Przez 5 lat zaplace 54 tys czynszu i "zostane z niczym". A jakbym tak
    kupil to hoho, zostane z autem wartym ze 20 tys. Tylko ze zaplace za
    serwis, naprawy, ubezpieczenia, opony.

    Bardzo dobra oferta innymi slowy. No ale nie dla tych, co chca kupic
    auto za 16 tys i pojezdzic kolejne 5 lat bez wiekszych wydatkow.
    O ile sie uda ...

    J.