  • 11. Data: 2009-05-12 08:21:54
    Temat: Re: Jak dodać port LPT do komputera?
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sun, 10 May 2009 19:04:24 +0200, geyb <g...@g...pl> wrote:

    >Jednym słowem przekichane. Jednak co by nie mówić, zgodność "pecetów" w
    >dół nie jest wcale zachowana.

    To nie do końca tak jak piszesz. Jeśli Twoja płyta główna ma port LPT
    to jak najbardziej jest on z poziomu DOS-u dostępny. Natomiast jeśli
    producent płyty głównej zrezygnował z tego coraz rzadziej używanego
    portu i uprościł ją konstrukcyjnie to jest to jego wina a nie wina
    zgodności. Podobnie mógłbyś pisać że że nie zachowano zgodności bo nie
    każda płyta ma porty COM czy złącza ISA 8 czy 16 bitowe. A to nai tak
    - architektura jest zgodna w dół ale producenci usuwają rzeczy które
    wychodzą z użycia.

    Zdrówko

  • 12. Data: 2009-05-12 13:15:29
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    > On Thu, 07 May 2009 16:49:52 +0200, BQB
    > <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    > mapuje jako LPT1 poelceniem NET USE LPT1 <nazwa udostępnionego zasobu>
    > Można to mapowanei ustawić w skrypcie startowym kompa coby za każdym
    > razem tego nei ustawiać od nowa.

    /PERSISTENT: YES

    Sposob ktory podales jest chyba najprostrzy i w przeciwienstwie do
    niewiadomego pochodzenia kart PCI badz przejsciowek, ktore nawet pod Win
    potrafia miec problemy, dziala z praktycznie kazdym DOSowym programem.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 13. Data: 2009-05-12 13:47:33
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 12 May 2009 14:15:29 +0100, "kamil" <k...@s...com> wrote:

    >"Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message

    >/PERSISTENT: YES

    Oczwuiście. Ząłożyłęm że jak ktoś chce sie tym pobawić to poczyta
    helpa ;-)

    >Sposob ktory podales jest chyba najprostrzy i w przeciwienstwie do
    >niewiadomego pochodzenia kart PCI badz przejsciowek, ktore nawet pod Win
    >potrafia miec problemy, dziala z praktycznie kazdym DOSowym programem.

    Oczywiście jeśli to jest w DOS-boxie. Natomiast jeśli potrezba
    czystego DOS-a to można spróbować z narzedziami do wirtualizacji. MS
    VirtulaPL i VirtualBox są darmowe. Przy czym raczej ten pierwszy bo
    ZTCP VirtualBox udostępnia chyba tylko wirtualne porty szeregowe.

    Zdrówko

  • 14. Data: 2009-05-12 14:14:41
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > VirtulaPL i VirtualBox są darmowe. Przy czym raczej ten pierwszy bo
    > ZTCP VirtualBox udostępnia chyba tylko wirtualne porty szeregowe.

    Zakladalem ze soft pracuje w oknie dosowym pod Win. Nigdy nie musialem az
    tak zaglebiac sie w temat, ale dzieki za przydatne info!

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 15. Data: 2009-05-12 14:33:00
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 12 May 2009 15:14:41 +0100, "kamil" <k...@s...com> wrote:

    >"Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message

    >Zakladalem ze soft pracuje w oknie dosowym pod Win. Nigdy nie musialem az
    >tak zaglebiac sie w temat, ale dzieki za przydatne info!

    Niestety czasami stary soft pisany pod DOS nie chce prawidłowo działać
    w okienku Windows. Miałem jakiś czas temu do czynienia z jakąś bazą
    danych opartą o któryś system bazodanowy pod DOS której nie udało się
    zmusić do pracy w okienku Windows - występowały problemy z blokowaniem
    dostępu do danych i rozwalaneim ich struktury. I nie miało znaczenie
    czy to było 98, win2k czy XP. Supportu do tego już od paru lat nie
    było bo firma która to pisała już nie istniała a baza musiała chodzić
    jeszce przez pewien czas - na tyle by napisać coś co pozwoli
    zaimportować dane do nowego systemu. I właśnie pod którymś softem do
    wirtualizacji to śmigało.

    Zdrówko