  • 21. Data: 2005-06-29 06:51:08
    Temat: Re: Informacja od mojego prowidiera...
    Od: wer <a...@o...pl>

    Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:

    > Faktura bez podpisu jest nieważna. Mogą sobie wysyłać. A takiego
    > "windykatora" razem z firmą to ja bym zgłosił na Policję za próbę
    > wyłudzenia, bo nie mają prawa na podstawie takiej "faktury" niczego
    > egzekwować.

    Mozna wystawiac fakture bez podpisu odbiorcy. Przy sprzedazy na
    odleglosc ciezko zreszta wystawic inaczej. Inna sprawa, ze faktura
    nabiera waznosci w momencie uznania jej przez nabywce (wplaty). Co do
    samego procederu, jest to firma bedaca filia jakiejs firmy z europy,
    chyba holenderskiej. Ogolnie zycza sobie 600 zl za .com.

    wer

  • 22. Data: 2005-06-30 09:56:51
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 28 Jun 2005 17:55:37 +0200,
    Pawel Rutkowski <s...@N...Ol.Sl.Pl.Al.M.rsc.pl> screamed:

    > Jezeli nie poinformuja Cie ze rozmowa jest nagrywana (AFAIR sam moment
    > powiadomienia takze musi byc nagrany) to jest to bezprawne, a co zatym
    > idzie nie moze byc przedstawione jako dowod.

    Za duzo sie amerykanskich filmow naogladales (-:
    Wlasne rozmowy mozesz nagrywac zawsze i wszedzie, nikogo o tym
    nie informujac.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 11:56:14 user up 10658 days, 23:51, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Press [ESC] to detonate or any other key to explode.

  • 23. Data: 2005-07-01 22:00:33
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <d...@u...rangers.eu.org>

    Date: Tue, 28 Jun 2005 18:32:51 +0000 (UTC)
    From: Samotnik

    > Bo nie umiesz wziąść oryginału tej faktury i sobie pójść, zostawiając
    > zaskoczonego sprzedawcę z rozdziawioną japą. ;) Ja tak robiłem na
    > początku obowiazywania nowej ustawy.

    A tam nie umiem. Po prostu nie wiedziałem, że tak można. Po raz kolejny
    okazuje się, że lepiej znać obowiązujące prawo. :/

    > Żądać podpisu nabywcy to sobie sprzedawca może. Natomiast nie wydać
    > faktury bez podpisu nie ma prawa i nadaje się to do zgłoszenia do Urzędu
    > Skarbowego, tam lubią takie sprawy. ;)

    :)
    Dzięki za informacje (wszystkim pozostałym również!).

    Pozdrawiam,
    R.

    --
    RangersBL: http://dnsbl.rangers.eu.org/
    "I've always wanted to be an executioner, that's why I became a sysadmin."
    -- Jim Howes at news.admin.net-abuse.email

  • 24. Data: 2005-07-03 21:59:18
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl>

    wer napisał(a):

    > Mozna wystawiac fakture bez podpisu odbiorcy. Przy sprzedazy na
    > odleglosc ciezko zreszta wystawic inaczej. Inna sprawa, ze faktura
    > nabiera waznosci w momencie uznania jej przez nabywce (wplaty). Co do

    DOKŁADNIE
    ważne jest jest "uznanie"
    uznaniem moż ebyć również wciągnięcie jej do własnej księgowości, bez
    zapłaty nawet (ale oczywiście wtedy staje się wymagalna zgodnie z
    terminem płatności)

    Jak dostaniesz fakturę, ale jej:
    1. nie zapłacisz
    2. nie zaksiegujesz
    3. wyrzucisz do kosza
    4. NIE ma żadnego dowodu na zawarcie transakcji (umowy itp)

    to nie ma podstawy do zapłaty.

    a tak przy okazji: jak nie opłacisz takie faktury za domenę, to w sumie
    tamten "sprzedający" ma obowiązek ją zaksiegować (jak wystawił) i
    zapłacić od niej VAT i podatek. Ciekawe jak oni to robią ... moze US by
    się zainteresował ... bo pewnie nie księgują wszystkich faktur od razu,
    bo inaczej by z torbami poszli ...

    Wojtek