  • 31. Data: 2024-03-25 16:57:10
    Temat: Re: Jak Stuhr znowu siądzie po pijaku za kierownicę to zabiorą mu SAMOCHÓD
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 25.03.2024 o 16:23, io pisze:
> [...]
    5658237,policja-moze-legitymowac-obywatela-tylko-gdy
    -jest-podstawa.html

    > No ale konkretnie jakie zmiany. PiS różnych zmian dokonywał, które potem
    > okazały się bublami prawnymi.

    Do ustawy dodany akapit:
    Art. 129ja. [Badanie na zawartość alkoholu lub na obecność innego
    środka w toku kontroli ruchu drogowego]

    W toku kontroli ruchu drogowego uprawniony organ kontroli może poddać
    kierującego pojazdem lub inną osobę, w stosunku do której zachodzi
    uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować pojazdem, badaniu w celu
    ustalenia w organizmie zawartości alkoholu lub obecności środka
    działającego podobnie do alkoholu.

    --
    Pete

  • 32. Data: 2024-03-25 19:33:24
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.03.2024 o 16:57, Pete pisze:

> [...]
    > uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować pojazdem, badaniu w celu
    > ustalenia w organizmie zawartości alkoholu lub obecności środka

    No ale to nie daje prawa do kontroli podczas "trzeźwych poniedziałków".

  • 33. Data: 2024-03-25 20:30:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak? Chyba codziennie mają jakąś listę poszukiwanych. Podkładka jest do
    > zasadności.

    Ale żadnen nie jest podobny,chyba że przypadkiem. Innymi słowy to nie
    jest rzeczywisty powód.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2024-03-26 13:47:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Mar 2024 20:30:16 +0100, Shrek wrote:

    > Ale żadnen nie jest podobny,chyba że przypadkiem. Innymi słowy to nie
    > jest rzeczywisty powód.

    Rysopis jest tak pobieżny, ze kazdy jest podobny :-)
    A nawet jak nie, to listę mają długą, wiec coś sie doapsuje.

    I owszem, nie jest to rzeczywisty dowód, ale udowodnij, ze nie ...

    J.

  • 35. Data: 2024-03-26 14:29:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.03.2024 o 13:47, J.F pisze:

    > Rysopis jest tak pobieżny, ze kazdy jest podobny :-)
    > A nawet jak nie, to listę mają długą, wiec coś sie doapsuje.
    >
    > I owszem, nie jest to rzeczywisty dowód, ale udowodnij, ze nie ...

    No więc jak nie jest to się tego nie dowodzi.

  • 36. Data: 2024-03-26 17:19:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 25.03.2024 o 19:33, io pisze:

    5658237,policja-moze-legitymowac-obywatela-tylko-gdy
    -jest-podstawa.html

    > No ale to nie daje prawa do kontroli podczas "trzeźwych poniedziałków".

    Wskaż punkt, który na to nie pozwala.
    I dlaczego dodali akurat ten punkt do UPoRD?

    --
    Pete

  • 37. Data: 2024-03-26 18:47:44
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.03.2024 o 17:19, Pete pisze:

    5658237,policja-moze-legitymowac-obywatela-tylko-gdy
    -jest-podstawa.html

    > Wskaż punkt, który na to nie pozwala.
    > I dlaczego dodali akurat ten punkt do UPoRD?

    Kwestionowano podstawę kontroli a nie jej możliwość.

  • 38. Data: 2024-03-28 07:01:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 26.03.2024 o 18:47, io pisze:

    5658237,policja-moze-legitymowac-obywatela-tylko-gdy
    -jest-podstawa.html

    > Kwestionowano podstawę kontroli a nie jej możliwość.

    Wskaż punkt, który aktualnie nie daje podstawy do kontroli trzeźwości w
    trakcie trzeźwych poranków.

    --
    Pete

  • 39. Data: 2024-03-28 12:50:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Mar 2024 07:01:42 +0100, Pete wrote:

    5658237,policja-moze-legitymowac-obywatela-tylko-gdy
    -jest-podstawa.html

    > Wskaż punkt, który aktualnie nie daje podstawy do kontroli trzeźwości w
    > trakcie trzeźwych poranków.

    Organy państwa działają na podstawie prawa, czyli powinien być
    przepis, który im daje podstawe.

    Ale o ile pamietam, to od zawsze policja, a nawet milicja, miały
    możliwość kontroli kierowców i pojazdów.

    J.

  • 40. Data: 2024-03-28 17:21:23
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.03.2024 o 12:50, J.F pisze:

> [...]
    > przepis, który im daje podstawe.
    >
    > Ale o ile pamietam, to od zawsze policja, a nawet milicja, miały
    > możliwość kontroli kierowców i pojazdów.

    Więc właśnie, co się dokładnie zmieniło i jak się to ma do innych
    czynności, które policja może i nigdzie nie pisze kiedy dokładnie może.