  • 11. Data: 2017-07-23 08:52:10
    Temat: Re: Import elektroniki - koszty agencji celnej DHL
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:7ee17b5a-e4f8-4a30-bd53-8d118da2f3e3@go
    oglegroups.com...

    W dniu niedziela, 23 lipca 2017 00:53:07 UTC+2 użytkownik Zbych napisał:

    >Po czym ja, jako importer będę musiał zapłacić VAT. To jest normalne!! Nie
    >ma znaczenia od jakiego podmiotu dokonuje zakupu. Może być firma polska. I
    >co? Stawka VAT 0% ?! Jak idziesz do sklepu i kupujesz bułkę, to
    >wewnątrzwspólnotowo jest objęta zerową stawką VAT? Pomyśl!! Natomiast >jako
    >EKSPORTER!! nie doliczasz VAT'u do faktury sprzedajnej. I nie ma znaczenia
    >czy odbiorca, np. firma niemiecka czy senegalska jest z kraju należącego do
    >tego bajzlu czy nie..

    Weź cos na uspokojenie, bo niewiele rozumiesz z tego co ci odpowiadają.

  • 12. Data: 2017-07-23 09:50:50
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-07-23 o 08:52, Ghost pisze:

    > Weź cos na uspokojenie, bo niewiele rozumiesz z tego co ci odpowiadają.

    tylko, ze własnie to tak działa.
    końcowy odbiorca zapłaci vat. w jaki sposób - to już zalezy od
    przypadku. albo kurierowi po odprawie celnej, albo przy zakupie, albo
    sam, polskiej skarbówce.

    a.

  • 13. Data: 2017-07-23 12:51:07
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 23.07.2017 o 09:50, Miller Artur pisze:

    > tylko, ze własnie to tak działa.
    > końcowy odbiorca zapłaci vat. w jaki sposób - to już zalezy od
    > przypadku. albo kurierowi po odprawie celnej, albo przy zakupie, albo
    > sam, polskiej skarbówce.

    Tylko wtedy płacisz vat jak już sprzedajesz ustrojstwo i masz z tego
    kasę a nie przy dostawie części do produkcji albo dopiero prototypu.

  • 14. Data: 2017-07-24 07:35:01
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    >tak małych zamówieniach, rzędu 200, w porywach 2000$, czy da się z
    >Digikey wynegocjować warunki dostawy DDP? Podjąć próbę, czy lepiej się
    >nie ośmieszać?

    Po prostu przy zamówieniu w DigiKey wybierasz UPS - proste?

    A co do Vat-u to już pisałem, traktowane jest jako nabycie, co tu
    tłumaczyć? Oczywiście musisz mieć NIP europejski, ale to zakładam, że
    masz od dawna.

    MiSter

  • 15. Data: 2017-07-24 09:38:34
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2017-07-23 o 01:29, s...@g...com pisze:

> [...]
    VAT 0% ?! Jak idziesz do sklepu i kupujesz bułkę, to wewnątrzwspólnotowo jest objęta

    Nie rozumiesz co to wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów. Jeśli firma z dowolnego
    kraju EU kupuje od
    firmy z innego kraju EU i obie posiadają NIP EU, to wtedy VAT nie jest naliczany. Od
    strony
    formalnej księgowa wykazuje to jak VAT naliczony i należny, i wychodzi zero.

  • 16. Data: 2017-07-24 12:31:31
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2017-07-22 01:13, s...@g...com wrote:
    > Mam na tapecie prototypowanie. Części zamówiłem w DigiKey, wartość zamówienia
    ciutkę powyżej 200$, więc wysyłka za friko. DK temat załatwił bez pudła, wszystko
    zgodnie z ofertą i zamówieniem. Wartość zamówienia 205$, 22 pozycje, stawka celna 0%,
    VAT 23%.

    > No to myślę sobie, że będzie tak:
    >
    > - do zabulenia będzie jeszcze VAT 23%: 205*0.23=47.15$=179PLN (1$=3.8PLN)
    > - jakaś tam opłata skarbowa celna na poziomie 50PLN
    > - za papierologię DHL też mnie skubnie na jakieś 100PLN
    >
    > Razem jakieś 330PLN powinno starczyć. Ni chuchu !! Fakturkę dostałem na 590PLN.
    Papierologię DHL policzył od ilości pozycji na fakturze z DigiKey. Wszystkie pozycje
    z tej samej grupy PKWiU.

    > Pytanie: Jak takie małe zamówienia importować taniej? Fedex, UPS, czy może jeszcze
    inaczej?

    Jak kupuję w Mouser.com , który jest właśnie w US, to przy wyborze
    przewoźnika wybieram FedEx. Jest tam informacja że pokrywają oni
    wszelkie koszty celne.
    Fakturę dostaję w usd na dokładnie taką wartość jaka wynika z cen
    elektroniki. Czy 100$ czy 2000$ zawsze tak samo.
    No ale to chyba dzięki temu że wystawiacz faktur w GB.

    Z Digikeyem jest problem i będzie bo nie mają biura w UE.
    ZTCW Pracują nad tym więc trzeba być cierpliwym.

    Pzdr.

    Adam Górski

  • 17. Data: 2017-07-24 13:03:12
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > Z Digikeyem jest problem i będzie bo nie mają biura w UE.
    > ZTCW Pracują nad tym więc trzeba być cierpliwym.

    Dlaczego wprowadzasz w błąd?

    Nie ma problemu przynajmniej od pół roku.
    Mister

  • 18. Data: 2017-07-24 14:22:54
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    > Dlaczego wprowadzasz w błąd?
    >
    > Nie ma problemu przynajmniej od pół roku.
    > Mister

    Nie wprowadzam w błąd tylko przekazuje moje nieaktualne informacje ale
    ciągle w dobrej wierze.
    Nie gadaj jak w telewizji.

    Ostatnio sprawdzałem w styczniu/lutym - był problem, a przynajmniej ja
    go miałem.
    Jeżeli nie ma już problemu lub inni go nie mają to bardzo się cieszę i
    życzę sukcesów.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 19. Data: 2017-08-03 00:05:10
    Od: Waldemar Fras <w...@n...spam.ekrakow.net>

    W dniu 2017-07-24 o 09:38, Elektrolot pisze:

> [...]
    > NIP EU, to wtedy VAT nie jest naliczany. Od strony formalnej księgowa
    > wykazuje to jak VAT naliczony i należny, i wychodzi zero.

    I tu jest sedno. Bierzesz DDP, wtedy przechodzi to prze kraj EU i DK sam
    sobie cli. I w zależności czy na firmę czy na osobę prywatną wystawiają
    FVAT jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów lub doliczają Ci VAT.

    Waldemar Fras