  • 1. Data: 2019-03-19 18:33:51
    Temat: Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam Was,

    Sądziłem, że padło mi coś w elektronice auta. Po wyłączeniu silnika
    pojawiał się komunikat na pulpicie o tym bym wyłączył światła postojowe.
    Przecierałem oczy ze zdumienia bo auto samoczynnie do tej pory tym
    zarządzało. Światła faktycznie nie gasły. Po grzebaniu w menu ustawień
    oświetlenia i przejściu w tryb ręczny (przełącznik) - światła
    zachowywały się prawidłowo.

    No i odkryłem co jest przyczyną: ładowanie mojego nowego telefonu!!! Gdy
    odłączę go - natychmiast światła gasną i znika komunikat. Używam
    obecnie OnePlus 6T. Używałem do tej pory wielu telefonów swoich i nie
    swoich lecz nigdy problemów nie było!

    Ten telefon ma jedną cechę odróżniającą go od innych: powrót do
    przeszłości w zakresie ładowania: czyli 5V zamiast 9/12V i prąd niemalże
    jak spawarka... pod 4A.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2019-03-19 18:46:03
    Temat: Re: Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Ten telefon ma jedną cechę odróżniającą go od innych: powrót do
    >przeszłości w zakresie ładowania: czyli 5V zamiast 9/12V i prąd

    Ladujesz z gniazda zapalniczki, czy masz juz USB w samochodzie do
    takich celow ?

    postojowki swieca normalnie, czy jakos slabo ?

    Moze to ficzer a nie wada i tak ma byc ? :-)

    Bo jakis blad projektantow, zeby duzy prad powodowal zapalenie
    postojowych ... raczej trudny do zrobienia.

    Ale masy nie masz urwanej ?
    Bo podobnie daje sie czasem z tylu zauwazyc: lampa nie ma masy, wiec
    prad migacza plynie przez zarowke migacza, do zarowki stop, kabelkiem
    stop do drugiej lampy, i tam znajduje droge do masy ... wlaczysz
    kierunek, a trzy zarowki migaja ...

    Ale gdzie gniazdo zapalniczki a gdzie postojowe ...

    J.

  • 3. Data: 2019-03-19 21:12:57
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 19.03.2019 o 18:33, Marek S pisze:

> [...]
    > odłączę go - natychmiast światła gasną i znika komunikat.  Używam
    > obecnie OnePlus 6T. Używałem do tej pory wielu telefonów swoich i nie

    Tak się dzieje zawsze podczas podłączenia telefonu (także, jak bateria
    ma 100%) czy tylko podczas ładowania? Co za ładowarka?

    Miałem w ręku ładowarkę (a raczej zasilacz z wyjściem USB), gdzie
    chińczyki nie dały kondensatora na wejściu, w przetwornicy obniżającej
    jednak dosyć istotnego. Jeśli u Ciebie poskąpili na pojemności, to może
    zakłócać. Światła są wtedy najmniejszym problemem.
    Słabe stacje radiowe są zakłócane? Posłuchaj na falach średnich (to w
    ogóle jeszcze jest dostępne?;).

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 4. Data: 2019-03-19 21:30:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 19 Mar 2019 18:33:51 +0100, w <q6r961$aqa$1@node2.news.atman.pl>, Marek S

> [...]
    > odłączę go - natychmiast światła gasną i znika komunikat. Używam
    > obecnie OnePlus 6T. Używałem do tej pory wielu telefonów swoich i nie

    To nie ładowanie telefonu -- tylko ładowanie samochodu przez twój telefon.
    Domyślam się, że wyłączenie silnika wyłącza gniazdo zapalniczki?

  • 5. Data: 2019-03-20 10:33:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]

    >telefon.
    >Domyślam się, że wyłączenie silnika wyłącza gniazdo zapalniczki?

    Mowisz, ze telefon przez ladowarke zasila odpowiedni obwod, a kolega
    ma postojowki zawsze wlaczone ?

    Ponoc mozliwe, ale troche mnie ta ladowarka zastanawia ...

    J.

  • 6. Data: 2019-03-20 10:59:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 20 Mar 2019 10:33:19 +0100, w <5c920937$0$494$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Marek S

    > Mowisz, ze telefon przez ladowarke zasila odpowiedni obwod, a kolega

    Jak to się kończy dla elektroniki auta to nie wiem, podejrzewam że projektanci
    nie przewidzieli co się stanie jak 12V trafi od zewnątrz na zapalniczkę.

    > Ponoc mozliwe, ale troche mnie ta ladowarka zastanawia ...

    Jej projektanci chyba też nie przewidzieli :)

  • 7. Data: 2019-03-20 11:08:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Jak to się kończy dla elektroniki auta to nie wiem, podejrzewam że
    >projektanci
    >nie przewidzieli co się stanie jak 12V trafi od zewnątrz na
    >zapalniczkę.

    Pewnie nic strasznego - to w koncu normalne napiecie.
    Ale istotnie cos moze wlaczyc.

    Ale ... troche watpie, aby 12V trafialo.
    Telefon mialby wbudowana przetwornice, aby peryferia USB-C zasilac ?
    Predzej to bedzie 5V ... i postojowki moze zaswiecic, a jak LEDowe, to
    moze i calkiem jasno ...

    >Jej projektanci chyba też nie przewidzieli :)

    Calkiem mozliwe. O tym sie z reguly zapomina, a ładowarka w takim
    stanie ... moze i przepusci prad wstecznie, ale z pewnym spadkiem i to
    juz nie bedzie 5V, ale powiedzmy 4 ..

    J.

  • 8. Data: 2019-03-20 11:16:10
    Od: p...@g...com

    komp wykrywa duzy pobor i sugeruje wylaczyc swiatla ? proponuje zerknac do instrukcji
    kiedy ten komunikat sie wyswietla :-)