  • 1. Data: 2009-07-01 16:01:48
    Temat: Nie rozpoznano urządzenia USB
    Od: Solar <s...@o...pl>

    Witam
    Od dłuższego czasu borykam się z wyskakującym dymkiem o treści "Nie
    rozpoznano urządzenia USB. Jedno z urządzeń ma awarię, ale system nie
    potrafi go rozpoznać...".
    Po klinięciu w dymek odpala się okienko z USB Root Hub (portów 2) -
    Nieznane urządzenie.

    Powodem jest najprawdopobniej stacja FDD Scythe z czytnikami kart. Po
    jej odłączeniu błędu nie ma. Jako jedyna jest podłączona do 1 z 4 wyjść
    USB na płycie. Pozostałe urządzenia podłączone są w USB z tyłu kompa.
    Jednak czytniki działają. Przynajmniej 3 z 4, które używam. Pozostały
    jest odłączony w Managerze.
    Podłączałem do innego USB, włączałem i wyłączałem z Managera kolejne
    czytniki, sterowników nie potrzebuje... Czasami błąd nie wyskakuje,
    czasam wyskakuje bez przerwy. W Managerze pojawia się wtedy i znika
    Nieznane urządzenie. Odinstalowywałem je, odłączałem, ale nic to nie
    zmienia...
    Może jest jakiś sposób, żeby chociaż zlikwidować ten wyskakujący żółty
    dymek?

    Płyta to Foxconn P35A.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424

    "Religia jest dla ludzi bez rozumu."
    Józef Piłsudski

  • 2. Data: 2009-07-01 21:42:18
    Temat: Re: Nie rozpoznano urządzenia USB
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Solar" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > potrafi go rozpoznać...".
    > Po klinięciu w dymek odpala się okienko z USB Root Hub (portów 2) -

    Smiem przypuszczac, ze twoje USB nie wyrabia pradowo.

    > Może jest jakiś sposób, żeby chociaż zlikwidować ten wyskakujący żółty
    > dymek?

    To juz zalezne od systemu operacyjnego, ale jak rozumiem masz windowsy? :)
    W Managerze urzadzen wejdz sobie do sekcji USB, znajdz odpowiedni kontroler,
    a w sekcji zaawansowane powinienes miec dziubek "nie informuj mnie o bledach
    USB"

    Przy okazji zobacz tez wszystkie USB Root Hub'y i zakladke "Zasilanie" -
    powinna byc tam informacja o wymaganym zasilaniu.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2009-07-01 22:18:06
    Od: Solar <s...@o...pl>

    Michal AKA Miki pisze:

> [...]
    > Przy okazji zobacz tez wszystkie USB Root Hub'y i zakladke "Zasilanie" -
    > powinna byc tam informacja o wymaganym zasilaniu.

    A więc drzewko w Kontrolerach uniw. magistrali wygląda tak:
    8 głownych koncentratorów - 6 po 2 porty, 2 po 6 portów. Na każdym jest
    500 mA na port. Jeden podwójny koncentrator zajęty przez mysz MX518 (98
    mA) i kierownicę Saitek R440 (2 mA) - jest odłączona w Managerze.
    Na jednym konc. z 6 portami jest Masowe urządzenie magazynujące USB (98 mA).
    Poza tym jest 6 Universal Host Controller i 2 Enhanced (w których mogę
    odłączyć sygnalizację błędu, ale nie wiem, jak znaleźć odpowiedni) oraz
    Masowe urządzenie magazynujące USB.
    I tutaj dodatkowo pojawia się i znika Nieznane urządzenie.

    Dodam, że przez długi czas wszystko chodziło normalnie. Dopiero
    stosunkowo niedawno zaczął wyskakiwać dymek. Teraz np. nie pojawił się
    od dobrej godziny. :)

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Kto obcuje z kobietami, narażony jest na skalanie swojego ducha, tak