  • 31. Data: 2019-09-26 22:59:45
    Temat: Re: Jak najwięcej rdzeni za jak namniejsze pieniądze
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/09/2019 22:25, Marcin wrote:
    > A w czym programujesz? Bo jak w czyms wysokiego poziomu to czy juz
    > kompilator nie moze tak namieszac, ze mozna dostac rozne wyniki w
    > zaleznosci od optymalizacji, wersji itp?

    C++, wstawki algorytmiczne w asm.

    > Nie wiem o co chodzi z tym zaklocaniem bo to zalezy od dostawcy, ceny
    > itp. Jak zamowisz 5 corow na wylacznosc to dostaniesz 5 corow na
    > wylacznosc. A jak doplacisz to na krotki czas eksperymentu mozesz dostac
    > cos fizycznego nawet "praktycznie" na wylacznosc.

    Diabli wiedzą czy znajdę przyczynę walcząć najpierw z problemami samej
    chmury.

    Ponadto ja potrzebuje troche starszy cpu. Docelowo to będzie banglać na
    komputerze przemysłowym z okolic 2 generacji Core.

  • 32. Data: 2019-10-01 22:15:47
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2019-09-26 o 22:59, heby pisze:

    > C++, wstawki algorytmiczne w asm.

    To podziwiam, ze sie chce cos takiego jako hobby robic na sprzecie
    troche "muzealnym"...

> [...]
    >
    > Ponadto ja potrzebuje troche starszy cpu. Docelowo to będzie banglać na
    > komputerze przemysłowym z okolic 2 generacji Core.

    To jeszcze mozna wykorzystac cos aktulnego z duza liczba rdzeniow (np.
    Ryzen) i ograniczyc programowi ile ma rdzeniow do dyspozycji chocby
    przez uruchomienie systemu pod VirtualBoxem. Ale to tez moze nie byc
    akceptowalne jak zachodzi potrzeba scislego polegania na sprzecie.
    Doswidczenie mam z wielowatkowoscia na wyzszym poziomie i mi
    ograniczenia wirtualnych komputerow czy samej chmury nie przeszkadzaja
    (w pracy development na wirtualce na laptopie, a potem uzywane glownie w
    chmurze choc niektorzy na prawdziwym PC).
    Jezeli sa jakies problemy a docelowo soft ma dzialac na konkretnym
    komputerze to moze kupic cos uzywanego z dokladnie tym samym prockiem?

    Pozdrawiam,
    Marcin