  • 1. Data: 2014-12-14 19:50:37
    Temat: Ile warte 32 GB RAM +256 GB SSD ?
    Od: " 666" <...@...6>

    Rozglądam się za poleasingowym laptopem i trafiłem na egzemplarz z i7, który jest co
    prawda znacznie droższy od innych egzemplarzy
    tego modelu, ale ma aż 32GB RAM (4 x 8GB DDR3) oraz SSD 256GB.
    "Zwykłe" egzemplarze mają po 4GB ramu oraz HDD 320GB .
    Zastanawiam się, na ile można wycenić te różnicę do dopłaty:
    Nowa pamięć 4 x 8GB to około $270, czyli ok 900 zł, tak?
    Nowy SSD 256 GB to około $90 (Crucial, Kingston, AData) czyli około 300 zł, tak?
    Od tego można odliczyć wartość HDD 320GB.
    Wychodzi mi, że około 1k zł dopłaty jest dość słuszne - chyba, że walnąłem się z ceną
    pamięci DDR3 ?
    Nie przypuszczałem, że pamięć ram jest tak droga :-o
    Tym niemniej sprzedawca tę różnicę (dopłate) wycenił na 1200-1400 zł i to się robi
    mało atrakcyjne (najchętniej do nowego sprzętu
    bym przełożył własne 160GB SSD lub 750GB HDD, ale jak się trafi w ofercie lapek bez
    dysku to akurat jest w znacznie gorszym stanie
    fizycznym).

  • 2. Data: 2014-12-14 20:24:29
    Temat: Re: Ile warte 32 GB RAM +256 GB SSD ?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-14 19:50, 666 pisze:
> [...]
    > własne 160GB SSD lub 750GB HDD, ale jak się trafi w ofercie lapek bez
    > dysku to akurat jest w znacznie gorszym stanie fizycznym).

    Używany RAM - może być.
    Używany laptop - może być.
    Używany HDD - da się sprawdzić.
    Ale używany SSD to trochę jak kot w worku.
    Moim zdaniem taka wycena jest bezzasadna.

    Osobiście patrzyłbym na ogólny stan sprzętu, a ewentualnie ulepszyłbym
    go potem kupując nowe rzeczy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2014-12-14 22:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik 666 ...@...6 ...

    > Nowy SSD 256 GB to około $90 (Crucial, Kingston, AData) czyli około
    > 300 zł, tak?

    Chyba trochę wiecej...
    Miesiąc temu kupowałem 128 za 260zł

  • 4. Data: 2014-12-14 23:42:00
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Używany RAM - może być.
    > Używany laptop - może być.
    > Używany HDD - da się sprawdzić.
    > Ale używany SSD to trochę jak kot w worku.

    ?
    wspolczesne ssd daja sie ocenic nie gorzej niz hdd

    --
    http://db.org.pl/

  • 5. Data: 2014-12-15 07:40:22
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-14 o 22:59, Budzik pisze:
    > Chyba trochę wiecej...
    > Miesiąc temu kupowałem 128 za 260zł

    Mam 256 giga SSD, i jeśli chodzi o przyśpieszenie, to zauważam nie tylko
    na starcie Windowsa ale i przy wyszukiwaniu aplikacji za pomocą klawisza
    Windows. W Windows 8.1 zrobiono krok w zła stronę i gdy chcę wyszukać
    aplikację daje mi listę bezsensownych wyników z internetu czy sklepu, co
    gorsza, bardzo spowalniały wybór aplikacji. W SSD dzieje się to znacznie
    szybciej.

  • 6. Data: 2014-12-15 08:43:58
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 2014-12-15 o 07:40, Borneq pisze:

> [...]
    > aplikację daje mi listę bezsensownych wyników z internetu czy sklepu, co
    > gorsza, bardzo spowalniały wybór aplikacji. W SSD dzieje się to znacznie

    Dlaczego nie wyłączysz integracji z Bing?

    /Robert

  • 7. Data: 2014-12-15 15:42:15
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > W Windows 8.1 zrobiono krok w zła stronę i gdy chcę wyszukać aplikację
    > daje mi listę bezsensownych wyników z internetu czy sklepu, co gorsza,
    > bardzo spowalniały wybór aplikacji.

    Tego typu "opóźniacze" na ogół daje się wyłączyć albo odpowiednio
    skonfigurować żeby jak najmniej przeszkadzały.

  • 8. Data: 2014-12-15 15:52:01
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-15 o 08:43, Robert Winkler pisze:

    > Dlaczego nie wyłączysz integracji z Bing?

    Nie wiedziałem że to daje się wyłączyć. W jaki sposób?

  • 9. Data: 2014-12-15 15:58:27
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-15 o 15:52, Borneq pisze:

    > Nie wiedziałem że to daje się wyłączyć. W jaki sposób?

    http://www.tech-recipes.com/rx/42914/windows-8-1-dis
    able-searching-online-with-bing/
    świetnie, udało się!

  • 10. Data: 2014-12-15 19:20:00