  • 21. Data: 2018-03-25 23:34:34
    Temat: Re: JFET i zwarte D z S - jakie ma właściwości?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Sunday, March 25, 2018, 10:09:14 PM, you wrote:

    > [...]

    > Całe sześćset tysięcy elektronów na sekundę :-)

    O, ładny generator szumu śrutowego by wyszedł ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2018-03-26 01:28:57
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> napisał w
    wiadomości news:5ab801e9$0$1000$65785112@news.neostrada.pl...

    > Całe sześćset tysięcy elektronów na sekundę :-)

    No Panie, to na wojnę z czymś takim!
    Zanim "wruk" spuści na nas jakąś atomówkę (nie mylić z kreskówką), to my mu
    z działa elektronowego, ani się obejrzy, jak te sześćset tysięcy dziur mu
    "się nagle pojawi" :)

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 23. Data: 2018-03-26 01:32:08
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:7126316974$20180325233436@squadack.com...

    > O, ładny generator szumu śrutowego by wyszedł ;)

    No, tak jak pisałem, śrutem ich panie, śrutem (elektronowym), ponad pół
    miliona dziur na sekundę, żadna armia nie pogardzi :) Atomówki się chowają,
    tyle dziurek wypieprzyć, to zanim się obejrzą i wszystko w strzępach) :)

  • 24. Data: 2018-03-26 14:11:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    Szczesliwie te diody nie sa na 1MV, tylko na 10V.

    >O, ładny generator szumu śrutowego by wyszedł ;)

    Ciekawe czy sie uda jakos odebrac ... tych kilkaset kHz powinno byc...

    J.

  • 25. Data: 2018-03-26 14:19:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 25.03.2018 o 18:05, jacek pisze:
> [...]

    100fA*10Mohm= 1uV

    Ale ... 7106 na zakresie 2V i 200mV obywa sie bez rezystora.

    >To działa :-)
    >BF245, napięcie wyłączone, miernik pokazuje -46mV, na dalszych trzech

    Ciekawe skad. Wylaczone napiecie nie jest tak calkiem wylaczone, czy
    tyle smieci z okolicy wylapuje i prostuje.

    >cyfrach świruje. Włączam napięcie, +0mV, na dalszych cyfrach świruje.
    >Miernik podłączony bezpośrednio do zasilacza pokazuje -14.75mV, na
    >mikrowoltach pływa. Zwarcie końcówek, wskazanie -000.003mV, stabilne.

    no to 1uV powinno pokazac.

    Daj 10 tranzystorow rownolegle, jak masz taki dokladny miernik :-)

    J.

  • 26. Data: 2018-03-26 15:11:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-03-26 o 14:19, J.F. pisze:

    > 100fA*10Mohm= 1uV

    Moim pierwszym pomysłem przy temacie zmierzenia (albo choćby
    oszacowania) takiego prądu byłoby ładowanie kondensatora i po jakimś
    czasie spróbkowanie napięcia.
    Trzeba by się też pewnie zorientować jakie kondensatory mają najmniejsze
    upływności.

    A drugim - są chyba jakieś wzmacniacze operacyjne z prądami polaryzacji
    wejść rzędu fA.
    Porównanie wyniku całkowania takim wzmacniaczem niczego i badanej diody
    powinno pozwolić ustalić część za którą odpowiada dioda.
    P.G.

  • 27. Data: 2018-03-26 15:25:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >najmniejsze upływności.

    >A drugim - są chyba jakieś wzmacniacze operacyjne z prądami

    Sa - stad chyba ten pomysl, jfet-owe maja maly.
    A mosfetowe chyba jeszcze mniejsze.

    >Porównanie wyniku całkowania takim wzmacniaczem niczego i badanej
    >diody powinno pozwolić ustalić część za którą odpowiada dioda.

    Ciekawy pomysl ... ale znow wracamy do pradu uplywu kondensatora.

    J.

  • 28. Data: 2018-03-26 15:48:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, March 26, 2018, 3:25:47 PM, you wrote:

    > Sa - stad chyba ten pomysl, jfet-owe maja maly.
    > A mosfetowe chyba jeszcze mniejsze.
    > Ciekawy pomysl ... ale znow wracamy do pradu uplywu kondensatora.

    Przy takich prądach to ja się zastanawiam nad upływem na samej
    obudowie tranzystora...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2018-03-26 16:19:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Przy takich prądach to ja się zastanawiam nad upływem na samej
    >obudowie tranzystora...

    Obudowy, plytki, powierzchni plytki, soldermaski.
    Dawniej bywaly na to rozwiazania specjalne - np teflonowy wspornik,
    czy pierscien masy ...

    J.

  • 30. Data: 2018-03-26 16:48:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-03-26 o 16:19, J.F. pisze:
    > Dawniej bywaly na to rozwiazania specjalne - np teflonowy wspornik, czy
    > pierscien masy ...

    Dlaczego dawniej.
    W jednym scalaku stosuję pierścień masy bo tak jest w nocie aplikacyjnej.
    P.G.