  • 1. Data: 2017-07-21 14:04:48
    Temat: Elektroniczna wysyłka deklaracji podatkowych
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Witam

    Trochę ntg ale; może ktoś coś wie.

    Po 1 lipca 2017 nie miało być możliwości wysyłki deklatacji (m.in. VAT) za
    pomocą komputerów z WindowsXP.
    Ale wczoraj chciałem wysłać VAT-7 i myślę sobie; spróbuję. No i wysłałem,
    dostałem UPO.
    Zdziwiłem się, że zadziałało i aż zadzwoniłem do US aby upewnić się że
    dostali; dostali.

    No i pytanie: czy to chwilowe czy coś im sie obsuwa, a może będzie można
    jednak używać XP?
    W całym internecie tylko wszędzie powtarzają, że nie można a tu "jak nie
    można jak można".

    Wie ktoś coś?

    jp

  • 2. Data: 2017-07-21 15:03:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacek pozniak" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]

    >można
    >jednak używać XP?
    >W całym internecie tylko wszędzie powtarzają, że nie można a tu "jak

    A nie dotyczylo to plikow JPK ?

    Tam zdaje sie jest jakis program, ktory korzysta z biblioteki, ktora
    korzysta z ... i cos sie w tym pieprzy :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-07-21 15:24:44
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > A nie dotyczylo to plikow JPK ?
    >
    > Tam zdaje sie jest jakis program, ktory korzysta z biblioteki, ktora
    > korzysta z ... i cos sie w tym pieprzy :-)
    >
    > J.
    Może, ale z ciekawości otworzyłem program księgowy i jest komunikat, że nie
    można wysyłać e-deklaracji oraz JPK.
    Hmm, JPK nie wysyłam więc nie sprawdzę ale może i tak jest, dziwne.

    jp

  • 4. Data: 2017-07-21 15:48:08
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-07-21 o 14:04, jacek pozniak pisze:
> [...]
    > VAT) za pomocą komputerów z WindowsXP.
    >
    > No i pytanie: czy to chwilowe czy coś im sie obsuwa, a może będzie

    Win-XP nie jest już "pielęgnowany" przez MS, i dlatego nie przybywa mu
    "łatek" na znalezione (w tym przede wszystkim przez hakerów!) dziury w
    systemie. Dlatego nikt, i nic nie gwarantuje jego odporności na
    włamanie, więc korzystanie z XP w połączeniach internetowych jest wielce
    ryzykowne. Włamywacze mogą Ci podejrzeć wszystko co wysyłasz, w tym
    loginy i hasła, np. do konta bankowego. W zasadzie mogą Ci spenetrować
    cały Twój ruch sieciowy, i zawartość kompa takoż.

    Z tego względu jeśli ktoś (a raczej bot) tam "z drugiej strony drutu"
    zada sobie trud, aby wykryć jakiej wersji Windy używasz, to np. banki
    natychmiast wyrzucą Cię z sesji, oczywiści w trosce o bezpieczeństwo
    Twoje, ale i własną d***ę. I to samo *powinny* robić boty różnych
    urzędów, czy nawet sklepów netowych, i wszędzie tam, gdzie dbają o
    bezpieczeństwo Twoje, i swoje.

    Win XP można używać z dala od sieci, a jeśli z netem, to raczej już
    tylko do grup dyskusyjnych, jeśli ktoś nie może się rozstać z zasobami w
    Outlook-Expressie...

  • 5. Data: 2017-07-21 16:45:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 21 Jul 2017 14:04:48 +0200, w
    <5971ede0$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>, jacek pozniak
    <j...@f...pl> napisał(-a):

> [...]
    > pomocą komputerów z WindowsXP.
    > Ale wczoraj chciałem wysłać VAT-7 i myślę sobie; spróbuję. No i wysłałem,

    Może wysyłałeś za pomocą programu, który jest niezależny od Windowsa?

  • 6. Data: 2017-07-21 23:49:04
    Od: "nom" <n...@g...com>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Win-XP nie jest już "pielęgnowany" przez MS, i dlatego nie przybywa mu
    "łatek" na znalezione (w tym przede wszystkim przez hakerów!) dziury w
    systemie.
    __
    Od czasu kiedy MS ogłosił, że nie będzie wspierać XP (bodajże kwiecień 2014)
    wyszło do dzisiaj ok. 260 poprawek na jakieś 850MB. :-)
    Można to nawet sprawdzić w usłudze
    http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Search.a
    spx?q=xp%20posready
    MS w dalszym ciągu wspiera bankomaty, które są na XP, można aktualizacje
    pobierać ręcznie albo zmienić XP na PosReady i sam się będzie aktualizował.
    :-)

  • 7. Data: 2017-07-22 00:44:22
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Twoje, ale i własną d***ę. I to samo *powinny* robić boty różnych
    > urzędów, czy nawet sklepów netowych, i wszędzie tam, gdzie dbają o

    Ja nie łażę po stronach z gołymi psitami, cyckami i tak dalej. Nie podglądam
    warezów bez bardzo wzmożonej uwagi i towarzyszących temu zabezpieczeń.
    Jakby mi bank wywalił sesję, to ja bym wywalił taki bank z listy swoich
    instytucji finansowych (najlepsze, jak odpalając IE8, dostaję komunikat typu
    "Używasz nieaktualnej przeglądarki, zaktualizuj przynajmniej do wersji
    Internet Explorer 6, lub nowszej", taka "osobliwość"). Raz nawet chciałem
    położyć chuja na North z Koszalina, bo strona nie odpalała. A była po prostu
    nieco zbyt nowoczesna, inna przeglądarka odpaliła natychmiast.

    > Win XP można używać z dala od sieci, a jeśli z netem, to raczej już
    > tylko do grup dyskusyjnych, jeśli ktoś nie może się rozstać z zasobami w
    > Outlook-Expressie...

    Nie mam problemów z daleko poważniejszymi zasobami netu. Używam XP
    przestawionego na POS, z przełącznikami /3GB i /PAE (mam 4GB). Niebawem
    reinstalka, bo się kilka lat temu jakieś składniki pogmatwały i obecnie
    BSoDy wywala mi po angielsku, choć system jest polski, czasem cuś-tam
    brzęknie (problem ze sterem grafiki), choć po zrobionej naprędce instalce
    naprawczej, uspokoiło się. Prędzej miewam problemy z nieodtwarzającymi się
    zasobami w przeglądarkach (i nie zawsze jest to używana przeze mnie Opera
    12.18), fejs zresztą na IE uruchomi się wyłącznie w trybie mobilnym.
    Sprzęt sprawny, działa tylko to, co ma działać, od kilku lat nie miałem
    żadnego aktywnego śmiecia, bo pasywnie, to schodziły, jak binarki z newsów
    ciagnąłem. Ale AV czuwał i utrącał przy samej D4.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 8. Data: 2017-07-22 00:47:20
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "nom" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > MS w dalszym ciągu wspiera bankomaty, które są na XP, można aktualizacje
    > pobierać ręcznie albo zmienić XP na PosReady i sam się będzie
    > aktualizował. :-)

    Jak pracowałem w Almie '07/08, to kasy pędzone były XP. Wie ktoś, jak teraz?
    Tesco miał wówczas na kasach NT4 chyba Workstation, a serwer sklepowy W2k.
    Kaufland natomiast Linuxa, nie podejrzałem na jakim distro.

  • 9. Data: 2017-07-22 16:17:59
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Jul 2017 15:48:08 +0200, JaNus <bez@adresu> wrote:
    > systemie. Dlatego nikt, i nic nie gwarantuje jego odporności na

    Takie głupie dwa pytania:

    1. Kto gwarantuje odporność MS Windows 10?
    2. Do czego jest ta odpowiedzialność ograniczona?

    Proszę o poważne odpowiedzi, z cytatami z EULA.

    Dziękuję.

  • 10. Data: 2017-07-23 22:17:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JaNus,

    Friday, July 21, 2017, 3:48:08 PM, you wrote:

> [...]
    > loginy i hasła, np. do konta bankowego. W zasadzie mogą Ci spenetrować
    > cały Twój ruch sieciowy, i zawartość kompa takoż.

    Nie do końca prawda - aktualizacje dotyczące złośliwego oprogramowania
    na pewno działały jeszcze kilka miesięcy temu - niedawno zmieniłem
    systemm z XP i comiesięczne aktualizacje cały czas przychodziły.
    Ostatnio załatali WannaCry

    [...]

    --
    Best regards,