  • 71. Data: 2017-10-12 12:12:20
    Temat: Re: Jak mieć Tesle za darmo...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 października 2017 11:35:59 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > I tak ci wychodzi - 250kWh w nocy ?
    Faktura za wrzesień

    258kw w strefie tańszej
    139kW w droższej
    Zużycie trochę większe jak normalnie bo sąsiadowi na budowę czasami prądu użyczam

  • 72. Data: 2017-10-12 12:16:24
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, October 12, 2017 at 2:09:32 AM UTC+10, T. wrote:

    > A zawsze mnie ciekawiło - jak wygląda odporność paneli na grad? Bo
    > jednak to się u nas zdarza...
    > T.

    Nic sie nie dzieje, to jest pokryte jakims twardym tworzywem.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://sites.google.com/site/iguan007/

  • 73. Data: 2017-10-12 12:40:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    >Dom, gotowanie na indukcji
    >Bez grzania CWU bez ogrzewania.

    >Wyżej liczyłem ile godzin w miesiącu jest tańszej a ile droższej

    Ale obiadu nie gotujesz w tanszej taryfie, chyba, ze akurat
    jestes/zona w domu 13-15.

    >Wody nie grzeje prądem

    No to jestem troche zdziwiony tym poborem - i w calosci i w taniej
    taryfie.
    Przerzucajac zmywanie na noc i pranie na noc/weekend cos tam mozna
    zaoszczedzic ...

    Ale wychodzi Ci 500W sredniego zuzycia, non stop.
    Trzy duze komputery, serwer jakis powazny, telewizor plazmowy, praca w
    domu ?

    J.

  • 74. Data: 2017-10-12 13:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Ale wychodzi Ci 500W sredniego zuzycia, non stop.
    > Trzy duze komputery, serwer jakis powazny, telewizor plazmowy, praca w

    Duzo, prawda?
    U mnie PC chodzi non stop, lapek czesto, duzy tv po kilka godzin
    dziennie, do tego zmywarka, pralka, lodówka plus duza, osobna zamrazarka.
    No i płace ok 230 ale na 2 miesiace.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 75. Data: 2017-10-12 13:10:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 października 2017 12:41:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale obiadu nie gotujesz w tanszej taryfie, chyba, ze akurat
    > jestes/zona w domu 13-15.

    Obiad jemy ok 17 więc gotowany jest przeważnie w droższej taryfie
    Ale indukcja to ok 50zł/mc- jednak często jednak coś tam w piekarniku na obiad się
    robi tez.

    > Ale wychodzi Ci 500W sredniego zuzycia, non stop.
    > Trzy duze komputery, serwer jakis powazny, telewizor plazmowy, praca w
    > domu ?

    Dwa routery, rejestrator od monitoringu, monitoring(zasilanie kamer), dysk sieciowy,
    pompa i pozostały osprzęt od CO, lodówka, jakiś termometr, ładowarki od telefonów i
    laptopów ciągle w gniazdkach, dekodery, telewizory w standby, zamrażarka to chodzi
    praktycznie non stop więc w dwóch taryfach ma taniej.
    Kiedyś całe zużycie miałem w exelu rozpisane i wychodziło spore zużycie nonstop.
    Oświetlenie z tego co pamiętam to ok 30zł miesięcznie wychodziło(ale to jeszcze w G11
    liczyłem)
    Tu cudów nie ma- w domu te 350-400kw wychodzi miesiecznie . Na pl.misc.budowanie
    kilka razy temat obgadywaliśmy i raczej tak innym też wychodzi. U mamy w domu
    podobnie, szwagier też niewiele mniej płaci.
    Cudów nie ma. Odkąd się w 2007 do domu wprowadziłem to rachunki miałem ok 200zł.
    Około 2012 gazówkę na indukcję zmieniłem to wzrosły do ok 250zł.
    Powyższe w G11
    W kwietniu tego roku bodajże zmieniłem na G12W i rachunki spadły w okolice 200zł

  • 76. Data: 2017-10-12 13:31:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Obiad jemy ok 17 więc gotowany jest przeważnie w droższej taryfie
    >Ale indukcja to ok 50zł/mc- jednak często jednak coś tam w piekarniku
    >na obiad się robi tez.

    Jak żona umie programator obslugiwac i nastawi start piekarnika na
    13:00 :-)

    >Dwa routery,

    jeden to mi nawet trudno zmierzyc - 5W lub mniej.

    >rejestrator od monitoringu, monitoring(zasilanie kamer),

    to moze troche brac, ale mysle ze gora 50W.

    >dysk sieciowy,

    powinien byc oszczedny i sie ograniczac przy nieuzywaniu :-)

    >pompa i pozostały osprzęt od CO,

    Lato mamy, pompa nic nie zuzywa :-)

    >lodówka,

    ~50W srednio

    >jakiś termometr, ładowarki od telefonów i laptopów ciągle w
    >gniazdkach,

    pomacaj ... cieple nie sa, czyli ponizej 1W biora.

    >dekodery,

    Bydle potrafi sporo wziac ... 20W powiedzmy. Ale pomacaj - moze
    oszczedny.

    >telewizory w standby,

    tez grosiki - powienien :-)

    >zamrażarka to chodzi praktycznie non stop więc w dwóch taryfach ma
    >taniej.

    A powinna tyle, co lodowka.

    >Kiedyś całe zużycie miałem w exelu rozpisane i wychodziło spore
    >zużycie nonstop.
    >Oświetlenie z tego co pamiętam to ok 30zł miesięcznie wychodziło(ale
    >to jeszcze w G11 liczyłem)

    No i ciekawe jak to w G12W ... drozej ? Zalezy od stylu zycia, czy sie
    idzie o 22 spac, czy o 2 :-)
    No i czy sie lubi halogeny, czy oszczedniejsze lampy.
    Teraz to nie mam chyba nawet 50W na pokoj, a poznym wieczorem swieci
    tylko 10W.

> [...]
    >pl.misc.budowanie kilka razy temat obgadywaliśmy i raczej tak innym
    >też wychodzi. U mamy w domu podobnie, szwagier też niewiele mniej

    Znajomi tez sie żalą podobnie, ale dosc sporo mi sie wydaje.
    Mnie wk*, ze taki "wszystko wylaczone" pobor mocy mam 40W
    mieszkaniu - bo rzeczywiscie "wszystko" wylaczone, w przerwie pracy
    lodowki.
    Ale 40 to nie 500 :-)

> [...]
    >do ok 250zł.
    >Powyższe w G11
    >W kwietniu tego roku bodajże zmieniłem na G12W i rachunki spadły w

    Czyli dopiero to W dalo zysk :-)

    Bo zakladajac, ze kuchnia pracuje jednak w drogiej taryfie, to 50zl w
    G11 lub 60 w G12.
    Ale jak sie wiecej gotuje w weekend, to ta G12W moze w kuchni wyjsc na
    to samo.

    No i zone przeszkolic, ze zupe i ziemniaki to sie gotuje na minimalnej
    mocy, oczywiscie dopiero jak woda zacznie wrzec :-)

    J.

  • 77. Data: 2017-10-12 14:16:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 października 2017 13:31:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Jak żona umie programator obslugiwac i nastawi start piekarnika na
    > 13:00 :-)

    Założenie było żadnych zmian nawyków i ustawiania programatora. Wychodzę z założenie
    ze lepiej pomęczyć się i 50zł więcej zarobić jak kombinować aby 50zł oszczędzić.

    > Lato mamy, pompa nic nie zuzywa :-)

    CWU potrzebna

    > ~50W srednio
    Zamrażarka w garażu pewnie sporo bo stare bydle

    > No i ciekawe jak to w G12W ... drozej ?

    Życie pokazało że taniej

    >od stylu zycia, czy sie
    > idzie o 22 spac, czy o 2 :-)

    W sobotę myjka odpalana bo podjazd trzeba wymyc i auto żony a to 3kw
    Kosiarka do trawy, nozyce do żywopłtu, jakies majsterkowanie(pilarka, heblarka,
    wkretarka)

    > No i czy sie lubi halogeny, czy oszczedniejsze lampy.
    > Teraz to nie mam chyba nawet 50W na pokoj, a poznym wieczorem swieci
    > tylko 10W.
    Teraz to jużź wszędzie lidy prawie mam ale nie wiem ile na pokój Wat. Jasno lubimy
    więc jakies 8W kupowałem a zróde światła sporo bo rozproszone

    > Znajomi tez sie żalą podobnie, ale dosc sporo mi sie wydaje.

    W mieszkaniu też połowę z tego płaciłem, w domu wychodzi jak wychodzi ale 200zł to
    żadna tragedia. Zresztą teraz mam w tym mieszkaniu lokatorów i licznik przedpłatowy
    ale widzę doładowania. Maks 150zł miesięcznie płaca ale wodę grzeją prądem a gotują
    dla odmiany na gazie. No i 2+3 ich jest a ta trójka to maleństwa.

    > Czyli dopiero to W dalo zysk :-)

    Ano tak wychodzi

    > No i zone przeszkolic, ze zupe i ziemniaki to sie gotuje na minimalnej
    > mocy, oczywiscie dopiero jak woda zacznie wrzec :-)

    Akurat na indukcji z tym problemów nie ma

  • 78. Data: 2017-10-12 15:13:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Założenie było żadnych zmian nawyków i ustawiania programatora.
    >Wychodzę z założenie ze lepiej pomęczyć się i 50zł więcej zarobić jak
    >kombinować aby 50zł oszczędzić.

    Rozumiem, ale zmiana niewielka, ma zalety, bo pieczen prawie gotowa i
    tylko podgrzac i mozna jesc, a nie czekac na glodno az sie dopiecze.
    Tylko te bakterie, co mieso od rana do 13-tej atakuja :-)

    >CWU potrzebna

    I pompa miesza caly czas ?

    >Zamrażarka w garażu pewnie sporo bo stare bydle

    Byc moze.
    Nad sensem tej zamrazarki tez sie mozna zastanowic - sklepy ukradli
    czy co?

    >W sobotę myjka odpalana bo podjazd trzeba wymyc i auto żony a to 3kw
    A kuchenka 7kW :-)

    Myjka pracuje ... kwadrans ?

    >Kosiarka do trawy, nozyce do żywopłtu, jakies majsterkowanie(pilarka,
    >heblarka, wkretarka)
    Tez pewnie nie przez caly weekend.

    >Teraz to jużź wszędzie lidy prawie mam ale nie wiem ile na pokój Wat.
    >Jasno lubimy więc jakies 8W kupowałem a zróde światła sporo bo
    >rozproszone

    8W to nie 100, jak w zarowce. I do 500 ciagle daleko, a przeciez nie
    swieci sie non stop :-)

    Jesli masz jakis nowoczesny licznik, to moze elektrownia daje jakies
    narzedzie do sprawdzenia poboru np w kazdej godzinie.

    >W mieszkaniu też połowę z tego płaciłem, w domu wychodzi jak wychodzi
    >ale 200zł to żadna tragedia.

    Tylko o ilosc mi chodzi. 500W non stop ... a tu pol dnia nie ma nikogo
    w domu.
    No ale zapominam o weekendach.

    >Akurat na indukcji z tym problemów nie ma

    Masz jakas lepsza i robi to automatycznie, czy jednak trzeba palcem
    przesunac ... a nie zawsze sie chce :-)

    J.

  • 79. Data: 2017-10-12 15:57:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.10.2017 o 10:21, Kris pisze:

    > https://www.energa.pl/dla-domu/energia_dla_domu/ener
    gia_dla_domu/informacje_podstawowe

    > G11- 0,5169
    > G12w: 0,6257 dzień, 0,2951 noc + całą dobe w dni wolne od pracy(w październiku jest
    to 9 dni, w grudniu 12dni np)

    Dziwne - z tego linku

    G11 - 0,2969
    G21W - 0,3464/0,2247

    Podczas gdy innogy

    G11 0,3397 zł
    G12 0,3601 zł 0,3188 zł

    > Nie, normalnie korzystająca z energii rodzina

    Normalni ludzie w nocy śpią.

    Shrek

  • 80. Data: 2017-10-12 16:18:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.10.2017 o 12:00, Budzik pisze:

    > No wiem, własnie szukam tego artykułu i nie moge znaleźć.
    > OC, przeglądy - to w spalinowym tez trzeba płacic wiec po co wrzucac?
    >

    > Znalazłem:
    > http://moto.onet.pl/aktualnosci/supertest-ekonomii-2
    017-elektrykiem-
    > najtaniej-ale-czy-najlepiej/9skkdc
    >
    > http://tiny.pl/gp51z

    Policzyli samo paliwo, dodatkowo jechali tak, że nawet spalinki paliły
    poniżej 4 litrów - czyli kreatywnie.

    Pojechali ze średnią prędkością 59km/h 240 kilometrów "w kierunku
    Białegostoku" (do Białegostoku jest 200) w większości ekspresówkami.

    Przy okazji porównali elektrycznego golfa z oktavią i giulią - czyli
    różne klasy. Tesla będąca porównywalna klasą "pali" już 21kWh na 100 a
    nie 11,1.

    Shrek