  • 111. Data: 2017-10-13 13:31:09
    Temat: Re: Jak mieć Tesle za darmo...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:3...@m...org...
    Fri, 13 Oct 2017 12:17:45 +0200, J.F.

    >Obecnie w paliwie jest akcyza (od wzbogacenia) i podatek drogowy.

    Obecnie w paliwie to jest burdel :-)

    Podatek od srodkow tranportu nadal jest osobny - ale placa tylko
    posiadacze ciezarowek.
    Ten od osobowych panstwo wzielo na siebie i jakos tam gminon
    rekompensuje.

    Jest w paliwie skladka na drogi, dla niepoznaki zwana opłatą paliwową.
    Ale trafia na KFD i F.Kolejowy. Tylko, ze jest malutkim skladnikiem.

    Do tego mamy wysoka akcyze. Ale panstwo finansuje siec drog krajowych,
    co kosztuje zdecydowanie wiecej niz KFD.
    Czy wiecej niz akcyza ... od paru lat nie moge znalezc ile my wydajemy
    na drogi. Bo najwiecej to w nich jest unijnej doplaty :-)

    Do tego sa drogi wojewodzkie, powiatowe i gminne, ale tez jest dotacja
    panstwowa do samorzadow.

    No i w paliwie jest VAT, od paliwa to nie mam pretensji, skoro od
    wszystkiego jest, ale on jest takze od akcyzy.
    Podatek od podatku :-)

    >Tak jest obecnie. Im więcej jeździsz (niszczysz dróg) tym więcej
    >zużywasz
    >paliwa, tym więcej płacisz na ich ew. remonty.

    Tylko ktos juz kilkanascie lat temu dojrzal, ze ten model placenia
    moze sie skonczyc, i zaczal myslec nad nastepnym, lepszym ;-)

    > Wg mnie jest dobrze, bo nie
    >jesteśmy Szwajcarią czy Czechami, co się moga zadowolić czterema
    >autostradami na krzyż.

    Ale Czesi za swoje autostrady placa ~250zl za caly rok. Powiedz to
    komus, kto codziennie musi jezdzic Krakow-Katowice i z powrotem :-)

    A ilosc to IMO nie kwestia oplat, bo paliwo tez maja drogie od
    podatkow, Unia tez im chetnie doplaci - moze im te dwie autostrady na
    krzyz wystarcza, to w koncu kraj ~4 razy mniejszy od Polski.
    Ciekawe, czy km na obywatela maja mniej czy wiecej niz my :-)

    J.

  • 112. Data: 2017-10-13 13:57:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Fri, 13 Oct 2017 12:35:16 +0200, J.F.

    >Po prostu tam wolą drożej, a zdrowiej/dłużej życ.

    Nie badz naiwny - rolnik ktory to stawia na polu woli zarobic :-)

    Ale owszem, lobby Zielonych mieszczuchow maja silne.

    >Mowa była o wytwarzaniu wodoru. Realnie energii zostanie mniej. Poza
    >tym
    >inwestować w coś, co nie zawsze działa? Przecież głównie z tego
    >samego
    >powodu elektryki mają problem z powszechnością.

    Ale to nie ten przyklad. Maly domowy zbiornik wodoru i nie przeszkadza
    nam, ze ogniwa pracuja z przerwami.
    Moze byc tez duzy na skale gminy.
    Swietny odbiorca dla tak kaprysnego zrodla.

    >Koniecznie, i nad każdym parkiem i placem zabaw też.

    Parkingi sa koniecznoscia, daszek nad nimi nie przeszkadza.

    >Choćby na produkcji i instalacji paneli jest zysk. Dlatego,
    >powtarzam, w
    >domach też się paneli nie opłaca instalować. Lepiej grzać prądem w
    >2T, bo
    >inwestycja w PV o mocy mogącej sprostać ogrzewaniu domu w każdych
    >warunkach, nawet tego najbardziej energooszczędnego (trzeba budować
    >pasywny, a to znowu zwiększa koszty), jest po prostu wartością
    >abstrakcyjną.

    U nas. W Kaliforni czy Hiszpanii juz nie jest tak zle - jak jest
    goraco i klimatyzator duzo pradu potrzebuje, to i slonce dobrze swieci
    :)

    Znajomy zainstalowal i sie chwalil, ze bedzie go prad kosztowal 0.10
    euro/kWh.
    Musze pogadac jak mu to wyszlo, ale cena tansza niz prad z sieci.
    Tylko ja w dzien pradu potrzebuje malo, wiec to kiepska inwestycja.

    Taki elektrolizer bylby swietny. Albo jak Cavallino - wode podgrzewac,
    przyda sie wieczorem.
    Albo akumulatory postawic - ale to dodatkowy koszt.

    Bo o tym, ze zwroce nadwyzke do sieci to nawet nie marze.
    Zreszta to nieoplacalne, bo prad to tylko czesc kosztow.

    J.

  • 113. Data: 2017-10-13 14:23:41
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-10-13 o 11:31, Myjk pisze:
    > Fri, 13 Oct 2017 10:53:22 +0200, Marek

    > :|
    >
    > Wodór wg mnie ma tylko jedną zaletę względem prądu, można go szybko
    > tankować i pewnie można wykorystać istniejące stacje do sprzedaży bez
    > nadmiernych ksoztów. Ale produkcja wodoru jest bardziej stratna niż prądu,
    > bo trzeba go najpierw z pomocą prądu wytrworzyć,
    http://www.ogniwa-paliwowe.info/hydrogen1.php

    "W obecnej chwili 48% produkowanego wodoru powstaje w efekcie reformingu
    metanu przy użyciu pary wodnej, 30% z ropy naftowej głównie w
    rafineriach, 18% z węgla a pozostałe 4% z elektrolizy wody."

  • 114. Data: 2017-10-13 14:43:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2017 o 08:39, Kris pisze:

    > Błędne dane miałeś to i błędne wyniki wyszły.

    Hm - a jak się odniesiesz do danych _ze_swojego_linku_ ?

    Shrek

  • 115. Data: 2017-10-13 14:49:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2017 o 11:00, Budzik pisze:

    > A ja myslałem ze giulii która przy o wiele wiekszej mocy spaliła bardzo
    > podobnie do octavki :)

    W sumie co by nie gadać, to reklama obu tych aut, bo na pewno nie
    elektyków:)

    To co zwraca uwagę - większość twierdzi że elektryki są zajebiste, tylko
    jako drugi miejski samochód (w zasadzie jako takie coś sprawdzi się
    dowolne gówno, byle za duże nie było, bo ciężko zaparkować). Tesla nijak
    nie pasuje do segmentu aut miejskich, więc trochę z dupy ta
    argumentacja. Za to egolf - jak najbardziej - tyle że wychodzi, że nawet
    ten optymalni wydawałoby się produkt... dalej się nie opłaca.

    Shrek

  • 116. Data: 2017-10-13 14:52:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2017 o 12:13, T. pisze:

    > Ale niektórzy twierdzą, że właśnie można wykorzystać masową
    > "panelizacje" dachów do produkcji wodoru. Może to jest jakiś pomysł?
    > Paliwo prawie darmo...

    Takie samo za darmo jak wiatraki i elektrownie wodne. Jak za darmo, to
    czemu się za to płaci więcej niż za to niedarmowe? he?

    Shrek

  • 117. Data: 2017-10-13 14:54:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2017 o 12:35, J.F. pisze:

    > W domu nie oplaca, a w Niemczech na polach stoja gesto i jakos sie oplaca.

    Jak będą dopłaty, to i piasek na Saharę będzie się "opłacać" wozić...

    Shrek

  • 118. Data: 2017-10-13 15:02:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2017 o 11:25, Myjk pisze:

    > Akcyzę się stosuje w konkretnym celu. Np. akcyza w paliwie, papierosach,
    > czy alkoholu ma ograniczać spożycie tych "dóbr" a i ma napełniać kabzę na
    > leczenie z tych "dóbr".

    Jasne - a przypomnieć ci jak rząd się cieszył, że po obniżce akcyzy na
    wódę spożycie wzrosło?

    > Prąd, jako zastepnik dla trujących spalinowych aut,
    > akurat akcyzą objęty nie powinien zostać.

    Jasne - zdaje się, że efajki są zdrowsze niż szlugi i ciągle kombinują
    jak by tu je oakcyzować.

    Powiem ci jak będzie - albo będą wymienne akumulatory a pokątne
    "tankowanie" bbędzie przestępstwem jak bimbrownictwo, albo się poczeka
    aż trochę się elektryki upowszechnią (jakieś 15-20%) i się dopierdoli
    abonament tele - wróć opłate elektromobilną za możliwość ładowania
    elektryka - płatne od licznika. A w międzyczasie się będzie łoić
    większość również za akcyzę w paliwie.

    Jeszcze wam te całe elektryki bokiem wyjdą, bo dalej będziecie
    spalinkami jeżdzić i akcyzę bulić, tylko wam nowy abonament dopierdolą.
    Ministry już myślą, jakby tu zadbać o dobro obywateli.

    Shrek

  • 119. Data: 2017-10-13 15:02:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 13 Oct 2017 14:23:41 +0200, spider

    > "W obecnej chwili 48% produkowanego wodoru powstaje w efekcie reformingu
    > metanu przy użyciu pary wodnej, 30% z ropy naftowej głównie w
    > rafineriach, 18% z węgla a pozostałe 4% z elektrolizy wody."

    Czyli więcej niż połowa, nawet obecnie, jest produkowana z użyciem
    wyprodukowanego wcześniej prądu. Co więcej, obecnie nie używa się
    powszechnie wodoru do napędzania pojazdów.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 120. Data: 2017-10-13 15:08:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 października 2017 14:43:29 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > Hm - a jak się odniesiesz do danych _ze_swojego_linku_ ?
    Dane ze strony dostawcy z którym mam umowę więc zapewne dane poprawne