  • 81. Data: 2020-03-19 22:45:54
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-03-2020 o 21:19, cef pisze:

> [...]
    > poza tym wywołuje trochę inne skutki niż grypa, bo korona daje w ok 20%
    > przypadków niewydolność oddechową
    > i tego się nie załatwi lekami podobnymi do zwalczania objawów grypy
    > tylko się umiera/dusi.
    >
    > Niemniej cały ten cyrk z zamykaniem wszystkiego jest bez sensu.
    > Żeby miał spowolnić wzrost zakażeń aby służba zdrowia była wydolna,
    > to musiała by ta izolacja i wyłączenie połowy gospodarki trwać kilka lat.
    >
    > Zdrowy rozsądek to jest zachować wszystko tak jak było, tylko do tego
    > jakieś zasady higieny i kichania na siebie.

    I dokładnie o to idzie.
    To co jest teraz to marnotrawienie kasy i wpędzanie nas w kryzys, który
    może przynieść więcej ofiar niż wirus.

  • 82. Data: 2020-03-19 22:49:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-03-2020 o 19:19, J.F. pisze:

    > Bo we Wloszech zmarlo 3 tys osob, a u nas 5.
    >
    > Co prawda w Niemczech ponoc 16, co jest jakos podobnie jak u nas
    > procentowo,

    Ale procentowo do czego?
    Bo przecież my nie mamy zielonego pojęcia ilu jest u nas zarażonych.
    Więc ciężko o procentach mówić.

    Fakt - śmiertelność mamy na razie meganiską, nawet w stosunku do ilości
    przetestowanych, ale to się może szybko zmienić.
    No chyba że statystyki też fałszowane i przypadki idą w niewydolność
    oddechową, jeśli chory zdąży umrzeć zanim mu covid zdiagnozują.

  • 83. Data: 2020-03-19 23:12:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-03-19 o 22:44, Cavallino pisze:

    > A na covid ile?
    > 5?
    >
    > https://wyborcza.pl/magazyn/7,124059,25788293,spokoj
    nie-to-tylko-koronawirus-przetrwalismy-stan-wojenny.
    html

    > Co roku z powodu grypy i jej powikłań umiera na świecie od 300 do 650
    > tys. ludzi. Ponad 100 tys. z nich to dzieci poniżej 5. roku życia.
    A ile choruje? kilka milionów, u nas, na świecie kilkanaście razy więcej.

    > Koronawirus z Wuhanu zabił do tej pory 5 tys. osób.

    > Ale przetestowanych przypadków czy faktycznych?
    Tego się nigdy nie dowiemy do końca, wiadomo że chińczycy oszukują,
    podawali tylko tych co udało się im zarejestrować w szpitalu, jak zmarł
    przed szpitalem
    to w statystykach już go nie było. Podobnie z tymi co na wirusa umierali
    w domu,
    więc to co podają można śmiało pomnożyć przez 3-5 razy ale to nie zmienia
    proporcji procentowych. Śmiertelność jest kilkaset razy większa od grypy
    i o tym piszę.

    > Bo faktycznych jest pewnie set razy więcej niż to co liczysz.....
    > Zwłaszcza w krajach takich jak nasz, gdzie testów się praktycznie nie
    > robi, a jak już to ciężko chorym.

    To zależy od kraju np: dzisiaj
    Niemcy 13632 - 33zm ->0,24%
    Hiszpania 17147 - 767 ->4,47%
    WB 2626 - 104 ->3,96%
    Francja 9134 -264 ->2,89%
    Portugalia 642 -2 ->0,31%
    Włochy 35713 - 2978->8,33%
    My 325 -5 ->1,53%

    Jak widać są kraje gdzie sprzetu dość i dają radę, my w środku, potem
    takie które 'odpuściły' i mają 3-5% zgonów no i na końcu Włosi, czołowi
    bumelanci i fajansiarze którzy mają wyje..ne na wszystko z ponad 8%

    > Tam gdzie się robi, wychodzi grubo poniżej 1%, a pewnie nadal nie byli
    > testowani wszyscy zakażeni.

    Uważasz żę Portugalczycy czy Niemcy nie testują wszystkich podejrzanych?
    wątpię.

    --
    Janusz

  • 84. Data: 2020-03-19 23:15:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > takie które 'odpuściły' i mają 3-5% zgonów no i na końcu Włosi, czołowi
    > bumelanci i fajansiarze którzy mają wyje..ne na wszystko z ponad 8%
    Nawet w Iranie maja lepszą stystkę niż Włosi
    18407 - 1284 -> 6,97%

    --
    Janusz

  • 85. Data: 2020-03-19 23:28:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nie wiem co będzie w najbliższej przyszłości bo nie jestem jasnowidzem. Co najwyżej
    moge probowac analizować dane które są dostępne. Nie wiem o co chodzi z alibi, ze
    niby jakieś sobie robię. Chwilowo to co napisałem o dotychczasowych zgonach i
    zachorowaniach wzięte jest z oficjalnych danych i nie podlega dyskusji ani
    negocjacjom.

    Nie podlega negocjajom, ale trzeba umieć czytać te dane.
    Przede wszystkim one są typu siso, bo nie wskazują
    w żaden sposób na liczbę chorych i dlatego z tego nie bardzo jest jak
    wnioskować.
    W innych krajach (nie wiem jak w DE) testuje się osoby z kontaktu
    czy izolowane i wyłapuje się więcej zakazonych a u nas
    dopiero bada się objawowców. Więc nasze dane są mocno opóźnione.

    Na www.faz.net była dzisiaj krótka notka analizująca dlaczego
    w Hamburgu jest najwięcej zainfekowanych na 100tys mieszkańców.
    I wyszło im, że tam ferie zimowe były tam od od 2 do 13 marca i wracali
    już z mocno zainfekowanych rejonow narciarskich Włoch czy Austrii.
    Więc spokojnie i do nas też już przyjechali ci turyści zainfekowani,
    może w mniejszej skali, ale na pewno już sieją, tylko dane tego nie
    pokazują.

  • 86. Data: 2020-03-20 07:09:25
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.03.2020 o 12:59, Budzik pisze:
    > Najgorsze jest to ze takie zakorkowanie transportu za chwile da gorsze
    > efekty niz sama choroba... Musza raz dwa trzy naprawic to co zepsuli.

    IMO to cała ta burza wokół wirusa (który w grudniu nie był problemem, bo
    lekarz twierdził że to grypa- idź do domu) da gorsze efekty, myślę że
    akurat wielka brytania ma najlepsze podejście (teraz zamykają szkoły,
    ale zgaduję że ktoś się doliczył, że może zabraknąć wyposażenia szpitali
    jak nie rozłożą tego w czasie) - hotele same deklarują gotowość
    udostępnienia na tymczasowy szpital, nic więcej na razie nie jest
    zamykane (myślę że jak zamkną to tylko po to żeby się wyrobić z
    miejscami w szpitalu), firmy same decydują czy się zamknąć lub pracować
    zdalnie

    Lukasz

  • 87. Data: 2020-03-20 07:33:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-03-2020 o 23:12, Janusz pisze:

    > A ile choruje? kilka milionów, u nas, na świecie kilkanaście razy więcej.

    I aresztów domowych nikt im nie robi...

    > To zależy od kraju

    A nie od liczby testów?
    Bo to co podałeś to liczba zakażeń chyba.
    Tyle że może być setkrotnie zaniżona, właśnie poprzez brak testów
    powszechnych.

    A to znakomicie wpływa na rzekomą śmiertelność.

    > Uważasz żę Portugalczycy czy Niemcy nie testują wszystkich podejrzanych?

    Oczywiście że nie.
    Tych którzy przeszli bezobjawowo, nikt praktycznie nie testuje, o ile
    sami się nie zgłoszą.
    U nas nawet tego się nie robi.
    Chyba tylko Tajwan i Korea robią testy na szeroką skalę.

  • 90. Data: 2020-03-20 07:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

> [...]
    > 650 tys. ludzi. Ponad 100 tys. z nich to dzieci poniżej 5. roku
    > życia. Koronawirus z Wuhanu zabił do tej pory 5 tys. osób.

    Bo wszyscy siedza w domach.
    A z grypa ludzie normalnie chodza po ulicach i nie zawsze sie izoluja.
    Tak naprawde nie masz danych zeby takie porownania robić.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 88. Data: 2020-03-20 07:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > Chwilowo to co napisałem o dotychczasowych zgonach i zachorowaniach
    > wzięte jest z oficjalnych danych i nie podlega dyskusji ani

    Alibi bo jak sie okaze ze u nas bedzie np troche mniej to sie powie ze to
    była dobra decyzja a wynikajace z niej problemy musiały być.
    Jak bedzie wieksza to sie wymysli inne alibi.

    Ja tez nie wiem co bedzie w przyszłosci ale zadaje dosc jasne pytanie:
    skoro Niemcy podjeli podobne kroko przeciw epidemii jak my to jaki jest
    sens zamykania granicy?

    Gdyby taki ruch nie pwoodował zadnych negatywnych skutków to moznaby
    powiedziec: na wszelki wypadek.
    Ale pwooduje.
    A zgodzisz sie chyba ze w obecnej sytuacji zaopatrzenie to jest kluczowa
    sprawa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 89. Data: 2020-03-20 07:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Czy dlatego nie zamknęli z Polską bo zamknięcie generuje jakieś
    > koszty i po co zamykać coś co już jest z drugiej strony zamkniete? W
    > związku z zamknięciem polskich granic żaden wyjeżdżający Polak nie
    > napotyka na trudności.

    Nie zamkneli Polskiej bo szacuja ze podjelismy podobne kroki do nich i
    takie zamkniecie powoduje negatywne skutki a mozna ich uniknac nie
    zwiekszajac jakos mocno ryzyka. IMO my powinnismy zrobić tak samo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.