  • 1. Data: 2013-03-07 09:09:40
    Temat: Duze (za duze) spalanie
    Od: m...@g...com

    Witam

    Octavia 1.9 TDI 90KM, wymienialem silnik, na taki sam. Mechaniory za pierwszym razem
    cos spaprali i sprzeglo wpadalo w podloge, biegi haczyly a auto spalalo 8l/100 km
    (srednio) przy baaardzo kiepskiej mocy. Reklamowalem ... Sprzeglo poprawili, biegi
    wchoda lepiej ale mocy jak nie bylo tak nie ma a spalanie na takim samym, kosmicznym
    (jak na to auto) poziomie.
    Pytanie co mogli spier... ? Nie podlaczyli turbiny, zwalili oprogramowanie ? Omowilem
    sie, ze oddam im auto znowu w Poniedzialek (jak problem nie minie), nie moge znowu
    zostac na weekend bez auta ale mam wrazenie, ze to tylko odwlekanie w czasie.
    Mial ktos podobny przypadek, poradzcie cos pliss ...

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 2. Data: 2013-03-07 09:55:21
    Temat: Re: Duze (za duze) spalanie
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Uzytkownik <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
[...]

    Zasadniczo to problem mechaników, a nie Twój. Niech oddaja kase jak nie
    znaja sie na swojej pracy.

    Przyczyn moze byc wiele. Np. szmata pozostawiona w dolocie powietrza:
    https://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/br
    owse_frm/thread/462543abd2c01e78/24ff5a839bde6d45?hl
    =pl&tvc=1#24ff5a839bde6d45

    Niepodlaczony lub uszkodzony jakis czujnik lub rurka cisnieniowa.

    Czy jestes pewien, ze wymieniles silnik na taki sam typ? Czy mial te same
    oznaczenia co oryginalny?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2013-03-07 10:04:41
    Od: m...@g...com

    W dniu czwartek, 7 marca 2013 09:55:21 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    >
    > Mial ktos podobny przypadek, poradzcie cos pliss ...
    >

    > Zasadniczo to problem mechaników, a nie Twój. Niech oddaja kase jak nie
    Zaplacilem 3600 PLN bez fry i paragonu, na szczescie gwarancja jest pisemna ...

    > Przyczyn moze byc wiele. Np. szmata pozostawiona w dolocie powietrza:
    Ciezko to rozkrecac jak parkujesz pod blokiem ale wezyki moge posrawdzac, VAGa samemu
    podlaczyc itp.
    > https://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/br
    owse_frm/thread/462543abd2c01e78/24ff5a839bde6d45?hl
    =pl&tvc=1#24ff5a839bde6d45

    > Niepodlaczony lub uszkodzony jakis czujnik lub rurka cisnieniowa.
    To moge sam sprawdzic, zawory N75 i N18 byly niedawno wymieniane, na czesciach nie
    oszczedzalem.

    > Czy jestes pewien, ze wymieniles silnik na taki sam typ? Czy mial te same
    > oznaczenia co oryginalny?
    To moge tylko VAGiem sprawdzic, ale wg zapewnien (juz <w>ujom, nie wierze) mechanikow
    silnik taki sam ...

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 4. Data: 2013-03-07 10:34:18
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > znaja sie na swojej pracy.
    Zaplacilem 3600 PLN bez fry i paragonu, na szczescie gwarancja jest pisemna

    Oj niedobrze, niedobrze - dla nich. :)
    Urząd Skarbowy bardzo chętnie pomoże im naprawić Twój silnik.

> [...]
    >

    > Niepodlaczony lub uszkodzony jakis czujnik lub rurka cisnieniowa.
    To moge sam sprawdzic, zawory N75 i N18 byly niedawno wymieniane, na

    Albo zamienione miejscami rurki.

> [...]
    > oznaczenia co oryginalny?
    To moge tylko VAGiem sprawdzic, ale wg zapewnien (juz <w>ujom, nie wierze)

    VAG-iem obejrzysz sobie ECU? Czy ECU dostałeś nowe z silnikiem czy zostało
    stare?
    Silnik mechanicznie może byc taki sam, ale może mieć inne oznaczenie z
    powodu zastosowania innego osprzętu i innych czujników. Wtedy stare ECU
    dostaje fałszywe dane.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2013-03-07 10:55:15
    Od: m...@g...com

    W dniu czwartek, 7 marca 2013 10:34:18 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    > Zaplacilem 3600 PLN bez fry i paragonu, na szczescie gwarancja jest pisemna
    > Oj niedobrze, niedobrze - dla nich. :)
    > Urząd Skarbowy bardzo chętnie pomoże im naprawić Twój silnik.

    A jak zglosic to do Skarbowki ? Bo myslalem o tym przynajmniej jako o "argumencie",
    zaczynam sie juz wkur... jak cierpliwy jestem, auto mi naprawde potrzebne.

> [...]
    =pl&tvc=1#24ff5a839bde6d45

    > To moge sam sprawdzic, zawory N75 i N18 byly niedawno wymieniane, na
    No to sobie poogladam w wolnej chwili, moze nzajde na necie jakies zdjecie jak to ma
    byc podlaczone to porownam.

> [...]
    > Silnik mechanicznie może byc taki sam, ale może mieć inne oznaczenie z
    > powodu zastosowania innego osprzętu i innych czujników. Wtedy stare ECU

    Co do ECU (masz na mysli sterownik wtrysku jak sadze) to nie wiem, po objawach
    wyglada tak jak by turbiny nie bylo podlaczonej albo cos, sprawdze przeplywke,
    zaworki w podszybiu, podlacze VAG'a ... nie sadze by rozkrecali filtr powietrza czy
    dolot, nie bylo chyba takiej potrzeby.

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 6. Data: 2013-03-07 11:06:22
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    A jak zglosic to do Skarbowki ? Bo myslalem o tym przynajmniej jako o
    "argumencie", zaczynam sie juz wkur... jak cierpliwy jestem, auto mi

    Zgodnie z wielowiekową tradycją można zacząć pisać: "Uprzejmie donoszę, że
    ......". :))
    Myślę, że w rozmowie z mechanikiem wystarczy tylko zasugerować, że w
    przypadku problemów z odzyskaniem pieniędzy poradzisz się w US co robić z
    brakiem wystawionej faktury.

> [...]

    przeplywke, zaworki w podszybiu, podlacze VAG'a ... nie sadze by rozkrecali
    filtr powietrza czy dolot, nie bylo chyba takiej potrzeby.

    Filtr i dolot nie ruszany? Wymiana silnika to przecież całkowita "demolka"
    pod maską.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2013-03-07 11:10:33
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-03-07 10:55, m...@g...com pisze:

> [...]
    zaworki w podszybiu, podlacze VAG'a ... nie sadze by rozkrecali filtr powietrza czy

    zobacz czy wajcha przy turbo pracuje przy przygazowaniu, ja (w innym
    aucie) miałem nieszczelność na wężykach podciśnieniowych - przy wymianie
    wężyków nadłamał mi się króciec przy gruszce od turbo i objaw ten sam -
    bo nie było podciśnienia. Gruszkę dałem do pospawania (plastikowa) i
    jest ok. Z zewnątrz nie było tego widać, dopiero jak się zdjęło wężyk.
    Na elektrozaworze turbiny powinno być oznaczenie in/out.
    Jakby co to tak to wygląda w moim silniku:
    http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&m
    ospid=47559&btnr=11_2337&hg=11&fg=45
    Jak wajcha turbo nie pracuje to odłącz wężyk i zobacz czy czuć
    podciśnienie (ale ciężko chyba określić czy dane jest wystarczające) -
    jak jest słabe/nie ma to sprawdź przed elektrozaworem.
    W moim silniku są dodatkowe miejsca w których może uciekać podciśnienie
    - np. poduszki silnika są usztywniane tym samym podciśnieniem, jak tam
    się urwie wężyk to i turbina gorzej chodzi

    Lukasz

  • 8. Data: 2013-03-07 11:11:29
    Od: m...@g...com

    W dniu czwartek, 7 marca 2013 11:06:22 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Zgodnie z wielowiekow� tradycj� mo�na zacz�� pisa�: "Uprzejmie
    donosz�, �e
    > My�l�, �e w rozmowie z mechanikiem wystarczy tylko zasugerowa�, �e w
    > przypadku problem�w z odzyskaniem pieni�dzy poradzisz si� w US co > > robi�
    z brakiem wystawionej faktury.

    Nie cierpie takiego skur... ale co zrobic, chyba siegne po taki argument. Tyle, ze ja
    nie widze sensu zwracania kasy, chce jezdzace auto. Oddadza mi kase (teoretycznie) i
    co ? Wmontuja rozwalony silnik, bede go zabieral na lawecie (znowu kasa) i wiozl
    gdzie indziej ? Paranoja ...

    > Filtr i dolot nie ruszany? Wymiana silnika to przecie� ca�kowita "demolka"
    > pod maskďż˝.
    Wiesz, umiem filtry zmenic, dolac plynow i tankowac :) Silnika poki co nie
    wymienialem sam :)

    Ale troche schodzimy z tematu: przyczyna duzego spalania i braku mocy moze byc:
    - zle podlaczone zawory
    - zle (lub wcale) podlaczona turbina ?
    - zle podlaczona przeplywka ?
    - wadliwe ustawienia ECU ?

    To co mnie wkurwia to to, ze goscie oddaja auto, twierdzac, ze zrobione, bredza cos o
    doplacie (ale wielkim gestem z niej rezygnuja) a oddaja samochod w takim stanie jak
    byl. I nie ma na takich sposobu ...

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 9. Data: 2013-03-07 11:18:33
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-03-07 11:11, m...@g...com pisze:

> [...]

    Oddadza mi kase (teoretycznie) i co ? Wmontuja rozwalony silnik, bede
    go zabieral na lawecie (znowu kasa) i wiozl gdzie indziej ? Paranoja ...

    może to trochę potrwać, ja od takich rzeczy mam OC działalności (można
    nawet powiedzieć że działa toto dość sprawnie, a i drogie nie jest), jak
    on nie ma to pewnie będzie problem żeby większe pieniądze uzyskać. Żeby
    nie było - pracuję w innej branży, ale ubezpieczam się od np. przypadku
    takiego (raz się wydarzył), że pracownik wiercąc w ramie okna pcv
    wwiercił się w szybę i pękła- a boję się że wwierci się kiedyś np. w
    światłowód (bo nie zawsze go pod tynkiem widać...) dlatego wykupiłem OC,
    w innym przypadku musiałbym za zaniedbania powstałe przy mojej pracy
    odpowiadać z własnej kieszeni...

    Lukasz

  • 10. Data: 2013-03-07 11:46:28
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    kase (teoretycznie) i co ? Wmontuja rozwalony silnik, bede go zabieral na
    lawecie (znowu kasa) i wiozl gdzie indziej ? Paranoja ...

    Rozumiem Cię. Normalny człowiek by przeprosił i naprawił samochód, ale z
    takimi krętaczami trzeba trochę zablefować.

> [...]
    > pod maskďż˝.
    Wiesz, umiem filtry zmenic, dolac plynow i tankowac :) Silnika poki co nie

    Ja nawet filtrów nie zmieniam :), bo do ich wymiany potrzeba kanału lub
    podnośnika.
    A nie, filtr klimatyzacji i żarówki zmieniam.

[...]

    Nie wiedząc co było dokładnie wymieniane (sam silnik czy również osprzęt) to
    ciężko wróżyć. Konieczna jest dokładna diagnostyka. Najbardziej
    prawdopodobne są wężyki i kabelki, włącznie z kablami masowymi. Na drugim
    miejscu niefortunna zamiana czujników lub ECU. Na trzecim miejscu, to już
    wszystko może być. Włącznie z przestawionym rozrządem.

    To co mnie wkurwia to to, ze goscie oddaja auto, twierdzac, ze zrobione,
    bredza cos o doplacie (ale wielkim gestem z niej rezygnuja) a oddaja
    samochod w takim stanie jak byl. I nie ma na takich sposobu ...

    Stary numer. Kolega bujał się ponad rok z ciągłym reklamowaniem problemu z
    zapalaniem (z "pychu" nie było problemów, z kluczyka uruchomienie było
    prawie niemożliwe), które pojawiły się po wymianie sprzęgła. Musiał jeszcze
    dopłacić mechanikowi parę stówek za wymianę niepotrzebnych rzeczy, skleić
    połamany przez niego króciec chłodnicy, ponaprawiać inne uszkodzenia po
    "naprawach". Przyczyną był brak dodatkowego kabla masy silnika, który został
    zdemontowany przy wymianie sprzęgła. Mechanik uznał, że jeden kabel masy
    wystarczy i poprawił fabrykę. Dodatkowy fabryczny kabel masy wyrzucił. O
    rekompensacie nie było mowy.

    Podaj namiary na warsztat, żeby już nikt się na nich nie naciął.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba