  • 1. Data: 2009-07-01 13:34:25
    Temat: Zewnetrzny dysk - USB czy ethernet ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Do małego stanowiska komputerowego potrzebujemy "miejscowy" dysk na gromadzenie
    danych itp. (kazdy przychodzi z własnym lapkiem).
    Lepiej myślec o dysku USB, czy ethernetowym?
    Tak czy inaczej będzie zewnętrzne zasilanie z 230 V przez zasilacz.
    JaC

  • 2. Data: 2009-07-01 13:49:36
    Temat: Re: Zewnetrzny dysk - USB czy ethernet ?
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > Lepiej myślec o dysku USB, czy ethernetowym?
    > Tak czy inaczej będzie zewnętrzne zasilanie z 230 V przez zasilacz.

    Z moich eksperymentów ze sprzętem tego typu do powiedzmy 150 PLN, to USB
    jest znacznie stabilniejsze. Ethernet jest oczywiście wygodniejszy w
    wielu aspektach, ale jego implementacja jest tragiczna.

    Z tym, że to jest ta najniższa półka - w wyższej może być inaczej.

    Patryk

  • 3. Data: 2009-07-01 14:44:49
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>

    "Patryk Włos" <p...@i...peel> wrote in message
    > Z tym, że to jest ta najniższa półka - w wyższej może być inaczej.

    a ja właśnie mam takowego z ciut wyższej półki (tez bez szaleństwa)
    działa toto bardzo dobrze.
    z cech in minus w stosunku do rozwiazania USB - ethernet jest wolniejszy
    wiec demonem prędkości w transmisji danych toto ie jest ale przy gigabitowym
    interfejsie nie stanowi to większego problemu i w codziennym uzytkowaniu nie
    stanowi to problemu...
    reszta to same zalety :-)))
    pzdr
    b.

  • 4. Data: 2009-07-01 18:26:10
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości

    > Z moich eksperymentów ze sprzętem tego typu do powiedzmy 150 PLN, to USB
    > jest znacznie stabilniejsze. Ethernet jest oczywiście wygodniejszy w wielu
    > aspektach, ale jego implementacja jest tragiczna.

    To dość ciekawe, bo zupełnie odmienne od moich doświadczeń. Może jakieś
    dowody na większą stabilność USB i tragiczną implementację Ethernetu?

  • 5. Data: 2009-07-01 21:32:59
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Na USB wyciągniesz 30 MB/s, na ethernecie 100mbit jakieś 10-12 MB/s.
    Możesz też jakiś stary komputer podłączyć do sieci, a do niego dysk na usb
    (albo wewnętrzny). Taki stary komp to ze 30 zł.
    Sam miałem takie rozwiązanie przez kilka lat. Na starociu był linuks, który
    wystawiał dysk na świat. Działało ślicznie. Jedyna wada to taka, że dysk
    dałem 250 GB, a procesor 500 MHz i bez UPSa, więc jak prądu zabrakło to przy
    wstawaniu robił skanowanie dysku przez pól godziny :)

    lamer

  • 6. Data: 2009-07-02 05:15:40
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > To dość ciekawe, bo zupełnie odmienne od moich doświadczeń. Może jakieś
    > dowody na większą stabilność USB i tragiczną implementację Ethernetu?

    Obserwacje działania tego przez kilka miesięcy wystarczą?

    A skoro masz odmienne doświadczenia, to o jakim przedziale cenowym
    mówisz? I ewentualnie o jakiej firmie, bo może jest jakiś wyjątek?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 7. Data: 2009-07-02 09:36:44
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>

    "lamer" <l...@p...pl> wrote in message
    > Na USB wyciągniesz 30 MB/s, na ethernecie 100mbit jakieś 10-12 MB/s.

    a tak a'propos to ostatnio dośc mocno się zdziwiłem:
    odpaliłem wgrywanie duuuzych plików ma mojego NAS i przy jednym wątku szło
    cos koło 30Mbit/s
    potem dorzuciłem drugi wątek - wzrosło do 50...
    po kolejnych udało mi sie 100Mbit łącze zapchać do poziomu stabilnego 90-96
    Mbit przy pięciu wątkach
    NAS z wbudowanym gigabitowym ethernetem. (IcyBox IB-NAS 4220-b)
    Router niestety bez tego udogodnienia.(ten niebieski linuksowy w-lanowy
    router linksys'a)
    wyniki wzięte z DUmeter'a.
    Warunek jest taki, ze muszą to byc duze pliki - gdy wrzucałem tam ponad 20
    tys 1-2kb plików to leciało na jakies 2Mbit i trwało to wieeeeeki :-)))))
    pzdr
    b.

  • 8. Data: 2009-07-02 10:18:27
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 1 Jul 2009 15:34:25 +0200, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:

> [...]
    >Lepiej myślec o dysku USB, czy ethernetowym?
    >Tak czy inaczej będzie zewnętrzne zasilanie z 230 V przez zasilacz.

    Pytanie czy to ma byc taki większy pendrive czy jakiś dysk sieciowy?
    Pomijam kwestie prędkopsci interfejsów bo na to zwrócili uwage już
    inni uzytkownicy. Jak ma być to "pendrive" czyli w danym momencie
    jeden komputer może z tego korzystać to raczej USB. Jak to ma być w
    jednocześnie dostępne dla 2 czy więcej userów to Ethernet i jakiś NAS.
    Wada jest taka że musisz na laptokach skonfigurowac połączenie
    sieciowe - USB działa po podłaczeniu bez konfiguracji. Zaleta
    Ethernetu jest też taka taka że jak masz w tym punkcie dostęp via WiFi
    to nie potrzebujesz dla laptoków kabelka. Dodatkow możesz zarządzać
    prawami dostępu do zasobów. No i jeśli masz nie tylko kompy pod
    Windows ale też np. Mac-i czy coś z Linuxem to poza taki NAS wygrywa
    bo jak nie mozesz się dostać do zasobu po SMB zwykel ma tez serwer FTP
    a to obsługuje własciwie każdy system. ŁAcznei z moją komórką ;-) Wada
    to większe koszty. Pośrednie rozwiazanie to obudowa z oboma
    interfejsami do wyboru.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2009-07-02 12:03:04
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jeden lapek na raz raczej, ale oczywiście musi być zarządzanie prawami dostepu -
    system operacyjny tego nie załatwia, np. hasłem na dysk wirtualny / katalog?

    No ale rzeczywiście przy różnych OS-ach (nawet jesli wszystkie win) mogą wyskoczyć
    kffiatki...

    Wi-fi odrzucamy, małe pomieszczenie, dbamy o głowy ;-)

    I jak z hot-swapem USB pomiędzy lapkami w porównaniu z ethernetem?
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-07-02 13:05:54
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 2 Jul 2009 14:03:04 +0200, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:

    >Jeden lapek na raz raczej, ale oczywiście musi być zarządzanie prawami dostepu -
    system operacyjny tego nie załatwia, np. hasłem na dysk wirtualny / katalog?

    A jaki sposób wyobrażasz sobie zabezpiecznie realizowan na poziomie
    systemu operacyjnego dla urządzenia które bez tego systemu pracuje?
    Oczywiście o USB piszę. Tzn. można by stosować jakąs aplikację np.
    szyfrującą w locie czy rozwiązania znane z pendrive-ów z jakąś
    aplikacją tworzącą "bezpieczny" dysk ale to raczej bez mozliwości
    personalizacji dla różnych userów. Via Ethernet to inna bajka. Zwykle
    masz w takim urządzeniu serwer FTP/SMB/WWW gdzie ustawiasz userów,
    prawa dostępu do zasobów i hasła.

    >No ale rzeczywiście przy różnych OS-ach (nawet jesli wszystkie win) mogą wyskoczyć
    kffiatki...

    Raczej nie. Jeśli stosuej sie na takim dysku FAT32 nie powinno być
    problemu. Pamietaj tylko że FAT ma ograniczenie na wielkość
    pojedyńczego pliku.

    >Wi-fi odrzucamy, małe pomieszczenie, dbamy o głowy ;-)

    No to się moc adajnik zmniejsza. A jak o głowy dbacie to rozumiem że
    karty WiFi w laptpkach na stałe wyłaczone? I telefony komórkowe też
    zapewnie? Bo to generuje taki sam poziomy sygnału jak AP.

    >I jak z hot-swapem USB pomiędzy lapkami w porównaniu z ethernetem?

    Tzn? nie za bardzo rozumiem pytanie. Ale napisze jak je zrozumiałem.
    Możesz odłaczać i podłaczać w locie zaróno USB jak i Ethernet.
    Jednocześnie USB i Ethernet nie będzie działać. USB pracuje w trybie
    wyłączności - czyli 1 user w danym momencie. No i dostęp dla tego
    usera jest do całego dysku. Przez sieć możesz mieć wielu userów w
    jedneym moemncie i mają oni dostęp do zasobów taki jaki im
    zdefiniujesz.

    Zdrówko