  • 21. Data: 2019-11-11 11:01:07
    Temat: Re: Instalacja Andka
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 10.11.2019 o 10:30, z pisze:

    > Nie jest ważna ale albo z powodu GŁUPOTY producentów i programistów
    > tak to właśnie skonstruowano albo (to bardziej prawdopodobne) z powodu
    > celowego postarzania produktu (albo celowej niemożności altualizacji)
    >
    > Masz kupić nowszy lepszy bardziej wypasiony tablet/smartfon z androidem
    >
    > Masz WYBÓR ;-) Znaczy z jakiego powodu to zrobiono ;-)

    No tak, "kapitaliści wszystkich krajów łączcie się",.

  • 22. Data: 2019-11-11 11:02:53
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 10.11.2019 o 11:59, 2late pisze:

    > Na przeszkodzie stoi brak umiejetnosci i/lub czasu. Nawet gdybys
    > wiedzial jak to zrobic, przepisanie programu przez jedna osobe, zeby
    > akurat zadzialalo na twoim tablecie, zajelo by wiecej czasu, niz
    > zarobienie za najnizsza krajowa, po godzinach, na nowy tablet.
    > Ja nie wiem jak to zrobic ale samo tylko szukanie odpowiednio
    > zmodyfikowanego oprogramowania i posprawdzanie wszystkiego, zeby
    > sprzetu nie uwalic, zajelo mi kupe czasu.
    > Tak sie tylko sklada ze ja akurat to lubie. :)
    >
    > Pozdrawiam

    Mamy w tablecie wszystko co trzeba aby zainstalować system. Mogą
    programiści po amatorsku zmodyfikować Andka że na wirtualnej maszynie
    hula aż milo, co więc stoi aby wypuścili taki system na stacjonarny
    sprzęt? A co niby jest innego w moim tablecie niż seryjny procek i
    pamięci? Praktycznie problemem mogą być tylko sterowniki, ale czy  to
    przeszkoda nie do pokonania?

  • 23. Data: 2019-11-11 11:04:40
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 10.11.2019 o 12:03, r...@k...pl pisze:

    > Tak, bo nie ma żadnych standardów jeżeli chodzi o sprzęt i sterowniki.
    > Jest projekt pod nazwą bodajże Android One, ale nie śledzę. No i dotyczy nowych
    > urządzeń.

    Zasadniczo sprzęt to standard. Mamy w świecie  dwu producentów
    procesorów, to samo z RAM i ROM, Ekrany to też chyba tylko Samsung i LG.

    Tak że najprawdopodobniej problem leży po stronie producenta tableta
    który wprowadza jakieś sztuczne bariery a nie po samej stronie
    technicznej do wprowadzenia takiego rozwiązania.

  • 24. Data: 2019-11-11 11:04:55
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 10.11.2019 o 19:40, heby pisze:

    > W putych głowach producentów software ciągle istnieje przeświadczenie
    > że zamknięty kod trudniej złamać.

    No, raczej nie takich "pustych"... ;-)

  • 25. Data: 2019-11-11 13:01:01
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-11-11 o 11:02, Trybun pisze:
    > mogą być tylko sterowniki, ale czy  to przeszkoda nie do pokonania?

    No właśnie. Sterowniki. To słowo klucz. Fachowcy napiszą Ci dokładnie
    dlaczego. Ja mogę tylko stwierdzić że Android to system pisany przez
    gimbazę dla gimbazy. Bez wizji, pomysłu i sensu. Choćby nie wiem jakimi
    wodotryskami to przykrywano.
    Tego nie da się już ulepszać. To trzeba ZAORAĆ.

    https://www.dobreprogramy.pl/Linuksowy-smartfon-Libr
    em-5-jest-dla-ciebie-zbyt-drogi-PinePhone-to-swietna
    -alternatywa,News,104759.html

    To jest dobry sprawdzony historycznie pomysł.
    Sprzęt + jaki kto chce system i oprogramowanie a nie debilny PAKIET.

  • 26. Data: 2019-11-11 17:08:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2019 11:04, Trybun wrote:
    > No, raczej nie takich "pustych"... ;-)

    Pustych. O tym że bezpieczeństwo kryptografii bazuje na nieznajmomości
    kluczy a nie na nieznajomości algorytmów uczą już w szkole średniej.

    A potem masz ministra który bredzi z sejmowej trybuny o tym że jak
    wiadomo jak coś jest zrobione to nie jest bezpieczne i 460 pustaków
    którzy i tak nie mają pojęcia o czym gada.

    Producenci telefonów z A mają bardzo dużo na sumieniu jeśli chodzi o
    procedure instalacji i aktualizacji. Wydawało by się że takie tęgie
    głowy jak w Google zrobią to dobrze, a oni spierd... jak zwykle, wręcz
    koncertowo. Upływa lat 10 a oni dalej nie potrafią dostarczać
    sterowników i aktualizacji bez kompilacji u producenta na tajnej
    konfiguracji jądra. Żenada to za mało powiedziane. To uwłacza całemu
    rozwojowi informatyki ostatnich dziesięcioleci.

  • 27. Data: 2019-11-11 17:26:30
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 11/11/2019 10:02 AM, Trybun wrote:

> [...]
    > problemem mogą być tylko sterowniki, ale czy  to przeszkoda nie do pokonania?

    A co google odpowiada?
    Zrootowales juz tableta? Bo od tego trzeba zaczac. Widzialem ze sie da.

    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=i
    deos+s7+root

  • 28. Data: 2019-11-11 17:39:12
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Dell Venue 7 3740
    > Intel Atom Z3460
    > 1 GB Ram
    > Pamięć masowa 16 GB
    > Android 4.4.4
    >
    > Resetów robiłem już kilka. Raz nawet zablokowałem całkowicie
    > aktualizacje w nadziei że będzie działał lepiej.
    >
    > Nie chodzi nawet o to działa WOLLNNOO. (mam też galaxy tab 2 i jego da
    > się wolno ale przewidywalnie używać)
    > Dell ma ZACIĘCIA. czasem liczone w minutach zanim się przegryzie przez
    > swoje jestestwo.

    Ten typ tak ma (mam tego dokładnie Della w szafie), spowolnił po którejś
    aktualizacji. Z tego co wiem, rozwiązania nie ma, a Dell umywa ręce.
    Niektórzy proponują zrobić roota i wywalić niepotrzebne oprogramowanie,
    co nieco powinno pomóc. Ale jeden z potrzebnych do tego programów nie
    rozpoznaje tego Della, więc nawet tego nie mogłem zrobić.

    Co ciekawe, problem nie dotyczy Venue 8, który jest na Windowsie.

  • 29. Data: 2019-11-11 18:22:22
    Od: z <...@...pl>

    > Co ciekawe, problem nie dotyczy Venue 8, który jest na Windowsie.

    Dzięki za przypomnienie.
    Miałem sobie na mikołaja kupić używany tablet na windowsie
    Masz? Polecasz? Warto wydać 200-300 zł.
    Znasz jakieś ograniczenia? Właśnie siedzę przed windowsem 8.1 na
    blaszaku. Coś mi na nim nie ruszy?

  • 30. Data: 2019-11-11 18:58:43

    Mon, 11 Nov 2019 18:22:22 +0100, w <5dc998cf$0$558$65785112@news.neostrada.pl>,
    z <...@...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Masz? Polecasz? Warto wydać 200-300 zł.
    > Znasz jakieś ograniczenia? Właśnie siedzę przed windowsem 8.1 na

    4GB minimum. Od biedy 3GB.