  • 11. Data: 2009-02-14 08:03:02
    Temat: Re: IVR - denerwujące, przydatne, niepotrzebne...
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Kiedyś mi konsultant zaczął robić awanturę, gdy dowiedział się ode mnie
    > w trakcie rozmowy, że ja *też* to nagrywam (oczywiście w trosce o jakość
    > usług). W porę się jednak opamiętał.

    Hehe. Mnie też pani powiedziała, że "a nie uprzedził mnie pan więc ja żądam
    wyłączenia nagrywania i mogą pana spotkać konsekwencje prawne".
    Ja na to : "no to może mnie pani pozwać do sądu..... - powodzenia życzę".
    Zawsze też możemy im powiedzieć, że "jeśli nie zgadzają się państwo na
    nagrywanie, mogą państwo przerwać połączenie..." :-)
    vari

  • 12. Data: 2009-02-14 08:08:05
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    vari wrote:

    > Hehe. Mnie też pani powiedziała, że "a nie uprzedził mnie pan więc ja żądam
    > wyłączenia nagrywania i mogą pana spotkać konsekwencje prawne".

    Trzeba się było spytać, jakie ;)

    > Zawsze też możemy im powiedzieć, że "jeśli nie zgadzają się państwo na
    > nagrywanie, mogą państwo przerwać połączenie..." :-)

    Na blulajnie kiedyś po czymś takim się rozłączali :-P

  • 13. Data: 2009-02-14 12:58:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    vari napisał:

> [...]
    > Zawsze też możemy im powiedzieć, że "jeśli nie zgadzają się państwo na
    > nagrywanie, mogą państwo przerwać połączenie..." :-)

    Przecież w tym standardowym ostrzeżeniu najważniejsze jest to, że użyta
    jest tam bezosobowa formuła "są rejestrowane". Nie jest powiedziane, czy
    nagrywa właściciel IVR, klient, czy sam Zbigniew Z. we własnej osobie.
    Nikt nie może się tłumaczyć, że nie był uprzedzony.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2009-02-15 09:06:58
    Od: Szyba <s...@g...pl>

    ....zacznijmy od tego, że nagrywa się zawsze. Kiedyś były wymyślne
    algorytmy służące do oszczędzania miejsca, ale teraz nagrywa się już jak
    leci....Jeśli jest CC, to na 99,9% rozmowy są rejestrowane. Inna sprawa
    to kwestia informowania o tym dzwoniących. Miałem kiedyś dwie opinie
    prawne. Jedna- że trzeba informować, i to bezwzględnie. Druga- że jeśli
    do celów szkoleniowych, wewnętrznych- to nie koniecznie. Ci od pierwszej
    opinii twierdzili, że nie może to być używane jako dowód w sądzie. Z
    drugiej strony, klient poinformowany o nagrywaniu jest mniej
    awanturujący się :-). Czyli nawet jeśli nie ma rejestracji, bo mamy
    jakiś mały i zapomniany systemik... to co nam szkodzi ostrzec?
    Pzdr!
    Szyba

  • 15. Data: 2009-02-15 09:20:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2009 10:06:58 +0100, Szyba napisał(a):

> [...]
    > awanturujący się :-). Czyli nawet jeśli nie ma rejestracji, bo mamy
    > jakiś mały i zapomniany systemik... to co nam szkodzi ostrzec?

    Kto niby takie opinie wydawał? Chyba jacyś Amerykanie. W Polsce nie ma
    żadnych przepisów dotyczących rejestracji rozmów, nagrywać można wszystko.
    Natomiast nagranie takie nie będzie samoistnym dowodem w sądzie ze względu
    na możliwość łatwej manipulacji takowym (szczególnie w formie cyfrowej).
    Zawsze musi być zeznanie człowieka, które dopiero podparte będzie
    nagraniem.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 16. Data: 2009-02-15 09:21:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 13 Feb 2009 22:46:19 +0100, D@niel napisał(a):

    > do głównego menu. Co do zaklęcia o nagrywaniu, chyba jest ono
    > potrzebne o ile nagrania miałyby być ewentualnie wykorzystywane np. w
    > jakimś postępowaniu sądowym albo arbitrażowym itp.

    Urban legend.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 17. Data: 2009-02-15 09:24:54
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-02-14, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Przecież w tym standardowym ostrzeżeniu najważniejsze jest to, że użyta
    > jest tam bezosobowa formuła "są rejestrowane".

    Ja też wygłaszam kwestię do IVRa, przecież skoro "oni" uprzedzają mnie
    (i zakładają że mogę to usłyszeć i zrozumieć) to ja też tak mogę
    założyć. A z doświadczenia wiem że sekwencje DTMF i to co czule
    szepczesz do słuchawki "o mój drogi IVRku, jeszcze 7 minutek i
    konsultant... jak ja go zbesztam, a ile reklamacji założę" to wszystko
    nie jest rejestrowane.
    Ciekawe jest CC+IVR jednej z kablówek, dzwonisz na 1 infolinię, nr
    klienta podajesz, wybierasz cyferki, konsultant, 'ok, super się
    człowieku dodzwoniłeś, to ja Cię przełączę' i co, no i znowu,
    nr klienta w DTMF, czekasz i... konsultant pyta o nr klienta i np pesel.
    Podawałem 3 razy nr klienta, 2 razy DTMFem, raz słownie, fakt pesel
    tylko słownie i tylko raz. Notabene: rozmowa dotyczyła telefonu spod
    którego dzwoniłem (Analog w kablówce z przyzwyczajenia do numeru, takie
    tam VoIPoCATV :p ).

    > Nie jest powiedziane, czy
    > nagrywa właściciel IVR, klient, czy sam Zbigniew Z. we własnej osobie.
    > Nikt nie może się tłumaczyć, że nie był uprzedzony.

    Ja uprzedzam, i pytam co pan/pani ma przeciwko. Na ogół to bardzo
    drugiej stronie dodaje obrotów i delikatności słów, w większości
    przypadków 'zgłoszenie przyjąłem, odpowiemy listem poleconym'.
    I jak już chyba kilka razy pisałem: wygrałem w ten sposób (rejestrując
    rozmowy) 0.03 pln z mBankiem + pamiątkowy kubeczek. Więc chyba warto.

    kd,
    ps
    Podstawowa aparatura do rejestracji rozmów to karta dźwiękowa w
    komputerze i trochę wtyczek i elektroniki za mniej niż 10 pln.

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 18. Data: 2009-02-15 09:35:11
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-02-15, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

> [...]
    > na możliwość łatwej manipulacji takowym (szczególnie w formie cyfrowej).
    > Zawsze musi być zeznanie człowieka, które dopiero podparte będzie

    Człowieka który w w/w rozmowie uczestniczył, oraz, dodatkowo a na ogół
    Sąd od tego zaczyna, powołuje się biegłego który orzeka że jakość
    nagrania jest OK, nie występują zniekształcenia mogące świadczyć o
    manipulacji etc... tempo głosu jest stałe, jest to czasem nawet psycholog
    a nie jakiś elektronik-centralowiec, często wypowiada się akustyk (np
    gdy Sąd usłyszy odgłosy w tle etc...).
    W każdym razie, tak jak napisałeś: przepisy tego nie precyzują i zależy
    to od decyzji konkretnych Sądów. Może być tak że nagrania Sąd nie chce
    odsłuchiwać, tylko "odczytać stenogram" a może być to i to.

    kd,

  • 19. Data: 2009-02-15 10:14:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2009 10:35:11 +0100, Krzysztof Drewicz napisał(a):

> [...]
    > manipulacji etc... tempo głosu jest stałe, jest to czasem nawet psycholog
    > a nie jakiś elektronik-centralowiec, często wypowiada się akustyk (np

    A strona przeciwna sięga po wyrok SN w tej sprawie....

    > W każdym razie, tak jak napisałeś: przepisy tego nie precyzują i zależy
    > to od decyzji konkretnych Sądów. Może być tak że nagrania Sąd nie chce
    > odsłuchiwać, tylko "odczytać stenogram" a może być to i to.

    I dalej nie bedzie to samodzielny dowód.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 20. Data: 2009-02-15 10:41:53
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Podstawowa aparatura do rejestracji rozmów to karta dźwiękowa w
    > komputerze i trochę wtyczek i elektroniki za mniej niż 10 pln.

    Ja używam softmodemu a PCI i odpowiedniego oprogramowania dostępnego w
    necie.
    vari