eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 53

  • 41. Data: 2013-03-07 00:43:29
    Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
    >>> W ciężkich warunkach _każde_ zwiększenie widoczności może uratować
    >>> życie. I w dupie mam nieprecyzyjny przepis każący mi się dommyslać, co
    >>> ustawodawca miał na mysli pod pojęciem "widoczność 50m". Na
    >>> autostradzie 50 metrów to niewiele więcej niż sekunda!
    >> No, dlatego mądrzy (czasami) niemcy wprowadzili odstępy dwusekundowe.
    >> Dobre wzorce przydałoby się naśladować. Trzeba dostosowywać prędkość do
    >> warunków a nie zmieniać auto w choinkę, żeby tylko moc zapierdalac 150.
    >
    > W jaki sposób włączenie przeze mnie w trudnych warunkach tylnych
    > przeciwmgłowych ma mi ułatwić zapierdalanie 150? Ja chronię swój zadek
    > przed tymi, co zapierdalają 150 przy słabej widoczności.
    >
    Czyli chcesz, żeby jadący ok. 100 oślepiali i wkurwiali innych jadących
    ok. 100 w deszczu dla ochrony przed wariatem jadącym 150? Logika godna
    tego od zakazu wyprzedzania tirów na autostradzie, na której osobówki
    mają ograniczenie do 110 ale mierzi ich, że służbowej limuzynie nagle
    tiry wyrastają przed maską przy 200 ;)


    --
    WildS


  • 42. Data: 2013-03-07 07:51:00
    Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Mar 2013 00:43:29 +0100 (CET), WildS napisał(a):
    > On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
    >> W jaki sposób włączenie przeze mnie w trudnych warunkach tylnych
    >> przeciwmgłowych ma mi ułatwić zapierdalanie 150? Ja chronię swój zadek
    >> przed tymi, co zapierdalają 150 przy słabej widoczności.
    >>
    > Czyli chcesz, żeby jadący ok. 100 oślepiali i wkurwiali innych jadących
    > ok. 100 w deszczu dla ochrony przed wariatem jadącym 150? Logika godna
    > tego od zakazu wyprzedzania tirów na autostradzie, na której osobówki

    Ale jak sie nie chce byc oslepianym, to trzeba zwiekszyc odstep, co w
    przypadku deszczu jest bardzo chwalebne :-)

    > mają ograniczenie do 110 ale mierzi ich, że służbowej limuzynie nagle
    > tiry wyrastają przed maską przy 200 ;)

    Niestety - wyjezdzaja i przy 130. Fakt ze wtedy o unikniecie wypadku
    latwiej.

    J.


  • 43. Data: 2013-03-07 22:15:25
    Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-06 23:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello WildS,
    >
    > Wednesday, March 6, 2013, 11:42:59 PM, you wrote:
    >
    >>>>> chroni. Ochronić może wyuczona reakcja wciskania włącznika świateł
    >>>>> awaryjnych przy każdej podejrzanej sytuacji na drodze. No i używanie
    >>>>> tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
    >>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>>>> kodeks jeszcze na to nie pozwala.
    >>>> Trolujesz czy co?
    >>>> Za tylne przeciwmgielne policja powinna się ostro wziąć w całej Europie.
    >>>> Debile jeżdżą na nich jak tylko zmrok zapada, już nawet lekkiego
    >>>> deszczyku nie trzeba, żeby włączali, tak się ten idiotyzm rozplenił.
    >>> Umiesz czytać?
    >> Przecież ta słaba widoczność jest określona w kodeksie.
    >
    > Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek definicję.
    >
    No wybacz, ale warunki użycia tylnych świateł przeciwmgielnych są akurat
    bardzo precyzyjnie określone...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____________________________________________________
    __


  • 44. Data: 2013-03-08 10:13:25
    Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "R2r" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2013-03-06 23:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >>>>>> chroni. Ochronić może wyuczona reakcja wciskania włącznika
    >>>>>> świateł
    >>>>>> awaryjnych przy każdej podejrzanej sytuacji na drodze. No i
    >>>>>> używanie
    >>>>>> tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet
    >>>>>> wtedy, gdy
    >>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>> Przecież ta słaba widoczność jest określona w kodeksie.
    >> Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek
    >> definicję.
    >
    >No wybacz, ale warunki użycia tylnych świateł przeciwmgielnych są
    >akurat bardzo precyzyjnie określone...

    Jak precyzyjnie ?

    Co to znaczy "zmniejszona przejrzystosc powietrza" i ktora
    "ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m."

    Czego ma byc nie widac po 50m - niczego, swiatel pozycyjnych tylnych,
    swiatel mijania przednich, swiatel pm ?

    J.





  • 45. Data: 2013-03-08 10:32:49
    Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello R2r,

    Thursday, March 7, 2013, 10:15:25 PM, you wrote:

    [...]

    >>> Przecież ta słaba widoczność jest określona w kodeksie.
    >> Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek definicję.
    > No wybacz, ale warunki użycia tylnych świateł przeciwmgielnych są akurat
    > bardzo precyzyjnie określone...

    Jaja sobie robisz? Jarek już Ci napisał, na czym polega brak precyzji
    - nie będę się powtarzał.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 46. Data: 2013-03-08 11:39:28
    Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-03-08 09:13:25 +0000, "J.F" <j...@p...onet.pl> said:

    > Użytkownik "R2r" napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2013-03-06 23:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >>>>>>> chroni. Ochronić może wyuczona reakcja wciskania włącznika świateł
    >>>>>>> awaryjnych przy każdej podejrzanej sytuacji na drodze. No i używanie
    >>>>>>> tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
    >>>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>>> Przecież ta słaba widoczność jest określona w kodeksie.
    >>> Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek definicję.
    >>
    >> No wybacz, ale warunki użycia tylnych świateł przeciwmgielnych są
    >> akurat bardzo precyzyjnie określone...
    >
    > Jak precyzyjnie ?
    >
    > Co to znaczy "zmniejszona przejrzystosc powietrza" i ktora
    > "ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m."

    To oznacza zmniejszoną przejrzystość powietrza, która ogranicza
    widoczność na odległość mniejszą niż 50 metrów.

    >
    > Czego ma byc nie widac po 50m

    Tego, co w normalnych warunkach widać na takim dystansie...


    --
    Bydlę


  • 47. Data: 2013-03-08 12:01:29
    Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości
    On 2013-03-08 09:13:25 +0000, "J.F" <j...@p...onet.pl>
    said:
    >> Co to znaczy "zmniejszona przejrzystosc powietrza" i ktora
    >> "ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m."

    >To oznacza zmniejszoną przejrzystość powietrza, która ogranicza
    >widoczność na odległość mniejszą niż 50 metrów.

    >> Czego ma byc nie widac po 50m
    >Tego, co w normalnych warunkach widać na takim dystansie...

    Skoro zauwazam lekka mgielke, to znak ze czegos tam po 50m nie widac.
    Krawedzi liter na znakach drogowych np nie widac (wyraznie).

    Bo z drugiej strony widzialem i mgly, gdzie na 10-15m NIC nie bylo
    widac ...

    J.


  • 48. Data: 2013-03-08 13:51:04
    Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2013-03-08, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
    >>>> Przecież ta słaba widoczność jest określona w kodeksie.
    >>> Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek definicję.
    >> No wybacz, ale warunki użycia tylnych świateł przeciwmgielnych są akurat
    >> bardzo precyzyjnie określone...
    >
    > Jaja sobie robisz? Jarek już Ci napisał, na czym polega brak precyzji
    > - nie będę się powtarzał.

    Taa, bo polak to wszedzie furtek będzie się doszukiwał, żeby tylko
    pomacać ten rzadko używany włącznik i pochwalic sie, że ma światła.
    A jak policja zatrzyma to bedzie szukał legalizacji jakiegoś urządzenia
    do mierzenia przejrzystości powietrza.

    Jak sie wjezdza w obszar mgły o takim zagęszczeniu to bez linijki
    wiadomo kiedy już można włączyć tylne przeciwmgielne. Zazwyczaj przy
    drodze są słupki kilometrowe i chociażby na podstawie ich widocznosci
    można ocenic kiedy należałoby włączyć światła jeśli ktoś nie potrafi
    albo udaje, że nie potrafi inaczej.

    --
    WildS


  • 49. Data: 2013-03-08 13:58:12
    Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WildS,

    Friday, March 8, 2013, 1:51:04 PM, you wrote:

    >>>>> Przecież ta słaba widoczność jest określona w kodeksie.
    >>>> Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek definicję.
    >>> No wybacz, ale warunki użycia tylnych świateł przeciwmgielnych są akurat
    >>> bardzo precyzyjnie określone...
    >> Jaja sobie robisz? Jarek już Ci napisał, na czym polega brak precyzji
    >> - nie będę się powtarzał.
    > Taa, bo polak to wszedzie furtek będzie się doszukiwał, żeby tylko
    > pomacać ten rzadko używany włącznik i pochwalic sie, że ma światła.
    > A jak policja zatrzyma to bedzie szukał legalizacji jakiegoś urządzenia
    > do mierzenia przejrzystości powietrza.
    > Jak sie wjezdza w obszar mgły o takim zagęszczeniu to bez linijki
    > wiadomo kiedy już można włączyć tylne przeciwmgielne. Zazwyczaj przy
    > drodze są słupki kilometrowe i chociażby na podstawie ich widocznosci
    > można ocenic kiedy należałoby włączyć światła jeśli ktoś nie potrafi
    > albo udaje, że nie potrafi inaczej.

    Gdzie masz w ustawie określenie, że masz widzieć słupki? I dlaczego
    słupki a nie np. światła samochodu? I po raz kolejny - wiesz ile to
    jest 50 metrów na autostradzie? Niewiele ponad sekunda!

    Zastanów się dlaczego na autostradzie, bez względu na warunki, w razie
    awarii masz ustawić trójkąt znacznie dalej niż w mieście. Tutaj
    ustawodawca _pomyślał_ a nie wpisał do ustawy idiotyzm bez definicji.

    Do tego dochodzi jeszcze niejednorodność warunków - w jednej chwili
    masz "widoczność" (cokolwiek ustawodawca miał na myśli) 70 metrów a za
    chwilę wjeżdżasz w chmurę rozpylonej przez ciężarówkę wody i masz
    widoczność 10 metrów.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 50. Data: 2013-03-08 14:01:25
    Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-08 10:32, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello R2r,
    >
    > Thursday, March 7, 2013, 10:15:25 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>>> Przecież ta słaba widoczność jest określona w kodeksie.
    >>> Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek definicję.
    >> No wybacz, ale warunki użycia tylnych świateł przeciwmgielnych są akurat
    >> bardzo precyzyjnie określone...
    >
    > Jaja sobie robisz? Jarek już Ci napisał, na czym polega brak precyzji
    > - nie będę się powtarzał.
    >
    To raczej Wy sobie obaj jaja robicie... :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____________________________________________________
    __

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: