  • 11. Data: 2024-03-18 09:34:46
    Temat: znowu wygrałeś
    Od: _Master_ <...@...pl>

  • 12. Data: 2024-03-18 09:39:51
    Temat: Master proponuje ujeżdżać KLACZE
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.03.2024 o 09:34, _Master_ pisze:

    No wyobraźcie sobie, że Master chce ujeżdżać KLACZE zamiast samochodów.

  • 13. Data: 2024-03-19 11:59:54
    Temat: Re: Jak Stuhr znowu siądzie po pijaku za kierownicę to zabiorą mu SAMOCHÓD
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ ...@...pl ...

    > Miał 0,7 chyba i wg nowych przepisów mogą mu zabrać auto.

    Przyznam ze sadziłem ze przy wypadku zabieraja od 1promila.
    CZyli znowu mamy taka dziwna sytuacje ze w innyh krajach przy 0,8 mozna
    jechac a u nas przy 0,5 zabieraja samochodód...

    Ale w sumie jest jedno ale - rozumiem ze mowimy o wypadku?
    Czyli w przypadku Stuhra nie miałoby to zastosowania bo on brał udział
    w kolizji a nie w wypadku? Dobrze rozumiem formalny aspekt tej
    sytuacji?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 14. Data: 2024-03-19 12:34:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Mar 2024 10:59:54 -0000 (UTC), Budzik wrote:
> [...]
    > Czyli w przypadku Stuhra nie miałoby to zastosowania bo on brał udział
    > w kolizji a nie w wypadku? Dobrze rozumiem formalny aspekt tej

    Chyba dobrze, ale tłumaczenie nieco inne - kolizja to nieformalny
    termin.

    Art 178

    § 3. W razie skazania, o którym mowa w § 1 lub 1a, sąd może orzec
    przepadek, o którym mowa w art. 44b, a orzeka go, jeżeli zawartość
    alkoholu w organizmie sprawcy była wyższa niż 1 promil we krwi lub 0,5
    mg/dm3 w wydychanym powietrzu albo prowadziła do takiego stężenia.

    Można stracic i za 0.5 promila ... ciekawe - będą zabierać te drogie,
    czy te tanie ...

    § 1. Skazując sprawcę, który popełnił przestępstwo określone w art.
    173 § 1 lub 2, art. 174 lub art. 177 § 1 znajdując się w stanie
    nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego lub zbiegł z miejsca
    zdarzenia lub spożywał alkohol lub zażywał środek odurzający po
    popełnieniu czynu określonego w art. 173 § 1 lub 2, art. 174 lub art.
    177 § 1, a przed poddaniem go przez uprawniony organ badaniu w
    celu ustalenia w organizmie zawartości alkoholu lub obecności środka
    odurzającego

    (ha - ktos pomyślał albo się naoglądał filmów :-)

    Art. 177. § 1. Kto, naruszając, chociażby nieumyślnie, zasady
    bezpieczeństwa w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, powoduje
    nieumyślnie wypadek, w którym inna osoba odniosła obrażenia ciała
    określone w art. 157 § 1, [...]

    To ciągle wypadek, ale niekarany z KK.

    I jeszcze
    Art. 174. § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy
    w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym,

    I kto tu wie, co sąd uzna za bezpośrednie niebezpieczeństwo
    katastrofy.
    Jazdę z prędkoscią 300km/h ?

    J.

  • 15. Data: 2024-03-19 13:58:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.03.2024 o 12:34, J.F pisze:
> [...]
    > alkoholu w organizmie sprawcy była wyższa niż 1 promil we krwi lub 0,5
    > mg/dm3 w wydychanym powietrzu albo prowadziła do takiego stężenia.

    To ciekawe. Ostatnie zdanie. Podczas kontroli jest poniżej progu, po
    czym policjant stwierdzi czy rośnie czy spada?

    Robert

  • 16. Data: 2024-03-19 15:03:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Mar 2024 13:58:24 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > To ciekawe. Ostatnie zdanie. Podczas kontroli jest poniżej progu, po
    > czym policjant stwierdzi czy rośnie czy spada?

    Wiozą na komisariat i mierzą drugim alkomatem.

    Spytaj raczej co będzie, jak pokaze 1.01 promila,
    a dokładnosc ma 0.02 promila.

    No ale tu sąd ma wolną rękę - moze orzec przepadek i przy 0.99 :-)

    J.

  • 17. Data: 2024-03-20 08:23:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.03.2024 o 15:03, J.F pisze:

    > Wiozą na komisariat i mierzą drugim alkomatem.

    Jak?! Za co? Jeżeli ma np. 0,1 promila? Mogą? Wiem, że za pół godziny
    może mieć 1 promil. Ale trzeźwego mogą wziąć i jeszcze raz przebadać?

  • 18. Data: 2024-03-20 08:54:35
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]

    > alkoholu w organizmie sprawcy była wyższa niż 1 promil we krwi lub 0,5
    > mg/dm3 w wydychanym powietrzu albo prowadziła do takiego stężenia.

    Na jakiej podstawie wykombinowałeś stwierdzenie, że i za pół promila
    można stracić pojazd?

    --
    -
    Akarm

  • 19. Data: 2024-03-20 12:00:22
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Jak?! Za co? Jeżeli ma np. 0,1 promila? Mogą? Wiem, że za pół godziny
    > może mieć 1 promil. Ale trzeźwego mogą wziąć i jeszcze raz przebadać?

    Jeśli mają uzasadnione podejrzenia (a nie z d..y jak to zwykle jest) to
    jak najbardziej.

  • 20. Data: 2024-03-20 13:16:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.03.2024 o 12:00, io pisze:

    > Jeśli mają uzasadnione podejrzenia (a nie z d..y jak to zwykle jest) to
    > jak najbardziej.

    Czyli nic się nie zmieniło, bez podania podstawy prawnej nadal nie mogą.

    https://www.infor.pl/prawo/sluzby-mundurowe/policja/
    5658237,policja-moze-legitymowac-obywatela-tylko-gdy
    -jest-podstawa.html

    "W orzecznictwie SN utrwalony jest pogląd, według którego, gdy
    funkcjonariusz żąda w ramach legitymowania podania danych osobowych,
    kiedy nie ma do tego podstawy prawnej, obywatel może odmówić podania
    tych danych bez poniesienia konsekwencji prawnych. "

    Robert