  • 1. Data: 2013-03-06 21:35:27
    Temat: pasek wielorowkowy wkrecony w rozrzad
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    w jakich silnikach zdarzaja sie takie przygody ze zerwany pasek
    alternatora (lub klimy czy wspomagania) wkreca sie w rozrzad i powoduje
    zerwanie tegoz ?

    czy taka sytuacja jest prawdopodobna w silniku w ktorym do napedu
    stosuje sie zwykle paski klinowe ?

  • 2. Data: 2013-03-07 11:06:55
    Temat: Re: pasek wielorowkowy wkrecony w rozrzad
    Od: Frank <x...@i...pl>

    W dniu środa, 6 marca 2013 21:35:27 UTC+1 użytkownik h.w.d.p. napisał:
> [...]
    >
    > zerwanie tegoz ?
    >

    > czy taka sytuacja jest prawdopodobna w silniku w ktorym do napedu

    Mój brat miał taką przygodę w clio gdzie jest pasek wielorowkowy 5PK a obudowa
    rozrządu plastikowa. Mianowicie jadąc przy prędkości ok. 120km/h nagle auto zaczęło
    zwalniać, coś szarpnęło i już nie dało się odpalić silnika.
    Okazało się, że z paska alternatora oddzieliły się włókna i wkręciły między napęd
    rozrządu, a ponieważ pasek rozrządu był nowy to się nie zerwał tylko spowodował
    przeskoczenie o kilka ząbków rozrządu. Efekt - 7 zaworów powyginanych i zerwany
    bezpiecznik (klin) na kole zębatym wałka rozrządu.Tak więc radzę nie kombinować i
    wymieniać zawczasu pasek napędu osprzętu.

  • 3. Data: 2013-03-07 12:43:25
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Wed, 06 Mar 2013 21:35:27 +0100, h.w.d.p. napisał(a):

> [...]
    > zerwanie tegoz ?
    >
    > czy taka sytuacja jest prawdopodobna w silniku w ktorym do napedu

    O takich przypadkach słyszałem w 16 zaworowych silnikach Renault.

  • 4. Data: 2013-03-08 00:11:27
    Od: "kor_nick" <c...@p...pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości
> [...]
    >?
    >
    > czy taka sytuacja jest prawdopodobna w silniku w ktorym do napedu stosuje

    1.9 tdi

    miałem taką przygodę w octavii.

  • 5. Data: 2013-03-08 08:50:10
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piątek, 8 marca 2013 00:11:27 UTC+1 użytkownik kor_nick napisał:

    > miałem taką przygodę w octavii.

    Przy ostatniej wymianie rozrządu, na koniec rozmowy rzuciłem hasło, żeby wymienili
    też pasek od klimy i alternatora, a mechanik zmierzył mnie wzrokiem i z takim
    wyrzutem powiedział, że zawsze to robią i że mam to już wliczone w cenę.
    Teraz już wiem dlaczego :)

    Pozdrawiam
    MK

  • 6. Data: 2013-03-09 19:34:35
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-03-06 21:35, h.w.d.p. pisze:
> [...]
    > zerwanie tegoz ?
    >
    > czy taka sytuacja jest prawdopodobna w silniku w ktorym do napedu

    1.9dci
    co najmniej przypadki znam zerwany pasek osprzętu rozbija plastikową
    osłonę rozrządu
    silnik do remontu.

    1.9td xud9 PSA
    włókna z postrzepionego paska (krzywe kółko kompresora klimy)
    weszły pod pasek rozrządu - rozrząd przeskoczył ale nic się nie pogięło.