  • 1. Data: 2009-02-11 14:49:27
    Temat: Zmiana operatora WLR
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    witam

    mam kable tpsa, i na ichłączu umowe WRL z Dialogiem. Teraz chciałbym
    przenieść numer STACJONARNY do ERY. Era oczywiście sie zgadza, dialog
    nie odmawia, ale TPSA nie wyraża zgody! Co to za paranoja?

    Czy mozna zmienić jednego operatora WLR na innego? Z informacji TPSA -
    nie mozna. Mozna zrezygnować z WLR, ale wtedy zawsze numer wraca do TPSA
    z którymi OBOWIĄZKOWO trzeba podpisać umowe na 12 miesiecy lub na czas
    nieokreślony za jedyne 366zł.....

    Poradźcie jak wybrnąć?

    ToMasz

  • 2. Data: 2009-02-14 20:47:22
    Temat: Re: Zmiana operatora WLR
    Od: Krzysiek <p...@t...pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > nie mozna. Mozna zrezygnować z WLR, ale wtedy zawsze numer wraca do TPSA
    > z którymi OBOWIĄZKOWO trzeba podpisać umowe na 12 miesiecy lub na czas

    napisz do UKE + kopia do tpsa

  • 3. Data: 2009-02-15 07:21:31
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Ciagle TP mnie zaskakuje bezczelnością.
    Co oni mają do tego numeru ?
    Numer nigdy nie jest "własmością" operatora a jest mu PRZYDZIELANY (zakres
    numeracji).
    W przypadku przeniesienia numeru do Dialogu, TP już nim nie dysponuje.
    Ba, nie jest nawet stroną umowy z abonentem (stroną umowy z TP jest Dialog).
    Fizycznie faktycznie połączenia pewnie są kierowane jak do infrastruktury TP
    i technicznie TP ten numer obsługuje ale zdaje się że prawnie nie ma nic do
    gadania.
    Klient kończy umowę z Dialogiem i te dwie firmy załatwiają swoje sprawy a TP
    dostaje POLECENIE wykonania zmian technicznych aby ich infrastruktura
    kierowała wywołania pod ten numer do określonej sieci.
    Ja bym się uparł i zrobił tak jak zamierza autor.
    Przeniósł bym na siłę (podpierajac się Ustawą PT i rozporządzeniami gdyby
    gdzieś jakiś pracownik Dialogu czy Ery stosował spychotechnikę).
    To, że numer ten mógłby być nieosiągalny przez jaks czas dla abonentów TP
    (TP by ierowała "do siebie" ruch na ten numer) to wtedy właśnie napisałbym
    do UKE "Wniosek o przeprowadzenie kontroli w przedsiębiorstwie
    Telekomunikacja Polska S.A. w zakresie zbadania prawidłowości kierowania
    ruchu do przeniesionego numeru ........".
    Już raz (w nie swojej sprawie) spowodowałem kontrolę UKE w TP.
    vari

  • 4. Data: 2009-02-15 12:59:39
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    vari pisze:

    > Ciagle TP mnie zaskakuje bezczelnością.
    (..)
    > Już raz (w nie swojej sprawie) spowodowałem kontrolę UKE w TP.
    > vari

    Ja też jestem w szoku, bo dałem pełnomocnictwo Erze do rozwiazania umowy
    z dialogiem, a w odpowiedzi dostałem: "Telekomunikacja polska" nie
    wyraża zgody.

    Tak czy inaczej mam problem. Dialog może (numer obsługiwany na "WLR")
    tylko ODDAĆ a nie przekazac następnemu operatorowi. Oddać znaczy do
    Tepsy, co mi nieszczególne pasuje.
    Napisałem do UKE, po 4 dniach dostałęm odpowiedz ze przekazali do
    właściwego działu.....

    Masakra

    ToMasz

  • 5. Data: 2009-02-15 15:23:34
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Ja też jestem w szoku, bo dałem pełnomocnictwo Erze do rozwiazania umowy z
    > dialogiem, a w odpowiedzi dostałem: "Telekomunikacja polska" nie wyraża
    > zgody.

    a co na ten temat mowia przepisy ?

  • 6. Data: 2009-02-15 18:24:56
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    brum pisze:

    > a co na ten temat mowia przepisy ?

    _Wydaje_ mi sie, ze ogólnie jest to zgodne z przepisami. PRoblem jest
    jedynie taki: jeśli jesteś nowym abonentem, to za kable, podłączenie itp
    płacisz albo 366zł i możesz za miesiac podziękować, albo 1zł ale
    "Wpadłeś" na 12/24 miesiace.
    W moim przypadku NIC nie zostanie wykonane, prosta czynność
    informatyczna, od dzisiaj za mój numer opłaty pobiera znowu tpsa. To
    właśnie ma kosztować 366zł? Za co? Nie podoba im sie taki klient? i
    dobrze, ja chce do ERy. :)

    ToMasz

  • 7. Data: 2009-02-16 04:59:56
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > 366zł? Za co? Nie podoba im sie taki klient? i dobrze, ja chce do ERy. :)

    no dobrze, ja tez chce rozne rzeczy, ale czy sprawdziles, co jest w
    przepisach ?
    zdrowy rozsadek lub interes abonenta to jedno, a porzadek prawny to drugie
    wlr to stosunkowo mlody twor i niektore zjawiska pojawiaja sie w trakcie
    uzytkowania
    czy jestes pewien, ze prawo daje Ci mozliwosc przeniesienia uslugi bez
    wracania do tp ?

  • 8. Data: 2009-02-16 06:57:10
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > uzytkowania
    > czy jestes pewien, ze prawo daje Ci mozliwosc przeniesienia uslugi bez

    Też nie jestem pewien ale ważne jest też CZEGO NIE MA w przepisach.
    A prawdopodobnie nie ma nic o "powrocie".
    TP stosuje chyba metodę "a może się uda".
    Czasem liczą na to, że przepisy są niejasne i "do przedstawienia jasnej
    interpretacji przez właściwy urzad uznajemy że nasza interpretacja jest
    słuszna".
    Ciekawe tylko jak daleko takie "nasze interpretacje" mogą się posunąć.
    Pamiętam różne podchody TP przy np przenoszeniu stacji telefonicznej do
    innej lokalizacji i automagiczną zmianę planu taryfowego na "właściwy" z
    takiego już nie sprzedawanego bo "przecież już nie sprzedajemy tego co pan
    MIAŁ W POPRZEDNIEJ LOKALIZACJI".
    Dopiero kilka wkurzonych abonentów popartych stanowiskiem urzędów że
    PRZENIESIENIE to nie jest nowa umowa, skutkowało przywracaniem sarego planu
    taryfowego.
    Nie można wykluczyć, że tu jest podobnie.
    Może się abonent złamie (chce mieć stary numer) i wróci do nas a my już
    zadbamy o "trudnosci" aby jak najdłużej został.
    vari

  • 9. Data: 2009-02-16 10:07:27
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Też nie jestem pewien ale ważne jest też CZEGO NIE MA w przepisach.
    > A prawdopodobnie nie ma nic o "powrocie".
    > TP stosuje chyba metodę "a może się uda".

    nie jestem fanem tp i chcialbym miec pelnie mozliwosci w zakresie wlr, ale
    trzeba na to spojrzec obiektywnie
    jesli tp nie ma obowiazku realizowac migracji miedzy operatorami w ramach
    wlr, to nie nalezy sie bulwersowac, tylko dazyc do zmiany przepisow

> [...]
    > takiego już nie sprzedawanego bo "przecież już nie sprzedajemy tego co pan

    to co innego, jawna kombinacja

    > Nie można wykluczyć, że tu jest podobnie.
    > Może się abonent złamie (chce mieć stary numer) i wróci do nas a my już
    > zadbamy o "trudnosci" aby jak najdłużej został.

    moze i tak
    ale rownie dobrze moze byc tak, jak z przeniesieniem numeru
    jesli w ramach tp przenosze lacze z zachowaniem numeru, to place za
    przeniesienie i zachowanie numeru, chociaz zmiana operatora nie nastepuje -
    luka w przepisach i racja jest po stronie tp

  • 10. Data: 2009-02-16 21:32:46
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    brum pisze:

    > no dobrze, ja tez chce rozne rzeczy, ale czy sprawdziles, co jest w
    > przepisach ?
    Niebardzo jest jak to sprawdzić. Tzn Niema przepisów jak to rozwiazać.
    Dzięki uprzejmości Dialogu, powiedziano mi że Dialog ma dwie możliwości:
    albo zakończyć umowe i skasować numer(sprawa zamknieta), albo oddać
    numer do TPSA - i tu tpsa moze robić co chce - i skutecznie to robi. Czy
    to jest zgodne z przepisami - trudno powiedzieć. Niejest to złamaniem
    przepisów, natomiast jest to ewidentnie wykorzystywaniem pozycji
    monopolistycznej.

    ToMasz