  • 1. Data: 2014-12-13 12:09:51
    Temat: mała obudowa desktop/slim - Cheftec FN-02B - przestrzegam
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Pojawiły się jakiś czas temu takie obudowy:
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/chieftec-fl
    yer-fn-02b-test.html

    Jakby komuś wpadł pomysł "zbudujmy PC w małej obudowie desktop-slim" -
    to niech się nie da nabrać na obudowę Chieftec FN-02B - takiego guana i
    szajsu to nie widziałem, codegen to przy tym koneserstwo i bogactwo.
    Jakby to był jakiś inwin czy inny szajs za kikadziesiąt zł, a nie
    chieftec za 250

    Pozornie - na fotkach od biedy ok, mała fajna obudowa.
    http://www.chieftec.eu/images/stories/produkte/chass
    is/minitower/flyer-series/fn-02b/highlights/06.jpg
    http://www.chieftec.eu/images/stories/produkte/chass
    is/minitower/flyer-series/fn-02b/highlights/08.jpg
    http://www.chieftec.eu/images/stories/produkte/chass
    is/minitower/flyer-series/fn-02b/highlights/07.jpg

    Praktycznie:
    - jakiś debil wybrał zasilacz (SFX-350VS-L) co ma tylko 2 wtyczki
    zasilające SATA, ale najgorsze że na jednym przewodzie i w takiej
    odległości od siebie, że nie ma najmniejszych szans zasilić dysk i dvd
    na raz (napędy są montowane 90stopni względem siebie, wtyczki mają ~8cm
    między sobą kabelka, nie da się włożyć do dysku i do napędu, nie
    sięga...). Nie wiadomo po co - za to są wtyczki 2x Molex i fdd, gdzie
    fdd tam nie włożysz nigdy bo nie ma gdzie...

    - blacha jest tak cienka i giętka, że przypomina skrzyżowanie kartki
    papieru z modeliną. Kiedyś czekoladki pakowali w grubsze sreberka... W
    palcach można to ugniatać i wyginać, przy wkładaniu wtyczki sieciowej
    tylny panel (całej obudowy!) wygina się tak, że się obudowy już
    zamknąć/otworzyć nie da.
    http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_IV1kzO4
    ERF1SYUJyBYl68ihQPA6Xs6Nn,wat.jpg
    Całkiem jak najtańsze chińskie obudowy po 49zł z zasilaczem...

    - przewiew i chłodzenie (nie) pomyślane wcale.
    To że dawany gratis wentylatorek 8cm to wyjący najtańszy chińczyk
    2500rpm bez regulacji, to wiadomo, norma, trzeba wymienić.

    Ta boczna kratka wentylacyjna co ją widzicie na fotce
    http://www.chieftec.eu/images/stories/produkte/chass
    is/minitower/flyer-series/fn-02b/highlights/02.jpg
    prowadzi do nikąd, do bocznej blachy zasilacza, jest ślepa. Za to
    zasilacz ciągnie powietrze "spod" obudowy (nie zapomnieć dodać nóżek, bo
    się udusi)... i wyrzuca je pod przedni plastik, spod którego niebardzo
    ma jak się wydostać. Po 3 dniach pracy jest tam nabite więcej kurzu niż
    w mojej piwnicy.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2014-12-13 12:41:58
    Od: fifak <f...@o...pl>

> [...]
    > się udusi)... i wyrzuca je pod przedni plastik, spod którego niebardzo
    > ma jak się wydostać. Po 3 dniach pracy jest tam nabite więcej kurzu niż

    obudowa jest stojąco leżąca, ma miejsca na przyklejenie nóżek, trzeba
    przykleić zależnie jak będziesz używać

    dla mnie największą porażką małych obudów jest brak zastosowania napędu
    optycznego typu slim z laptopów, no kuXrwa w pale się nie mieści jak
    można projektować małe PC a pakować napęd fullsize

  • 3. Data: 2014-12-13 15:22:42
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-13 o 12:09, BartekK pisze:
> [...]
    > szajsu to nie widziałem, codegen to przy tym koneserstwo i bogactwo.
    > Jakby to był jakiś inwin czy inny szajs za kikadziesiąt zł, a nie

    Dzięki za feedback. Twoja recenzja nie jest tak entuzjastyczna jak
    zacytowana z benchmarka. Na pewno mi się przyda, bo planuję w
    niedalekiej przyszłosci budowę slim PC ale pewnie będzie to obudowa
    firmy Akasa.

    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar

  • 4. Data: 2014-12-13 16:17:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-13 12:09, Użytkownik BartekK napisał:
    > Pojawiły się jakiś czas temu takie obudowy:
    > http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/chieftec-fl
    yer-fn-02b-test.html

    Nie sugeruj się takimi recenzjami, nie po to firma rozdaje swoje
    produkty żeby potem obdarowany prawdę o nich pisał.

    Wiadomo że oszczędzali na wszystkim i zanim coś takiego kupisz
    poszukaj nie niezależnych forach opinii osób które kupiły
    wcześniej. Komentarze na stronie sprzedawcy nie są niezależnymi
    forami.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-12-13 16:19:50
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

> [...]
    > poszukaj nie niezależnych forach opinii osób które kupiły
    > wcześniej. Komentarze na stronie sprzedawcy nie są niezależnymi

    Właśnie parę miesięcy temu google definitywnie usunął opcję wyszukiwania
    w grupach i forach. Teraz nie jest już tak łatwo dotrzeć do opinii
    kompetentnych użytkowników.

  • 6. Data: 2014-12-13 19:00:17
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-13 o 16:19, Skylla pisze:

    > Właśnie parę miesięcy temu google definitywnie usunął opcję wyszukiwania
    > w grupach i forach. Teraz nie jest już tak łatwo dotrzeć do opinii
    > kompetentnych użytkowników.

    Jesteś pewien? Jeszcze parę dni temu szukałem czegoś i trafiałem na
    elektroda.pl

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2014-12-13 21:30:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-12-13 o 16:17, RadoslawF pisze:
    yer-fn-02b-test.html

    > Nie sugeruj się takimi recenzjami, nie po to firma rozdaje swoje
    > produkty żeby potem obdarowany prawdę o nich pisał.
    Raczej nijak się nimi nie sugeruję. Zwłaszcza że czasem tekst pisany w
    treści nijak nie zgadza się z opinią na końcu, w podsumowaniu ;) Tak
    tylko pokazałem, o co konkretnie chodzi, jaką obudowę.

    > Wiadomo że oszczędzali na wszystkim i zanim coś takiego kupisz
    > poszukaj nie niezależnych forach opinii osób które kupiły
    > wcześniej.
    No to ja jestem tą osobą, co kupiła wcześniej, i piszę tutaj tą opinię,
    aby na przyszłość ktoś mógł poszukać niezależnego fora ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2014-12-16 10:37:25
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2014-12-13 19:00, Piotr Rezmer pisze:

    > Jesteś pewien? Jeszcze parę dni temu szukałem czegoś i trafiałem na
    > elektroda.pl

    Elektroda jest windowana w wynikach na równi ze sklepami/porównywarkami,
    a ewentualne wyniki nie prowadzą do konkretnych dyskusji tylko do
    wyszukiwajki wewnętrznej.

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 9. Data: 2014-12-17 11:54:18
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-12-16 o 10:37, Nathan pisze:

    > Elektroda jest windowana w wynikach na równi ze sklepami/porównywarkami,
    > a ewentualne wyniki nie prowadzą do konkretnych dyskusji tylko do
    > wyszukiwajki wewnętrznej.

    Co jest mocnym wkurwem, bo szukasz sobie coś np X Y Z (wiedząc, że
    google powinno na samej górze wyrzucić strony związane z X Y Z na raz, a
    dopiero później strony mniej pasujące, np tylko X Z), i wyskakuje ci w
    wynikach elektroda, przechodzisz tam - a to wyniki wyszukiwania, osobno
    X, osobno Y, osobno Z (a nie na raz).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2014-12-17 12:11:31
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-17 o 11:54, BartekK pisze:
> [...]
    > dopiero później strony mniej pasujące, np tylko X Z), i wyskakuje ci w
    > wynikach elektroda, przechodzisz tam - a to wyniki wyszukiwania, osobno

    Właśnie, te wyszukiwarki (podobnie chyba z GazWyb) tylko zaśmiecają
    wyniki wyszukiwania Google. Gdyby nie one, Google by znalazło na
    elektrodzie interesujący temat, a tak odwołuje się do wyszukiwarki.