  • 81. Data: 2017-10-12 16:55:24
    Temat: Re: Jak mieć Tesle za darmo...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 października 2017 15:14:04 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    em, ale zmiana niewielka, ma zalety, bo pieczen prawie gotowa i
    > tylko podgrzac i mozna jesc, a nie czekac na glodno az sie dopiecze.
    > Tylko te bakterie, co mieso od rana do 13-tej atakuja :-)

    staramy się unikac jadania odgrzewanych dań. Obiad "na śiwężo" cała rodziną. Tak
    tradycyjnie

    > I pompa miesza caly czas ?

    Jak kocioł grzeje to pompa do baniaka pompować musi.
    Pewnie grawitacyjnie by tez poszło ale nawet nie wiem czy jest tak opcja w sterowniku
    kotła.

    > Byc moze.
    > Nad sensem tej zamrazarki tez sie mozna zastanowic - sklepy ukradli
    > czy co?
    Mięsa tam nie ma, Owoce z własnej działki, grzyby z okolicznych lasów czasami jakieś
    ryby jak nad morzem jestem akurat i więcej kupie

    > A kuchenka 7kW :-)
    No i?

    > Myjka pracuje ... kwadrans ?

    Z godzinę miniom praktycznie co sobote (pomijając mroźne dni)zanim cały podjazd+ auto
    wymyje

    > Tez pewnie nie przez caly weekend.

    Pewnie nie
    Ale do czewgo zmierzasz? Bo jak do tego ze mógłbym oszczędzić jeszcze to pewnie tak.
    Bawiac się programatorami żrąc odgrzewane jedzenie i piorąc tak jak energa tanie
    godzina ma pewnie z50zł bysmy przyoszczędzili. Ale te 200zł to żadna tragewdia zeby
    sobie w domu utrudnienia robić.
    Pewnie kolejne 20zł bym oszczędził na zmianie ROR w banku kolejne 20zł na zmiane
    operatora telefonicznego i z 50zł jakbym z neostrady zrezygnował. Ale nie na tym
    życie polega żeby kazdy grosz ogladac. Lepiej się skupić na tym jak te 200zł
    dodatkowo zarobić zamiast jakieś ograniczenia wprowadzać zęby 200zł oszczędzić.

    > 8W to nie 100, jak w zarowce.
    A żyrandole 2 w każdym żarówek 6
    Kinkiety, lampki, halogeny wokół domu itp. Pewnie z 50 światła by się łącznie
    nazbierało(jak żyrandol licząc jako 6szt)

    >I do 500 ciagle daleko, a przeciez nie
    > swieci sie non stop :-)
    Nie mam ambicji dociągac do 500W Jest jak jest i dopooki nam pasuje to większych
    zmian nie zamierzam wprowadać. W garażu mam jeszcze 4 tradycyjne halogeny jak się
    spalą to wymienię na ledy. Na trasie i balkonie jeszcze się zwykłe zarówki ostały ale
    tam sporadycznie zapalane są.

    > Jesli masz jakis nowoczesny licznik, to moze elektrownia daje jakies
    > narzedzie do sprawdzenia poboru np w kazdej godzinie.

    I co dzięki temu zyskam?

    > Masz jakas lepsza i robi to automatycznie, czy jednak trzeba palcem
    > przesunac ... a nie zawsze sie chce :-)

    Nie wiem czy lepsza. Po wymianę butli z gazem na indukcję rachunki wzrosły o 50zł. Za
    butlę z gazem wówczas płaciłem 60zł a starczała na dwa miesiące. Więc indukcja
    spowodowała wzrost wydatków o 20zł więc nie ma się co zastanawiać czy tam paluchem
    klikac bo 3zł zaoszczędzę,

  • 82. Data: 2017-10-12 17:42:00
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-10-2017 o 11:34, Adam pisze:

    > g12, ale to robi aż taką różnicę?

    Zasadniczą.

  • 83. Data: 2017-10-12 17:44:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    >No i?

    No i wiecej zona zuzyje pradu na kuchence w tygodniu, niz ty tą myjka
    w weekend :)

> [...]
    >piorąc tak jak energa tanie >godzina ma pewnie z50zł bysmy
    >przyoszczędzili. Ale te 200zł to żadna tragewdia zeby sobie w domu

    Troche mnie dziwi, ze to sie oplaca, skoro prad w "normalnych"
    godzinach jednak drozszy.

> [...]
    >Lepiej się skupić na tym jak te 200zł dodatkowo zarobić zamiast
    >jakieś ograniczenia wprowadzać zęby 200zł oszczędzić.

    Ano przyda sie na starosc ... chyba, ze na emerytury i tak nie starczy
    :-)

    Ale nad tym ROR to bym sie zastanowil :-)

    >A żyrandole 2 w każdym żarówek 6
    >Kinkiety, lampki, halogeny wokół domu itp. Pewnie z 50 światła by
    >się łącznie nazbierało(jak żyrandol licząc jako 6szt)

    No i tak jakos liczylem. Ale to swiatlo to jakos wrednie nie chce sie
    ograniczac do "po 22-giej" :-)

    >Nie mam ambicji dociągac do 500W

    500W to masz teraz. Srednio non-stop !

    Fakt, ze kuchenka przez pol godziny pelnej mocy moze "wyrobic norme"
    na 8h tych "srednio", ale to wlasnie zastanawia - przeciez przez 5 dni
    w tygodniu pracuje w drogiej taryfie.

    >I co dzięki temu zyskam?

    Ano - niepotrzebna wiedze, skoro i tak wydatki sa akceptowalne i nie
    ma co zwyczajow zmieniac :-)

    Ale jestem naprawde ciekaw jakie masz nocne/spoczynkowe zuzycie, i jak
    sie udaje tak duzo w taniej taryfie.

> [...]
    >dwa miesiące. Więc indukcja spowodowała wzrost wydatków o 20zł więc
    >nie ma się co zastanawiać czy tam paluchem klikac bo 3zł zaoszczędzę,

    Albo i 30, a to 360 zl rocznie :-)

    Zwykle kucharzowi zalezy, aby szybko podgrzac wode do wrzenia, ale
    potem to juz naprawde wystarczy minimalna moc/ogien, aby zupe "lekko
    gotowac".
    A czy kuchenka zrobi to sama ... troche watpie, musialaby mocno
    inteligentna byc ... i wk* jak cos pieczesz na patelni :-)

    J.

  • 84. Data: 2017-10-12 17:48:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Ja piszę o panela solarnych -
    > https://www.hewalex.pl/porady-i-wiedza/kolektory-slo
    neczne/budowa-kolektora.html

    Takich wodnych?
    A w wątku o prądzie piszesz o nich w jakimś konkretnym celu, czy tylko
    koniecznie musiałeś cokolwiek napisać?

  • 85. Data: 2017-10-12 18:35:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > To czemu o panelach solarnych, skoro dyskutujemy tutaj o prądzie i w filmie
    > do którego się odnosiłeś w swoim pytaniu też są panele fotowoltaiczne
    > produkujące prąd?

    Zwał jak zwał, jeden pies. Ramki zawsze robią te same, a czy w środku
    rura z wodą czy kable co za różnica.

    To tutaj macie panele fotowoltaniczne -
    http://bisonenergy.pl/systemy-fotowoltaiczne-dla-dom
    ow-jednorodzinnych-opis-instalacji/

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 86. Data: 2017-10-12 20:06:36
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.10.2017 o 21:49, Marek pisze:
    > Pan zdradza tą tajemnicę (koło 7 minuty)
    >
    > https://youtu.be/0cTLI25iKfs

    Nissan Leaf, bo o nim tu też mowa w najtanszej wersji kosztuje 128.000
    zł. Przy tym oferuje silnik 150 KM, akumulator 24 kWh i zasięg 100-150
    km. Liczenie, że auto jest za darmo, bo policzymy ile wydamy na paliwo w
    aucie spalinowym przez ileś tam lat, to zwykły chłyt maketingowy.
    Osobiście uważam, że dopóki nie będzie jakiegoś istotnego przełomu w
    technice magazynowania energii albo w ogniwach paliwowych, to samochody
    elektryczne mają przyszłość tylko pod warunkiem "wsparcia" ze strony
    polityków. To "wsparcie" to pomysły typu zakaz wjazdu spalinowych do
    miast, wyższe podatki do paliwa i inne szykany dla aut klasycznych.
    Jakby paliwo było opodatkowane tak samo, jak energia elektryczna, to
    litr kosztowałby 2 zł, a nie 4,50. I to by było na tyle.
    Jacek

  • 87. Data: 2017-10-12 21:26:34
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-10-12 o 20:06, Jacek pisze:

> [...]
    > Jakby paliwo było opodatkowane tak samo, jak energia elektryczna, to
    > litr kosztowałby 2 zł, a nie 4,50. I to by było na tyle.

    Dlatego coraz więcej firm interesuje się ogniwami paliwowymi (na wodór).
    Zasięg rzędu 700 km to norma. Toyota i Honda już to mają, chyba Audi
    też. U nas np. Ursus ma homologację na taki autobus.
    T.

  • 88. Data: 2017-10-13 01:04:53
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Myjk,

    >To czemu o panelach solarnych, skoro dyskutujemy tutaj o prądzie i w filmie do
    którego się odnosiłeś w swoim pytaniu też są panele fotowoltaiczne produkujące prąd?

    Moze Cie dobrze  nie zrozumialem, ale czy w potocznym polskim nazewnictwie panele
    solarne I panele fotowoltaiczne to dwie rozne rzeczy? Przyznam, ze pierwszy raz sie z
    czyms takim spotkam.

    "A solar panel is actually a collection of solar (or photovoltaic) cells, which can
    be used to generate electricity through photovoltaic effect. These cells are arranged
    in a grid-like pattern on the surface of solar panels."
    ?http://economictimes.indiatimes.com/definition/sola
    r-panel?

    "solar panel -- See photovoltaic (PV) panel".
    ?https://energy.gov/eere/sunshot/solar-energy-glossa
    ry#photovoltaic_panel?

    " Photovoltaic (PV) technology has been used to power homes for many years, and with
    good reason. Sufficient sunlight falls on Australia to supply the nation's total
    energy needs many times over. By installing solar modules (or panels)"
    ?http://www.yourhome.gov.au/energy/photovoltaic-syst
    ems?

  • 89. Data: 2017-10-13 08:31:18
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    sprzęty chodzące non stop to się zdziwisz.

    > U mnie w nocy chodzi, bojler i zmywarka.
    > W dzień, w 2T również pralka, bo ma programator.

    Nie masz lodówki?

    --
    Yakhub

  • 90. Data: 2017-10-13 08:39:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 października 2017 15:57:28 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > Podczas gdy innogy
    Błędne dane miałeś to i błędne wyniki wyszły.