  • 1. Data: 2019-09-13 00:59:15
    Temat: DVI
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Witam

    Chcę kupić kabelek DVI i mam małą zagwozkę. Oferowane są 24+1 i 18+1. Jaki
    kupić? Jak się zorientować w złączach karty i monitora? Mam liczyc piny?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-09-13 05:38:20
    Temat: Re: DVI
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    On 13.09.2019 00:59, Kamil wrote:
    > Witam
    >
    > Chcę kupić kabelek DVI i mam małą zagwozkę. Oferowane są 24+1 i 18+1.
    > Jaki kupić? Jak się zorientować w złączach karty i monitora? Mam liczyc
    > piny?

    ZTCW: nie ma to znaczenia. W kablu 24+1 masz dodatkowo sygnał VGA.

  • 3. Data: 2019-09-13 11:33:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-13 o 05:38, Szyk Cech pisze:

    > ZTCW: nie ma to znaczenia. W kablu 24+1 masz dodatkowo sygnał VGA.

    Sporadycznie może mieć znaczenie, jeśli do monitora chcemy podać VGA -
    ale to najczęściej przy pasywnych przejściówkach.

    @Kamil, liczyć nie musisz. Dodatkowe piny są w mniejszym segmencie, obok
    szerszej płetwy. Widać natychmiast z kilku metrów.
    Z definicji kupuj 24/24.

    Tylko kilka razy spotkałem gniazda bez otworów pod piny analogowe. Wyły
    to jakieś dość leciwe maszyny typu slim workstation, jakieś delle albo
    inne hp.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-09-13 12:14:53
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Szyk Cech" napisał:

    > ZTCW: nie ma to znaczenia. W kablu 24+1 masz dodatkowo sygnał VGA.

    Dzięki za informację. Również Adamowi.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2019-09-13 23:47:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > ZTCW: nie ma to znaczenia. W kablu 24+1 masz dodatkowo sygnał VGA.

    Gdzieś chyba widziałem gniazdo bez miejsca na te dodatkowe piny... gdzie
    ja to widziałem, w jakiejś płycie głównej...

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2019-09-13 23:54:30
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 13.09.2019 o 23:47, Irokez pisze:
    > Gdzieś chyba widziałem gniazdo bez miejsca na te dodatkowe piny... gdzie
    > ja to widziałem, w jakiejś płycie głównej...

    Wiki Ci wyjaśni!
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interfa
    ce

  • 7. Data: 2019-09-13 23:58:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-09-13 o 23:54, JaNus pisze:

    > Wiki Ci wyjaśni!
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interfa
    ce

    Ja o tym wiem, tu chodzi o pytanie "kabelek DVI... Oferowane są 24+1 i
    18+1" i stwierdzenie "nie ma to znaczenia"

    Takiego 24+1 nie wsadzi w gniazdko 18+1

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2019-09-14 13:25:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kupiłbym obydwa - używki w cenie niżej jednego nowego.
    Jako dbałość o środowisko.
    Kto jeszcze używa DVI???

  • 9. Data: 2019-09-14 20:06:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-09-14 o 13:25, ąćęłńóśźż pisze:
    > Kupiłbym obydwa - używki w cenie niżej jednego nowego.
    > Jako dbałość o środowisko.
    > Kto jeszcze używa DVI???

    Ja.
    Eizo FlexScan S2231W ma tylko DVI i RGB. Wymienił bym na coś odrobinę
    większego, ale nie mogę w cenie do 2000PLN a dajmy nawet 2500PLN,
    znaleźć jakiegokolwiek porównywalnego jakościowo monitora 27 cali z
    rozdzielczością WHQD i płaskim ekranem (matryca IPS odpada
    kategorycznie, każda w przedbiegach może co najwyżej lizać pięty starej
    10 letniej S-PVA w S2231W).

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2019-09-14 21:34:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Moje pytanie było bardziej: kto jeszcze używa DVI w nowym sprzęcie?
    Kup kabel używkę, jakiś markowy.

    -----