  • 1. Data: 2016-01-08 18:55:50
    Temat: chrapiesz
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ... to lepiej sie tym nie chwal

    http://www.wprost.pl/ar/528995/Problem-z-prawem-jazd
    y-przez-chrapanie-Obowiazuja-nowe-przepisy/
    "
    W związku z nowymi przepisami osoby, które mają poważny problem z
    chrapaniem i snem będą mogły stracić prawo jazdy. Konkretnie chodzi o
    przypadłość nazywaną obturacyjnym bezdechem sennym.
    Podczas badań lekarskich związanych z prawem jazdy, od nowego roku w
    ankiecie znajduje się dodatkowe pytanie o to, czy pacjent cierpi na
    obturacyjny bezdech senny. W przypadku, gdy badany sam przyzna się, że
    ma problemy ze snem, to pod warunkiem tego, że jest pod opieką lekarza
    i się leczy, może otrzymać zgodę na prowadzenie pojazdów. Poroblemy
    pojawiają się, jeśli pacjent nie przyzna się, albo nie będzie świadomy
    swojej przypadłości.

    Osoba z podejrzeniem umiarkowanego lub ciężkiego obturacyjnego
    bezdechu sennego zostanie skierowana na specjalistyczne badania.
    Lekarz może zakazać prowadzenia pojazdów do czasu ich przeprowadzenia
    i rozpoczęcia leczenia.

    Obturacyjny bezdech senny, którego najbardziej oczywistym objawem jest
    chrapanie, może być powodem łatwego zaśnięcia lub utraty koncentracji
    z powodu senności. Nowe przepisy mają na celu wyeliminowanie z dróg
    osób, które zmagają się z tą przypadłością"

    No coz, jak zwykle - cel szczytny, ale cos mi sie widzi, ze to jeszcze
    poprzedni minister wymyslil ten przepis.

    J.

  • 2. Data: 2016-01-08 19:06:42
    Temat: Re: chrapiesz
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 2016-01-08 o 18:55, J.F. pisze:

    </ciach>
    Ja bym zakazał sprzedaży alkoholu, bo jeszcze się ktoś napije i będzie
    jeździł ...

    --
    --- xyz

  • 3. Data: 2016-01-08 19:19:44
    Od: <4...@7...191944.invalid> (Tom N)

    J.F. w

    > ... to lepiej sie tym nie chwal

    IMHO PJ powinni zabierać takim jak Ty, którzy nie rozumieją słowa pisanego:

    > http://www.wprost.pl/ar/528995/Problem-z-prawem-jazd
    y-przez-chrapanie-Obowiazuja-nowe-przepisy/
    > "pacjent nie przyzna się, albo nie będzie świadomy swojej przypadłości.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > No coz, jak zwykle - cel szczytny, ale cos mi sie widzi, ze to jeszcze
    > poprzedni minister wymyslil ten przepis.

    Wypierd... na politykę.

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2016-01-08 19:29:58
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-08 o 18:55, J.F. pisze:
    > ... to lepiej sie tym nie chwal
    >
    > http://www.wprost.pl/ar/528995/Problem-z-prawem-jazd
    y-przez-chrapanie-Obowiazuja-nowe-przepisy/

    A łupież, co z łupieżem?
    Coś mi się zdaje, że nasi przepisotwórcy (bo prawodawcy to za duże
    słowo) nudzą się i coś im wali na dekiel.
    Jacek

  • 5. Data: 2016-01-08 21:55:00
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08.01.2016 o 19:29, Jacek pisze:

    y-przez-chrapanie-Obowiazuja-nowe-przepisy/

    > A łupież, co z łupieżem?
    > Coś mi się zdaje, że nasi przepisotwórcy (bo prawodawcy to za duże
    > słowo) nudzą się i coś im wali na dekiel.

    Ale znasz kogoś z taklą przypadłością?
    Bo jeśli nie, to raczej nie wiesz o czym piszesz.

    Ja znam i delikwent jest w stanie zasnąć na siedząco w trakcie rozmowy.
    To nie jest tylko problem w nocy, to głównie problem niekontrolowanego
    zasypiania w dzień (w nocy się nie wyśpisz przez bezdech).

    Nie chciałbyś na drodze spotkać kogoś kto może zasnąć w każdej chwili.

  • 6. Data: 2016-01-08 22:53:03
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-01-08 o 21:55, Cavallino pisze:

    y-przez-chrapanie-Obowiazuja-nowe-przepisy/

    > Ale znasz kogoś z taklą przypadłością?
    > Bo jeśli nie, to raczej nie wiesz o czym piszesz.

    ja znam. siebie.

    > Ja znam i delikwent jest w stanie zasnąć na siedząco w trakcie rozmowy.
    > To nie jest tylko problem w nocy, to głównie problem niekontrolowanego
    > zasypiania w dzień (w nocy się nie wyśpisz przez bezdech).

    prawko mam od 19 lat. nie miałem kolizji ani wypadku ze swojej winy. i
    nie zasypiam na siedząco, chyba, że kilka razy pod rząd loguję sie do
    wyra nad ranem a wstaję do roboty na 9-tą :)

    > Nie chciałbyś na drodze spotkać kogoś kto może zasnąć w każdej chwili.

    tak z ciekawości, czy cukrzyca również jest diagnozowana i wpływa na
    otrzymanie uprawnień? a bezsenność? a nadużywanie kawy i nadciśnienie?
    nie chcesz spotkać kogoś, kto w każdej chwili może dostać wylewu. a
    nietrzymanie moczu? [;-)]

    a.

  • 7. Data: 2016-01-08 23:11:25
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 08.01.2016 o 22:53, Artur Miller pisze:
    > czy cukrzyca również jest diagnozowana i wpływa na otrzymanie uprawnień?

    Tak.

    --
    Alf/red/

  • 8. Data: 2016-01-09 00:23:34
    Od: xyz <x...@i...pl>

> [...]
    > zasypiania w dzień (w nocy się nie wyśpisz przez bezdech).
    >
    > Nie chciałbyś na drodze spotkać kogoś kto może zasnąć w każdej chwili.
    Zasięgnąłem lektury i rzeczywiście może to powodować takie objawy, więc
    jest to niebezpieczne jeśli jest nie leczone
    albo gdy pacjent nie zdaje sobie z tego sprawy.

    --
    --- xyz

  • 9. Data: 2016-01-09 00:27:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Jan 2016 23:11:25 +0100, Alf/red/ <a...@u...waw.pl>
    wrote:
    > Tak.

    Taa, diagnozowana przez zadanie pytania przez lekarza:
    - Choruje pytam na cukrzycę?
    - Nie.

    Kupa zakonspirowanych cukrzyków ma pj.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-01-09 10:21:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 09 Jan 2016 00:27:51 +0100, Marek napisał(a):
    > On Fri, 8 Jan 2016 23:11:25 +0100, Alf/red/ <a...@u...waw.pl>
    >
    > Taa, diagnozowana przez zadanie pytania przez lekarza:
> [...]

    chyba zawsze wymagaja badania krwi, a wtedy cukier wychodzi.
    No i leczenia na cukrzyce trudno przegapic, wiec bedzie chyba cos o
    odpowiedzialnosci karnej.

    Oczywscie mozna miec PJ za mlodu, a potem zachorowac, to tam nie wiem
    - lekarz poinformuje jak sie zachowywac za kierownica, czy strach isc
    do lekarza, bo zaraz PJ zabiora ...

    J.