  • 11. Data: 2013-02-06 00:01:20
    Temat: Re: Inteligentny UPS
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-05 20:37, DooMiniK pisze:

    > Jak to skąd - powrót napięcia na gniazdo zasilające? Masz przecież opcję
    > w BIOSie, aby uruchomienie serwera następowało po powrocie napięcia.
    Dobra, jak mam to wytłumaczyć, że mamy sytuacje gdy NIE MA POWROTU
    NAPIĘCIA - bo napięcie _nie zanikło_!. UPS nie wyłączył się, i nie
    wyłączył napięcia na wyjściu (dla komputera), bo napięcie w sieci
    powróciło nim doszedł do całkowitego rozładowania.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2013-02-06 00:03:09
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 05/02/2013 22:41, Maciek wrote:
    > Czy mam przez to rozumieć, że jedyną opcją "budzenia" komputerów w
    > obecnie produkowanych UPS'ach jest wciąż przywracanie zasilania w
    > gniazdach?? Ta branża chyba się nie rozwija :-)

    Tzn. jak to ma przebiegać? Wysuwa się ramię i wciska przycisk zasilania
    na obudowie zasilania? Stosuje się jeszcze inne rozwiązania bazujące
    na WOL + np. NUT (Network UPS Tools), ale to już trochę zabawy
    nie mającej najczęściej sensu w małych środowiskach.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 13. Data: 2013-02-06 00:04:57
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-05 20:36, nadir pisze:

    > Tak, że w BIOSie komputera/serwera jest ustawione że po powrocie
    > zasilania ma się uruchomić, więc się uruchamia kiedy tylko dostanie
    > napięcie na gnieździe UPSa.
    Ale napięcie na gnieździe wyjściowym UPSa jest cały czas. Nie ma jego
    zaniku, więc nie ma jego powrotu. Ot - była sobie chwilowa przerwa 230v
    w kontakcie, ale ups przez ten czas podtrzymywał. Ale zanik napięcia
    wyzwolił procedurę zamykania systemu operacyjnego na komputerze, aż do
    całkowitego zamknięcia i wyłączenia. A UPS ciągle napięcie daje...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2013-02-06 00:05:43
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 05/02/2013 23:01, BartekK wrote:

> [...]
    > wyłączył napięcia na wyjściu (dla komputera), bo napięcie w sieci
    > powróciło nim doszedł do całkowitego rozładowania.

    ... ale UPS wie, że poszła komenda do serwera "wyłącz się". UPS nauczy
    się, że spadło obciążenie, zaczeka dla pewności że serwer się wyłączył,
    odłączy zasilanie i poda ponownie.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 15. Data: 2013-02-06 00:06:46
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 05/02/2013 23:04, BartekK wrote:

> [...]
    > wyzwolił procedurę zamykania systemu operacyjnego na komputerze, aż do
    > całkowitego zamknięcia i wyłączenia. A UPS ciągle napięcie daje...

    No ale UPS przecież wie, że była procedura zamykania serwera...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 16. Data: 2013-02-06 00:16:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-02-06 00:03, DooMiniK pisze:
> [...]
    > na WOL + np. NUT (Network UPS Tools), ale to już trochę zabawy
    > nie mającej najczęściej sensu w małych środowiskach.
    W małych środowiskach najprostsze byłoby chyba uruchomienie komputera
    przez USB - tak jak można to zrobić myszą, czy klawiaturą.

    Maciek

  • 17. Data: 2013-02-06 00:21:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-02-06 00:06, DooMiniK pisze:
    > No ale UPS przecież wie, że była procedura zamykania serwera...
    Wie, albo i nie wie. Załóżmy, że na serwerze chodzi sobie soft, który
    monitoruje jedynie stan baterii UPS'a, po zejściu do odpowiedniego
    poziomu po prostu robi shutdown. Oczywiście soft może do UPS'a jakąś
    informację na ten temat _przesłać_, ale do tego UPS musi mieć w sobie
    trochę tej "inteligencji" :-) Sęk w tym, że informacji na temat
    inteligencji zazwyczaj producenci nie umieszczają :-)

    Maciek

  • 18. Data: 2013-02-06 00:48:28
    Od: Przemek <r...@o...pl>

> [...]
    > wyłączył napięcia na wyjściu (dla komputera), bo napięcie w sieci
    > powróciło nim doszedł do całkowitego rozładowania.

    Możesz ustawić tak soft dla UPSa, żeby info o tym, że komp ma się
    wyłączyć poszło dopiero po tym, jak baterie się rozładują do jakiegoś
    poziomu. UPS zamyka system, po zamknięciu się wyłącza. Po powrocie
    zasilania sprawdza czy jest odpowiednio naładowany, jeśli tak, to włącza
    zasilanie, a komp ustawiony na włączenie przy powrocie zasilania się włącza.
    Jak napięcie się odłączy na nowo, to bateria ma wytrzymać tyle, zeby się
    system zdążył załadować i zamknąć. To już zależy od rozsądku użytkownika.
    Porzem

  • 19. Data: 2013-02-06 01:01:06
    Od: "MC" <m...@o...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyzwolił procedurę zamykania systemu operacyjnego na komputerze, aż do
    > całkowitego zamknięcia i wyłączenia. A UPS ciągle napięcie daje...

    To zależy. UPS jest połączony z komputerem i może się wyłączyć po wyłączeniu
    się komputera. Jeśli się odpowiednio skonfiguruje program.

  • 20. Data: 2013-02-06 01:05:24
    Od: "MC" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Wie, albo i nie wie. Załóżmy, że na serwerze chodzi sobie soft, który
    > monitoruje jedynie stan baterii UPS'a, po zejściu do odpowiedniego
    > poziomu po prostu robi shutdown.

    Po co masz zakładać? To żadna tajemnica.

> [...]
    > trochę tej "inteligencji" :-) Sęk w tym, że informacji na temat
    > inteligencji zazwyczaj producenci nie umieszczają :-)

    Jakiej inteligencji trzeba do wyłączenia UPS-a razem z wyłączeniem
    komputera?