  • 61. Data: 2019-11-14 13:28:03
    Temat: Re: Instalacja Andka
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Nov 2019 12:42:47 +0100, w <5dcbec38$0$545$65785112@news.neostrada.pl>,
    Trybun <M...@j...ru> napisał(-a):

    > Rzecz do dyskusji, leży sobie w szufladzie całkowicie sprawny telefon,
    > Acer, dlaczego leży - ano do szuflady schowała go - nikczemna pojemność
    > właśnie pamięci ROM.

    Android pójdzie na 8GB, a pewnie i na 4GB.

  • 62. Data: 2019-11-14 13:30:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Nov 2019 20:08:26 +0100, w <qqhkbb$qtq$1@dont-email.me>, heby
    <h...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Oczywiście, biedaczku.
    >
    > Dlatego sytuacja wygląda tak:
    >
    > a) jak zabraknie RAM to system troche pozrzuca do swapu, user przeklnie
    > MS, powspomina XP i tyle.

    Tak, właśnie widzę opowieści jak to to tylko "trochę" tablet spowalnia gdy ma
    1GB RAM.

    > b) jak zabranie ROM to nie wstanie, wpadnie w pętlę restartów albo pętlę
    > updateów.

    Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, że system nie potrafi sprawdzić ilości
    wolnego miejsca -- jeżeli tak jest u MS, to tylko huraganowy śmiech.

    > No faktycznie, biedaczku, lepiej mieć więcej RAMu z pętlą restartów bez
    > wyjscia. Faktycznie RAM ważniejszy niż ROM. Napisz to do MS i wyślij

    Rzeczywiście musi być biedaczkiem, skoro używasz takich rozwiązań technicznych.

  • 63. Data: 2019-11-14 13:30:33
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 13.11.2019 o 13:05, mrvtktjv pisze:
    > Możesz zainstalować "Yalp Store (fork)", nieoficjalny klient Sklepu
    > Play. Wtedy będziesz mógł wciąż ściągać aplikacje ze Sklepu Play.
    > https://f-droid.org/en/packages/com.github.kiliakin.
    yalpstore/

    Dzięki, będę w domu to zobaczę co to za "zwierz",. Choć jestem
    sceptykiem - Huawiei ma taki alternatywny dla Google Sklep, a on także
    martwy dla Andka 2.2.

    > Jeśli zależy Ci na aktualnej przeglądarce to zainstaluj Firefoxa. Ta
    > przeglądarka jako jedna z niewielu nie korzysta z wbudowanego w system
    > komponentu "Android System WebView" lub "Chrome", więc będzie można
    > mieć aktualną przeglądarkę bez ingerencji w system operacyjny. O ile
    > urządzenie Firefoxa w miarę "udźwignie".

    Szukać na stronie Mozilli? I nie wiem czy się uda, nie wszystkie strony
    si ę otwierają w zainstalowanej dawno temu Operze i fabrycznej
    przeglądarce, która tak nawiasem mówiąc jest koszmarna, nawet nie wiem
    czy ma opcję pobierania z netu.

  • 64. Data: 2019-11-14 13:31:13
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 13.11.2019 o 13:06, mrvtktjv pisze:

    > Możesz spróbować odinstalować aplikacje Google'a (Sklep Play, Usługi
    > Google, itp.). Zdziwiłbyś się, o ile urządzenie przyspieszy.

    Pewnie tak, ale to przecie nie rozwiązuje problemu, np Sklep jest
    potrzebny.

  • 65. Data: 2019-11-14 17:38:54
    Od: ianus <i...@o...pl>

    W dniu 13.11.2019 o 20:27, LordBluzg(R) pisze:

    > Cofałeś się kiedyś w przód?

    W czym problem. Wystarczy iść tyłem...

  • 66. Data: 2019-11-14 19:33:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/11/2019 13:30, r...@k...pl wrote:
    > Tak, właśnie widzę opowieści jak to to tylko "trochę" tablet spowalnia gdy ma
    > 1GB RAM.

    Jak każdy inny. Taki kupiłeś, taki masz. Problemem tabletów MS jest to
    że system zabiera coraz więcj przestrzeni dyskowej *BAZ* powodu. Dużo
    więcej niż szacował producent. To jest złamanie dobrych obyczajów. Nikt
    nie potrzebuje następnej wersji Sugar Saga i Minecrafta obowiązkowo
    ściąganych przez update MS.

    > Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, że system nie potrafi sprawdzić ilości
    > wolnego miejsca -- jeżeli tak jest u MS, to tylko huraganowy śmiech.

    Ależ on sobie sprawdza. Szacuje. Oblicza. Orientuje. Prosi o zwolnienie.
    I dup. Nie wstaje po update bo 0B wolnego. Tak jest w wielu innych
    systemach ale akurat w MS jest to najzabawniej zrobione ze wszystkich.
    Tutaj bez grubego hackerstwa dostaje się cegłę.

    > Rzeczywiście musi być biedaczkiem, skoro używasz takich rozwiązań technicznych.

    Faktycznie, bieda ze mnie że używam RAM i ROM. Co zrobić, nie stać mnie
    na koraliki ferrytowe.

  • 67. Data: 2019-11-15 09:10:42
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 14.11.2019 o 13:28, r...@k...pl pisze:

    > Android pójdzie na 8GB, a pewnie i na 4GB.

    Z tych 4GB to jeszcze mniej niż połowa na potrzeby użytkownika. Tak że
    chyba trzeba mieć wyjątkowo pokiełbaszone we łbie aby do stosunkowo
    dobrego telefonu nie dać odpowiedniej do pozostałych parametrów ilości
    pamięci ROM.

  • 68. Data: 2019-11-15 09:13:14
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 13.11.2019 o 20:00, heby pisze:

    > Nie. Aktualizacje *programów* Google ma ok.
    >
    > Google ma bezgranicznie spieprzone aktualizowanie systemu (kernel,
    > sterowniki, OS). Zaryzykuje stwierdzenie że nie ma nawet śladowego
    > aktualizowania systemu jako ogólnego mechanizmu Androida. Producenci
    > łatają to na własną rękę i wychodzi im jak widać czyli nie wychodzi.
    >
    > To się nie mieści w głowie, ludzie 60 lat temu wylądowali na kulce
    > sera a programiści Google nie potrafią zrobic raz a dobrze tak prostej
    > rzeczy.

    Zdaje się że ostatnio starają się sytuację usprawnić, otóż w A9 nie są
    już jak w wcześniejszych wersjach A aktualizowane całe programy tylko
    pobierana i instalowana jest taka łatka aktualizacyjna. Np chcę
    zaktualizować Mapy to pobieram już nie 50 jak wcześniej tylko np 10MB.
    Ale to moim zdaniem za dużo ponieważ konia z kopytami temu co potrafi
    wykazać jakie korzyści ma z tych "aktualizacji" użytkownik.. Zresztą
    nawet sami na ogół nie potrafią ich wymienić w opisie aktualizacji.

  • 69. Data: 2019-11-15 09:20:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 10 Nov 2019 08:55:10 +0100, Trybun <M...@j...ru> wrote:
    > W takim wypadku to nie zadania dla mnie. Po próbach z instalacją na
    > VB
    > spodziewałam się równie łatwej instalacji na tablecie.

    Nie problem z prostotą instalacji ale wrzucanie nowszego systemu
    spowoduje większy apetyt na zasoby i spowolnienie działania
    urządzenia.

    --
    Marek

  • 70. Data: 2019-11-15 10:44:38
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 15.11.2019 o 09:20, Marek pisze:

    > Nie problem z prostotą instalacji ale wrzucanie nowszego systemu
    > spowoduje większy apetyt na zasoby i spowolnienie działania urządzenia.

    No i brak optymalizacji też na pewno nie będzie atutem. Ale są to
    dopiero potencjalne problemy, tymczasem problem w samej instalacji
    nowszego Andka.