  • 11. Data: 2019-03-15 12:34:52
    Temat: Re: Jak działa żarówka
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, March 15, 2019, 12:22:29 PM, you wrote:

> [...]

    [...]

    > No i te takie sa ... przynajmniej na papierze.

    Chyba tylko na papierze :(

    Swoją drogą - po co ślepemu oczy? Nie zauważyłem, że mowa o
    ściemnialnych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2019-03-15 16:17:41
    Od: Desoft <N...@i...pl>

    > No i te takie sa ... przynajmniej na papierze.

    Sprawdź jeszcze: kilkukrotne szybkie włączenie i wyłączenie.
    Ja takie kupiłem ściemnialne - trzy poziomy - na zwykły wyłącznik
    Jak nie takie to ściemniacz do LEDów (około 100zł)

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2019-03-16 10:37:40
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2019-03-14 o 16:52, Adam pisze:

    > Wkręciłem w żyrandol, gdzie zostawiłem jednego spota w wersji
    > tradycyjnej (wolframowej). Żyrandol sterowany ściemniaczem triakowym,

    A jeśli wykręcisz tego spota?

    I zostawisz same diody?

    L.

  • 14. Data: 2019-03-16 12:00:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-16 o 10:37, Luke pisze:

    > A jeśli wykręcisz tego spota?
    >
    > I zostawisz same diody?

    Też sprawdzę.
    Ale będę tam dopiero w okresie świąt.

    Lecz ogólnie patrząc: żarówka wolframowa jako czysty rezystor
    (rozpatrywany w tym układzie) nie może mieć wpływu ani na pracę
    ściemniacza (jakikolwiek by on nie był) ani na pracę przetwornicy lub
    kondensatora w zasilaniu LED.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2019-03-16 14:58:51
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > razie żarówka tradycyjna ściemniała się, jak należy, natomiast LEDy "nie
    > zauważyły" ściemniacza - świeciły na full.

    Zapewne takiego z mosfetem, gdzie regulowany jest nie kąt włączenia a
    kąt wyłączenia. Jak przejrzysz ofertę droższych ściemniaczy to
    znajdziesz np takie, które są przełączane z jednego trybu na drugi. Ale
    i tak póki co przeglądasz listy kompatybilności i całkiem sporo jest
    takich zestawów, które jednak nie chcą ze sobą współpracować. No i
    oczywiście są takie do LEDów po prostu.
    Zaszedłem kiedyś do niby poważnej firmy zajmującej się oświetleniem i
    pytanie o rozwiązanie pt ściemniacz sterowany przyciskami już było
    problematyczne (nawet pomimo podania przeze mnie przykładowych typów
    urządzeń), ale żeby jeszcze było wiadomo z jakimi lampkami może działać
    to już tylko poprosili o numer telefonu na który nigdy nie zadzwonili.

    Pozdrawiam

    DD

  • 16. Data: 2019-03-16 15:14:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Mar 2019 16:17:41 +0100, Desoft napisał(a):
    > Sprawdź jeszcze: kilkukrotne szybkie włączenie i wyłączenie.
    > Ja takie kupiłem ściemnialne - trzy poziomy - na zwykły wyłącznik
    > Jak nie takie to ściemniacz do LEDów (około 100zł)

    A tak swoja droga - co to za sciemniacze do LED ?

    Wygladaja na zwykle triakowe ... z jakims dodatkowym dlawikiem ?

    J.

  • 17. Data: 2019-03-16 22:14:30
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 16.03.2019 o 12:00, Adam pisze:
    > żarówka wolframowa jako czysty rezystor (rozpatrywany w tym
    > układzie) nie może mieć wpływu ani na pracę ściemniacza

    Ściemniacz "goły", bez żarówki, nie chce mi poprawnie pracować z
    wentylatorem. Gdy dodać równolegle żarówkę - działa jak trzeba.

  • 18. Data: 2019-03-18 17:37:22
    Od: Desoft <N...@i...pl>

    > A tak swoja droga - co to za sciemniacze do LED ?
    >
    > Wygladaja na zwykle triakowe ... z jakims dodatkowym dlawikiem ?
    >
    > J.

    Z tranzystorem.
    Triakowe muszą mieć prąd minimalny - prąd podtrzymania triaka.
    Pytanie jak takie LEDy zachowałyby się przy triaku 1 amper.

    --
    Desoft