  • 11. Data: 2015-02-18 16:53:20
    Temat: Re: Jak polutować baterię
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "jacek pozniak" <j...@f...pl> napisał w
    wiadomości news:54e48de5$0$2204$65785112@news.neostrada.pl...

    > Chyba nie bo trochę są sprężyste.

    > No te śrubki to chyba jest jakiś pomysł

    O ile pamietam, to pasują konektory samochodowe...

    --
    Desoft

  • 12. Data: 2015-02-18 17:02:20
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Na wszelki wypadek zapytam: jaki grot ma ta lutownica? Nie stożkowy
    > przypadkiem bez żadnego spłaszczenia?
    Stożkowy i bez spłaszczenia, ale nie to jest przyczyną.

    To jest bardzo wyraźna niechęć ze strony tego metalu.
    jp

  • 13. Data: 2015-02-18 18:49:14
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > To jest bardzo wyraźna niechęć ze strony tego metalu.
    Bo to są blaszki mosiężne zanieczyszczone olejem, kiedyś były lepsze
    i czystsze dlatego się lepiej lutowały, kup sobie pastę do lutowania,
    taką śmierdzącą, ona ma dodatki ułatwiające lutowanie, czysta kalafonia
    na takie blaszki jest za słaba :(

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 14. Data: 2015-02-18 19:35:23
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    jacek pozniak pisze:
> [...]
    > W przeszłości załątwiałem to przez lutowanie (blaszki się super lutowały).
    > Teraz ku mojemu zdziwieniu blaszki nie dawały się polutować; wcale ich cyna
    > nie chce zwilżyć.
    > Co prawda próbowałem lutownicą 40W ale kiedyś i mniejszą mocąnie było
    > problemu.
    > Ktoś się spotkał z podobnym problemem?
    > Czym to polutować? Drapałem blaszki ale to nie pomaga.
    > Przyznam, że możliwość łatwego lutowania była, dla mnie, jedną z
    > ważniejszych zalet tej baterii.
    > Baterie to philips (kiedyś się lutowały), cynkowo-węglowe, dość świeża

    Nierdzewka, nikiel albo inny stop niklu. Marnie się to lutuje - warto
    dać agresywny topnik (salmiak, 5% roztwór chlorowodorku hydrazyny w
    glicerynie czy inny patent). Działają korozyjnie i myć po lutowaniu
    trzeba ale pozwalaj a zlutować szybko, bez ryzyka przegrzania ogniwa.
    A fachowo to się te blaszki zgrzewa impulsowo - odpowiedniej pojemności
    kondzioł stosownie naładowany, szybkim ruchem elektroda dociska blaszkę
    do obudowy ogniwa - i gotowe.

  • 15. Data: 2015-02-18 21:18:40
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 lutego 2015 19:35:32 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    > A fachowo to się te blaszki zgrzewa impulsowo - odpowiedniej pojemności
    > kondzioł stosownie naładowany, szybkim ruchem elektroda dociska blaszkę

    Jest wielce prawdopodobne ze teraz blaszki do baterii płaskiej ( tak się kiedyś na
    nią mówiło)robi się ze stali nierdzewnej. Gówniana stal nierdzewna jest sporo tańsza
    od mosiężnej. Twoje obawy co do przegrzania ogniwa pozbawione są w takim przypadku
    sensu. Nie ma możliwości żeby przegrzać ogniwo lutując blaszkę 2 centymetry od niego.
    Stale nierdzewne mają tak marny współczynnik przewodzenia ciepła że możliwość
    przegrzania przez lutowanie blaszki nie istnieje. Rada żeby zgrzewać według mnie jest
    głupia albo nie wiesz na co odpisujesz.

  • 16. Data: 2015-02-18 22:13:50
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    > ważniejszych zalet tej baterii.
    > Baterie to philips (kiedyś się lutowały), cynkowo-węglowe, dość świeża

    Zastosuj "wodę lutowniczą", taką jak do lutowania rynien. Po ludzku
    chlorek cynku.

    P.P.

  • 17. Data: 2015-02-18 23:11:43
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 lutego 2015 22:13:53 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > Zastosuj "wodę lutowniczą", taką jak do lutowania rynien. Po ludzku
    > chlorek cynku.
    >
    > P.P.

    Jak nierdzewne to nie zadziała. Do nierdzewnego kwas fosforowy, kalafonia, etanol.

  • 18. Data: 2015-02-18 23:47:49
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-02-18 o 21:18, Zachariasz Dorożyński pisze:

> [...]
    przegrzania przez lutowanie blaszki nie istnieje. Rada żeby zgrzewać według mnie jest

    Ale jaki widzisz problem ze zgrzaniem nierdzewki?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2015-02-19 00:51:14
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 lutego 2015 23:47:53 UTC+1 użytkownik Mario napisał:

> [...]
    mnie jest głupia albo nie wiesz na co odpisujesz.

    > Ale jaki widzisz problem ze zgrzaniem nierdzewki?

    Jeśli ma się zgrzewarkę to żaden. Stale nierdzewne łatwo się zgrzewają i nie wymagają
    kosmicznych prądów. Stale takie mają dużą oporność właściwą. Dla blachy 0,5 napięcie
    ok 2,5V prąd 750A czas cirka jebałt 0,2-0,3 sek. Dla porównania miedz przy takiej
    grubości potrzebowała by z 8000A. Można i zgrzewać wyładowaniem z baterii
    kondensatorów. Jedyny problem to czym włączyć prąd po ściśnięciu blaszek. Przy
    zgrzewaniu oporowym zawsze najpierw się ściska zgrzewane blachy a potem włącza prąd.
    Porządne przemysłowe zgrzewarki w momencie wyłączeniu prądu zwiększają nacisk na
    elektrodach. Dociśnięcie powoduje wypchnięcie ze zgrzeiny zanieczyszczeń. Prawda że
    to proste.

  • 20. Data: 2015-02-19 10:17:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ładziak napisał:

> [...]
    >nierdzewna jest sporo tańsza od mosiężnej.

    >Rada żeby zgrzewać według mnie jest głupia albo nie wiesz na co

    A jak myslisz - jak sa te blaszki w srodku polaczone do ogniw baterii
    ?

    J.