  • 1. Data: 2009-07-01 22:36:03
    Temat: Intel G45 vs Intel X45
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Chcę kupić płytę główną opartą na chipsecie Intel G45 lub X45.
    Konkretnie będzie to płyta ASUS P5Q-EM lub P5Q-EM DO.

    I teraz o ile pierwsza oparty jest na Intel G45, to druga na Intel X45.

    Moje pytanie brzmi, czy chip X45 to jakaś uproszczona wersja G45?
    Z różnic które zauważyłem, to wolniejsza szyna w tym drugim (G45 max. 1600,
    natomiast X45 max. 1333).
    Czy X45 ma jakieś zalety względem G45, czy to tylko jego okrojona wersja?

  • 2. Data: 2009-07-01 22:59:38
    Temat: Re: Intel G45 vs Intel X45
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:h2goc7$3n0$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > 1600, natomiast X45 max. 1333).
    > Czy X45 ma jakieś zalety względem G45, czy to tylko jego okrojona wersja?

    Oczywiście ten drugi chipset to Q45, a nie X45.

  • 3. Data: 2009-07-04 12:44:27
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 02-07-2009 o 00:36 Marcin Wasilewski napisał na pl.comp.pecet:

    > Chcę kupić płytę główną opartą na chipsecie Intel G45 lub X45.
    > Z różnic które zauważyłem, to wolniejsza szyna w tym drugim (G45 max.
    > 1600, natomiast X45 max. 1333).

    Najlepiej porównać:
    http://www.intel.com/products/desktop/chipsets/q45/q
    45-overview.htm
    http://www.intel.com/Products/Desktop/Chipsets/G45/G
    45-overview.htm
    W zakładce "View chipset system diagrams" widać, że mostek południowy
    jest inny, a szyna taka sama. Q45 ma o 7W mniejsze TDP.

    --
    Wiesław
    Opera Mail