  • 11. Data: 2019-11-18 23:44:36
    Temat: Re: Jak najmniejszy PC 2x ethernet
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-11-18 o 20:27, heby pisze:

    > Ktoś spotkał się z jakimś komputerkiem w rozmiarze terminala i 2x ethernet?

    Siemens Futro S300/S400, ma co prawda jeden ethernet, ale ma też
    wbudowane złącze PCI, a zamiast dysku można używać kart CF.
    Coś takiego:
    https://allegro.pl/oferta/terminal-fujitsu-siemens-f
    utro-s400-1g-256-128fvgw-8656472380

  • 12. Data: 2019-11-19 00:09:22
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 18 Nov 2019 23:00:59 +0100
    doszła do mnie wiadomość <qqv4at$fo0$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :
    berry_pi

    >Nie wyrabia się w zastosowaniu, konkretnie ethernet sie nie wyrabia,
    >zarówno wbudowany jak i ten na usb.
    >
    >To samo na eeePC (Atom) smiga na max pasma czyli zakładane 100Mbit
    >nudząc się przy tym.
    >
    >Być może Pi4 coś by zmienił, jak go w końcu dostanę w łapska to zobaczę,
    >ale dalej mikromocowy x86 jest bardzo kuszącą platformą do routera tylko
    >gotowców nie ma.

    Na PI4 jest lepiej, wszystko podłączone do linii PCI-E, kosztem wywalenia mostka USB
    dało
    się odzyskać jedną linię:

    http://mloduchowski.com/en/blog/raspberry-pi-4-b-pci
    -express/

    Po ethernecie może latać prawie 1Gbps:

    https://magpi.raspberrypi.org/articles/raspberry-pi-
    4-specs-benchmarks

  • 13. Data: 2019-11-19 05:24:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-18, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Żeby nie było to:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/intel-d2500cc-atom-1-86ghz
    -ddr3-2xgigabit-mini-itx-7946986905

    > Chodzi jednak o to że to ogólnie jest relatywnie spore jak doliczyć
    > jakieś opakowanie i zasilacz.

    D2500 robiła mi parę dobrych lat za serwer rozdzielający sieć domowa od
    reszty świata. Transfery pomiędzy oboma portami w granicach 40-50MB/s

    A obudowę możesz dąc taką:
    https://www.aliexpress.com/item/33058331473.html

    Zasilacz zewnętrzny 12V i adapter typu:
    https://www.aliexpress.com/item/4000315426980.html

    Dałem coś takiego jako serwerek typu SOHO do firmy żony i działa już też
    pezproblemowo ze 3-4 lata.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-11-19 12:22:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To kup jakiś router zbudowany na x86, większość ma dwa porty eth w standardzie.

    -----

  • 15. Data: 2019-11-19 12:25:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przejęzyczenie, miało być "kup jakiś NAS zbudowany na x86".

    -----

  • 16. Data: 2019-11-20 11:59:04
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Mon, 18 Nov 2019 20:27:08
    From: heby
    > Cześć.

    > Rozgladam się nad czymś w okolicy x86 z dwoma portami ethernet.
    > Wydajność nie jest istotna, może być z okolicy Atom 240.

    > Oczywisćie jest kilka takich płyt i nei ma problemu.

    > Ale ja szukam czegoś maluteńkiego i w dodatku możliwie taniego.

    Małe są np. PC Engines APU. Zdefiniuj "taniego". Te wychodzą 500-800PLN
    w zależności od konfiguracji.
    https://www.pluscom.pl/pc-engines-apu-c960.html

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 17. Data: 2019-11-20 12:15:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-20, Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net> wrote:
    > Date: Mon, 18 Nov 2019 20:27:08
    > From: heby

    > Małe są np. PC Engines APU. Zdefiniuj "taniego". Te wychodzą 500-800PLN
> [...]

    Przypomniałes mi, że przecież ja coś takiego właśnie używam, tylko że
    moje to chińszczyzna z Alego. Mowa o tego typu maszynie:
    https://www.aliexpress.com/item/4000073920871.html

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2019-11-20 17:33:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/11/2019 11:59, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
    > Małe są np. PC Engines APU. Zdefiniuj "taniego".

    Max 200zł.

    > Te wychodzą 500-800PLN
    > w zależności od konfiguracji.

    Już je oglądałem. Nie wiem ile żrą rzeczywistych W ale obawiam się że
    sporo. Szokujące było że relatywnie wypasony procesor w porównaniu do
    Atoma na bazie Haswella i typowej płycie głównej zjadał 11W w idle.