  • 1. Data: 2019-03-19 18:10:09
    Temat: ITD w akcji
    Od: p...@g...com

    https://moto.wp.pl/prawie-kazdy-dostawczak-przeladow
    any-rekordzista-wazyl-prawie-7-ton-6361100213831297a

    Faktycznie taka patologia czy może oko inspektora dobrze auta do kontroli wybiera ?

  • 2. Data: 2019-03-19 18:54:41
    Temat: Re: ITD w akcji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >https://moto.wp.pl/prawie-kazdy-dostawczak-przelado
    wany-rekordzista-wazyl-prawie-7-ton-6361100213831297
    >Faktycznie taka patologia czy może oko inspektora dobrze auta do
    >kontroli wybiera ?

    Przeciez masz "wykorzystano najnowocześniejsze systemy preselekcji
    wagowej."

    Domyslam sie, ze gdzies tam jest w drodze waga i inspektorzy leca na
    pewniaka.

    Ale ... tak przeladowane auto powinno juz solidnie przysiasc na
    sprezynach.

    Takie zwykle busiki, czy jakis model, ktory wystepuje takze w
    ladownosci 5 ton ?

    No i ustawili sie w takim miejscu ze "Prawie każdy dostawczak
    przeładowany", czy ten system preselekcji prawidlowo wytypowal auta do
    kontroli.
    Bo jakos nie chce mi sie wierzyc, ze prawie kazdy dostawczak akurat ma
    potrzebe zaladowania 2 ton, czy ile tam wystarcza to przekroczenia ...

    J.

  • 3. Data: 2019-03-19 19:47:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-19 o 18:54, J.F. pisze:

> [...]
    > wagowej."
    >
    > Domyslam sie, ze gdzies tam jest w drodze waga i inspektorzy leca na

    Na zachodzie i w USA są wagi pod asfaltem. Wiadomo o nich tylko jak są
    tablice informacyjne. Może i u nas taką wreszcie zainstalowali.

    > Ale ... tak przeladowane auto powinno juz solidnie przysiasc na sprezynach.

    W dostawczakach zwłaszcza tych przeładowywanych to stare dobre resory
    piórowe.
    Sprężyny by nie wytrzymały.

    > Takie zwykle busiki, czy jakis model, ktory wystepuje takze w ladownosci
    > 5 ton ?

    Niewykluczone ze część z nich w innych krajach poza EU jest sprzedawana
    jako 5T DMC.
    Znam kampery które u nas są sprzedawane jako do 3,5T a na sucho ważą
    3,1 czy 3,2T. Jak zatankujesz paliwo i wodę to osiągasz już 3,5T.
    Bez kierowcy i pasażerów. Ten sam kamper poza EU ma DMC 4,5T.

> [...]
    > Bo jakos nie chce mi sie wierzyc, ze prawie kazdy dostawczak akurat ma
    > potrzebe zaladowania 2 ton, czy ile tam wystarcza to przekroczenia ...

    Sąsiad, zawodowy kierowca kiedyś mi tłumaczył dlaczego u nas kupują
    dostawczaki z manualną skrzynią biegów. Bo jak przeładuje o jedną
    paletę lekarstw w szklanych opakowaniach to ma o tonę za dużo.
    Przy stromym podjeździe zadziałają zabezpieczenia skrzyni biegów
    i auto przestaje jechać. A na manualu wsadzi niższy bieg i się doturla.

    Dotychczas za nadwagę ścigali głównie ciężarówki, teraz widać
    zorientowali się że problem jest z dostawczakami.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2019-03-19 20:41:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Mar 2019 19:47:23 +0100, RadoslawF napisał(a):
    any-rekordzista-wazyl-prawie-7-ton-6361100213831297a

    > Na zachodzie i w USA są wagi pod asfaltem. Wiadomo o nich tylko jak są
    > tablice informacyjne. Może i u nas taką wreszcie zainstalowali.

    A jak bedzie widoczna, to co bedziesz omijal ?

> [...]
    > 3,1 czy 3,2T. Jak zatankujesz paliwo i wodę to osiągasz już 3,5T.
    > Bez kierowcy i pasażerów. Ten sam kamper poza EU ma DMC 4,5T.

    Moze nawet i w EU - robisz taka mala ciezarowke w wersji 5 czy 7t DMC,
    a jak ktos tego nie potrzebuje, to jest i wersja 3.5t, bez tachografu
    i utrudnien.

> [...]
    > Przy stromym podjeździe zadziałają zabezpieczenia skrzyni biegów
    > i auto przestaje jechać. A na manualu wsadzi niższy bieg i się doturla.

    do ** z takim automatem :-)

    > Dotychczas za nadwagę ścigali głównie ciężarówki, teraz widać
    > zorientowali się że problem jest z dostawczakami.

    A jest problem, czy tylko "oni nas okradaja" :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-03-19 20:53:38
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-03-2019 o 20:41, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Moze nawet i w EU - robisz taka mala ciezarowke w wersji 5 czy 7t DMC,
    > a jak ktos tego nie potrzebuje, to jest i wersja 3.5t, bez tachografu

    Iveco Daily na przykład.

  • 6. Data: 2019-03-19 21:09:09
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 19-03-2019 o 18:54, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Takie zwykle busiki, czy jakis model, ktory wystepuje takze w ladownosci

    Na przykład Iveco Daily. Nie wiem jak obecnie, ale kilka lat temu ten
    sam model można było kupić z papierami z max. DMC 3,5t jak i z papierami
    DMC 5t.
    Taki przeładowany samochód stanowi zagrożenie tylko i wyłącznie dla
    Ministerstwa Finansów.

    yabba

  • 7. Data: 2019-03-19 21:22:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-19 o 21:09, yabba pisze:
> [...]
    > DMC 5t.
    > Taki przeładowany samochód stanowi zagrożenie tylko i wyłącznie dla

    Dla ministra transportu bo nie ma tachografu, dla ministra
    infrastruktury bo nie ma viatola, dla ministra pracy i spraw socjalnych
    bo jego kierowca nie ma ograniczeń godzin pracy jak kierowca
    ciężarówki.
    A jakby się jeszcze zastanowić to wyszło by jeszcze kilku innych
    "pokrzywdzonych" ministrów.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2019-03-20 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    any-rekordzista-w
    > azyl-prawie-7-ton-6361100213831297a
    >
    > Faktycznie taka patologia czy może oko inspektora dobrze auta do

    Jezeli ktos w busa dał 7 ton to raczej widac na oko ze przeładowany.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 9. Data: 2019-03-20 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Iveco Daily na przykład.

    Bo to chyba ogólnie dotyczy przede wszystkim aut Iveco bo one na ramie
    chyba jako jedyne są...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 10. Data: 2019-03-21 07:14:43
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 19.03.2019 o 19:47, RadoslawF pisze:

    any-rekordzista-wazyl-prawie-7-ton-6361100213831297a

    > Na zachodzie i w USA są wagi pod asfaltem. Wiadomo o nich tylko jak są
    > tablice informacyjne. Może i u nas taką wreszcie zainstalowali.

    jak najbardziej są takie wagi i w Polsce, nie są specjalnie oznakowane,
    ale są dobrze widoczne
    https://www.google.com/maps/@50.7874452,23.2129473,3
    a,75y,151.21h,74.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1syyLEU2iBfpk
    6PHHnIYs2oA!2e0!7i13312!8i6656
    oprócz ważenia sprawdzaja czy wysokość nie jest przekroczona i
    automatycznie rozpoznają tablice rejestracyjne.
    Jest nawet mapa tych wag
    http://www.tirstop.pl/mapa-wag/

    --
    pozdr