  • 1. Data: 2009-07-01 18:38:10
    Temat: czy sa takie plyty glowne - inaczej
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Czy sa plyty glowne w serwerach :"wykonane i zaprojektowane przed producenta
    serwera" ?

    Fantom

  • 2. Data: 2009-07-01 19:11:03
    Temat: Re: czy sa takie plyty glowne - inaczej
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Są. Intel takie produkuje i umieszcza w swoich platformach..

  • 3. Data: 2009-07-01 20:18:07
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Są. Intel takie produkuje i umieszcza w swoich platformach..

    Czyli mam rozumiec, ze tego typu zapis, ogranicza serwer do Intela-i
    praktycznie nic wiecej byc nie moze ?

    Fantom

  • 4. Data: 2009-07-02 06:09:30
    Od: nobi12345 <n...@...dwa.lub.tlen.pl>

    Dnia Wed, 1 Jul 2009 22:18:07 +0200, Fantom napisał(a):

    > Czyli mam rozumiec, ze tego typu zapis, ogranicza serwer do Intela-i
    > praktycznie nic wiecej byc nie moze ?

    To wpis w dokumentacji przetargowej?

    --
    pozdrawiam

    nobi12345

  • 5. Data: 2009-07-02 07:04:46
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 1 Jul 2009 22:18:07 +0200, "Fantom"
    <s...@p...onet.pl.skasujto> wrote:

    >Czyli mam rozumiec, ze tego typu zapis, ogranicza serwer do Intela-i
    >praktycznie nic wiecej byc nie moze ?

    Nie - w żaden sposób nie ogranicza wyłącznie do Intela. Wiele firm
    robi własne płyty i serwery. Np. Tyan produkuje płyty główne i montuje
    je w swoich serwerach:
    http://www.tyan.com/product_barebones.aspx
    Tak samo Asus:
    http://www.asus.pl/products.aspx?l1=9&l2=40
    Czy Gigabyte:
    http://www.gigabyte.com.tw/Products/Networking/Defau
    lt.aspx
    Nie wiem jak Dell ale chyba tak samo. HP/COMPAQ - tu nei jestem pewny
    czy produkują płyty dla swoich serwerów. Kilkanascie lat temu Compaq
    tak robił.

    Właściwie każdy producent płyt głownych który ma w ofercie płyty
    serwerowe produkuje oparte o nie serwery. Często zresztą zamawiane
    przez inne firmy, oklejane własnymi nalepkami i pchane dalej pod
    własnymi nazwami. Ja np. mam w szafie obok której teraz siedzę 3
    sztuki serwerów małej firmy a de facto sa to własnei maszyny Tyana z
    nalepkami tejże firmy.

    Zdrówko

  • 6. Data: 2009-07-02 07:13:58
    Od: CeBeR <n...@i...pl>

    Fantom pisze:

    > Czyli mam rozumiec, ze tego typu zapis, ogranicza serwer do Intela-i
    > praktycznie nic wiecej byc nie moze ?

    Nie - tego typu zapis przywraca właściwe znaczenie określeń "firmowy
    komputer" i "producent komputera".

  • 7. Data: 2009-07-02 08:18:33
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 02 Jul 2009 09:13:58 +0200, CeBeR
    <n...@i...pl> wrote:

    >Nie - tego typu zapis przywraca właściwe znaczenie określeń "firmowy
    >komputer" i "producent komputera".

    No to teraz zastanów się przez analogię nad określeniem samochód i
    jego producent. Jak sie przyjrzysz to włosy stają dęba. Właściwie to
    tylko obudowę (karoseria) jest produkcji firmy sygnującej samochód.
    Silnik, skrzynia, elektroniak, oświetlenie, fotele, szyby i srylion
    innych części robią wyspecjaliozwne firmy. A dana fabryka tylko to
    składa według specyfikacji. I potem dziwisz się że taka pięna marka
    jak Volvo ma w sobie silniki i skrzynię robioną przez Peugeota.

    W komputerach masz tak samo. Co z tego że firma robi sam płyty głowne
    jak buda i zasilacz jest robiony na ich zlecenie. Pamieći i procek też
    z innej firmy. Napedy też. No i jakie wtedy znaczenie ma określenei
    "firmowy" i "producent"? Minęły czasy gdyjedna firma produkowała
    złożone produkty sama od A do Z. Po prostu taniej jest kupić to czego
    nei robi się samemu od wyspecjalizowanych dostawców.

    Zdrówko

  • 8. Data: 2009-07-02 10:36:17
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message

> [...]
    > składa według specyfikacji. I potem dziwisz się że taka pięna marka
    > jak Volvo ma w sobie silniki i skrzynię robioną przez Peugeota.

    Haslo-klucz "wedlug specyfikacji". Volvo jezdza z silnikami PSA, ale gdybys
    kupowal samochody tak jak komputery - u pana Henia w sklepie na rogu, ktory
    wlozy do srodka co ma pod reka albo taniej wyjdzie, nie wiem czy daleko bys
    nim zajechal. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2009-07-02 11:00:51
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 2 Jul 2009 11:36:17 +0100, "kamil" <k...@s...com> wrote:

> [...]
    >wlozy do srodka co ma pod reka albo taniej wyjdzie, nie wiem czy daleko bys

    Tyle że Volvo szerzej sie tym nie chwali. Co wiecej np. za ta samą
    skrzynie biegów ramach seriwsu kasuje 3 razy tyle co Peugeot. I
    właśnie "na Henio" mnie o tym uświadomił że ta skrzynia do S40 to to
    samo co do Peugeot-a 607 bodajże. I nawet ma ten sam symbol tylko
    znaczek firmowy inny. I że to jest dokładnie ta sama skrzynia do
    najdrobniejszego szczegółu tylko ~3 razy tańsza. Serwis Volvo mi o tym
    nie powiedział - oni byli zaintersowani by mi ją sprzedać drożej jako
    rzekomo wlasny produkt. No i widzisz - wyszło taniej i jednak
    zajechałem daleko. Dlatego też w szafie jak pisałem mam serwery TYAN-a
    bo dokładnei wiedziałem co biorę - były po prostu tańsze przy
    podobnych paramtrach i warunkach gwarancji co np. HP. Jakoś te 4 lata
    bezawaryjnei działają mimo że "bezfirmowe" niby bo OEM-y. Tylko że tym
    razem to ja byłem tym "panem Heniem" co to się na tym ciut znał. ;-)

    A "według specyfikacji" to też nie najlepsze określenie. Serwery poza
    płytą głowną moga mieć wszelkei elementy innych dostawców. I mimo ze
    serwer niby Intela to po dokałdnym szperaniu okazuje się że Intel to
    wyprodukowął 20 czy 40% całości. Cieżko okreslić w którym momencie to
    "komputer firmowy a kiedy składak. Czy np. OEM robiony przez
    Fukitsu-Siemens czy Della na zlecenie mniejszych firm to składak czy
    komputer firmowy? Wszak nei wyprodukował go firma która go sygnuje. Ot
    uroki globalizacji po prostu.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2009-07-02 19:27:05
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...pl.zx>

    Fantom pisze:

    > Czyli mam rozumiec, ze tego typu zapis, ogranicza serwer do Intela-i
    > praktycznie nic wiecej byc nie moze ?
    >
    > Fantom

    Nie, ten zapis w SIWZie ;) oznacza, że chodzi o serwer nie składak. W
    sensie - masz wyspecyfikować coś, co jest np. IBMem, Dellem, HPkiem,
    Sunem itp. itd. Tam są rozwiązania własne, na własnych płytach
    (aczkolwiek produkowanych np. przez Foxconn ale wg. określonego projektu
    własnego producenta platformy)

    Generalnie - zapis ten usuwa z chętnych wszelkich producentów serwerów
    które biorą płyty główne od producenta A (np. Asus jakiś serwerowy),
    obudowę od B, i resztę bebechów dowolnie.

    Pozdr,
    TOmek