  • 11. Data: 2016-09-25 22:02:54
    Temat: Re: Igłówka pod USB
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-25 o 21:42, t-1 pisze:

    > Czyli prawdziwymi LPT.

    Nie wszystkie są na UART-ach, niektóre na dość dziwnych procesorach
    (jakieś DSP?), ale nie spotkałem takiego, co by nie chciał widzieć HASP-a.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2016-09-26 13:19:47
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zanim popularne zrobiło sięUSB, to były routery z gniazdem drukarkowym
    ("równoległym") wyposażone w funkcję printserwera, router na pewno zużyje mniej prądu
    niż laptop.

    -----
    > postawić stareńkiego laptopa który posiada takie gniazdo, na tym laptopie drukarkę
    igłową

  • 13. Data: 2016-09-27 16:20:37
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Adam" napisał:

    > http://www.i-tec.pl/?t=3&v=32

    > http://4world.pl/categories/product/54/133

    Dzięki za linki. Przejściówka LPT > USB kupiona i działa. Dziękuje
    pozostałym respondentom za podpowiedzi.

    Jest kolejny problem. Kasa fiskalna ma słącze do COM'a szeregowego. Takowego
    nie ma juz w płytach nawet z przed kilku lat. A kasa jest nowa. Czy to musi
    działać na porcie COM? Kedy Urząd Skarbowy nauczy się czegoś? Przejściówki
    nie znalazłem. Dałem kartę na PCI, ale to paranoja. W płycie 8 USB i złącze
    do monitora. I to wszystko.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2016-09-27 16:25:44
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    COM szeregowy jest stosowany nawet we współczesnych / zaawansowanych urządzeniach.

    -----

  • 15. Data: 2016-09-27 16:35:48
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 27 września 2016 16:20:46 UTC+2 użytkownik Kamil napisał:

> [...]
    > nie znalazłem. Dałem kartę na PCI, ale to paranoja. W płycie 8 USB i złącze

    Przejściówki usb-com/rs232 też są.
    I trochę płyt jednak com-a też ma:
    http://www.komputronik.pl/category/1/Sklep_interneto
    wy.html?update%5B%5D=KtrAttribute_414&sb=&p=1&sa=tru
    e&go=&showProducts=1&vg=1&ot=22&attribute_enabled_41
    4=1&a%5B414%5D%5B%5D=91

    Szukac po dodatkowych złaczach na tylnym panelu, tam na dole w zaawansowanym filtrze
    w dziale plyt glownych.

  • 16. Data: 2016-09-27 16:39:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-27 o 16:20, Kamil pisze:

> [...]
    > czegoś? Przejściówki nie znalazłem. Dałem kartę na PCI, ale to paranoja.
    > W płycie 8 USB i złącze do monitora. I to wszystko.

    COM jest nadal w wielu płytach, z tym że nie jest wyprowadzony
    bezpośrednio na zewnątrz i trzeba dorobić/dokupić śledzia.

    Pierwszy, lepszy Asrock:
    http://www.asrock.com/mb/Intel/H110M-HDV/index.pl.as
    p?cat=Specifications
    i "1 x COM Port Header"

    Jaką masz płytę główną, może wcale nie potrzebujesz karty na PCI?

  • 17. Data: 2016-09-27 16:42:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-27 o 16:39, nadir pisze:

    > COM jest nadal w wielu płytach, z tym że nie jest wyprowadzony
    > bezpośrednio na zewnątrz i trzeba dorobić/dokupić śledzia.

    Coś takiego:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =%C5%9Bled%C5%BA+COM&bmatch=lm_v4_hou_sqm_sw-ele-1-1
    -0923

  • 18. Data: 2016-09-27 22:30:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jest kolejny problem. Kasa fiskalna ma słącze do COM'a szeregowego.
    > Takowego nie ma juz w płytach nawet z przed kilku lat. A kasa jest nowa.

    Kasy i drukarki fiskalne sprzedaję od samego początku - miałem czwartą
    wydaną w Polsce legitymację.
    Od wielu lat obsługuję tylko trzech producentów, ale wszystkie
    urządzenia mają i RS232 i USB.

    Tak z ciekawości: jaką kasę (a może drukarkę?) fiskalną posiadasz?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2016-10-08 02:00:27
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Yakhub" napisał:

    > Najpewniejszym rozwiązaniem będzie jakiś printserwer z gniazdem LPT

    To jest sklep z jednoosobową obsługą i jednym komputerem. Ze względu na
    metraż drugi się nie zmieści :) Po żmudnych procesach dostosowywania sprzętu
    i oprogramowania wreszcie ruszyło. LPT i COM na kartach PCI. Na płycie jest
    złącze oznaczone JCOM1 9 PIN, ale nikt nie znalazł takiego śledzia i podobno
    nie to. Płyta MSI (syf na syfami, który ja omijam z daleka), ale to nie mój
    sprzęt. Napęd optyczny raz jest widziany, a innym razem nie. Procesor przy
    zerowym obciążeniu ma 55 st, a wiatrak wyje jak odkurzacz. Zmieniłem
    zasilacz i jest znaczna poprawa. Procesor 35 st, a wiatrak ucichł. TO jakies
    cuda niewidy. Zasilacz nówka 500 W. Napięcia pokazywane przez miernik
    cyfrowy prawidłowe, więc ...? Już mi ręce i nogi opadły i odpuszczam, bo
    można zwariować.

    Dziękuje wszystkim za porady i pozdrawiam.

  • 20. Data: 2016-10-08 17:03:05
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Sat, 08 Oct 2016 02:00:27 +0200, Kamil napisał(a):

    > Napięcia pokazywane przez miernik cyfrowy prawidłowe, więc ...?

    Bez oscyloskopu nie podchodź. Średnia napięcia OK. Tętnienia olbrzymie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin