    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ITD w akcji
    Date: Tue, 19 Mar 2019 19:47:23 +0100

    W dniu 2019-03-19 o 18:54, J.F. pisze:

    >> https://moto.wp.pl/prawie-kazdy-dostawczak-przeladow
    any-rekordzista-wazyl-prawie-7-ton-6361100213831297a

    > Przeciez masz "wykorzystano najnowocześniejsze systemy preselekcji
    > wagowej."
    >
    > Domyslam sie, ze gdzies tam jest w drodze waga i inspektorzy leca na
    > pewniaka.

    Na zachodzie i w USA są wagi pod asfaltem. Wiadomo o nich tylko jak są
    tablice informacyjne. Może i u nas taką wreszcie zainstalowali.

    > Ale ... tak przeladowane auto powinno juz solidnie przysiasc na sprezynach.

    W dostawczakach zwłaszcza tych przeładowywanych to stare dobre resory
    piórowe.
    Sprężyny by nie wytrzymały.

    > Takie zwykle busiki, czy jakis model, ktory wystepuje takze w ladownosci
    > 5 ton ?

    Niewykluczone ze część z nich w innych krajach poza EU jest sprzedawana
    jako 5T DMC.
    Znam kampery które u nas są sprzedawane jako do 3,5T a na sucho ważą
    3,1 czy 3,2T. Jak zatankujesz paliwo i wodę to osiągasz już 3,5T.
    Bez kierowcy i pasażerów. Ten sam kamper poza EU ma DMC 4,5T.

    > No i ustawili sie w takim miejscu ze "Prawie każdy dostawczak
    > przeładowany", czy ten system preselekcji prawidlowo wytypowal auta do
    > kontroli.
    > Bo jakos nie chce mi sie wierzyc, ze prawie kazdy dostawczak akurat ma
    > potrzebe zaladowania 2 ton, czy ile tam wystarcza to przekroczenia ...

    Sąsiad, zawodowy kierowca kiedyś mi tłumaczył dlaczego u nas kupują
    dostawczaki z manualną skrzynią biegów. Bo jak przeładuje o jedną
    paletę lekarstw w szklanych opakowaniach to ma o tonę za dużo.
    Przy stromym podjeździe zadziałają zabezpieczenia skrzyni biegów
    i auto przestaje jechać. A na manualu wsadzi niższy bieg i się doturla.

    Dotychczas za nadwagę ścigali głównie ciężarówki, teraz widać
    zorientowali się że problem jest z dostawczakami.