  • 511. Data: 2020-03-24 19:57:07
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:8956f07f-9bd2-4de9-8b33-765dd56a377e@go
    oglegroups.com...
> [...]
    >Używany jest przede wszystkim na salach operacyjnych i bezpośrednio
    >po operacjach jak człowiek jest w śpiączce. Dają w takiej sytuacji
    >syntetyczna kurare (Pavulon) żeby mięśnie gładkie uległy zwiotczeniu.
    >Z mięśni działa tylko serce bo na niego kurara nie działa bo to
    >mięsień poprzecznie prążkowany.
    >Za oddychanie u człowieka odpowiadają mięśnie. Jedna grupa
    >odpowiedzialna jest za wdech inna za wydech.
    >Jeśli nie działają to nie wystarczy wepchnąć do płuc powietrze.
    >Trzeba je jeszcze wyciągnąć bo samo chyba nie wyleci.

    Hm, jak wezme gleboki wdech, to mam wrazenie, ze wylatuje samo.
    Przy reanimacji tez kaza ci dmuchac, a nie wysysac.

    Ale mozesz sie doksztalcic
    https://www.youtube.com/watch?v=gk_Qf-JAL84
    https://www.youtube.com/watch?v=OHQK5PUTQ_0

    >Czyli w respiratorze muszą być zaawansowane zawory realizujące
    >funkcje napełniania i opróżniania płuc.
    >Sprężarka z lodówki ma wadę ze daje zaolejony czynnik. Oczywiście da
    >się z niego usunąć olej i wodę ale to kosztuje. Do smarowania
    >siłowników używa się oleju do siłowników.

    Ale przeciez sprezarka w tej konstrukcji sluzy tylko do poruszania
    silownikiem, ktory porusza mieszkiem.
    Tak nawiasem mowiac - w tych wspolczesnych z youtuba nie widac juz
    mieszka.

    >A jak się popsuje to też trzy dni da się przezyc?

    Badz optymista - moze sie nie popsuje i przezyje.
    A alternatywa ... szybka smierc, bo do szpitala pacjenta nie przyjma

    >Do wczoraj nie wiedziałem że jest coś takiego jak koncentrator tlenu.
    >Ma zaletę nad butla że jeśli tylko ma prąd do robi tlen.

    Tylko koncentratora nie zrobisz, a pewnie juz zabraklo dostepnych.
    Zas w butle z tlenem chyba ciagle jeszcze da sie kupic/wynajac.

    >Mam prośbę. Jeśli chcesz pogadać to nie wymyślaj głupot z dupy żeby
    >tylko się przypierdolic. Takie postępowanie do niczego nie prowadzi.
    >Jak widzisz wziąłem na wstrzymanie i nie zjechałem Cię za pompkę i
    >zawór od pralki.

    ale widzisz - jacys tam entuzjasci sa.
    Jesli mowisz, ze za drogo, to podpowiadam, ze sa i tansze elementy.

    P.S. a jest jeszcze takie rozwiazanie
    https://www.youtube.com/watch?v=gplA6pq9cOs
    https://www.youtube.com/watch?v=cUCqsl6JROg

    Udalo sie tych chorych wyleczyc, czy zdazyli zejsc w milczeniu ?

    J.

  • 512. Data: 2020-03-24 20:54:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-03-19 o 19:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To juz nie wierzysz swojemu rzadowi ?
    >
    > https://tvn24.pl/polska/ze-szczytem-epidemii-bedziem
    y-walczyc-za-dwa-lub-trzy-tygodnie-przygotowanych-je
    st-dziesiec-tysiecy-lozek-4355038

    > 18 miesiecy ... najmniej.
    >
    > J.

    Od kiedy rząd zabrał zenkowi esbecką emeryturę to już nie jest rząd zenka ;)

  • 513. Data: 2020-03-25 07:45:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >A jak zrobisz sobie zastrzyk z pavulonu to też wyleci z Ciebie
    >powietrze?

    Trudno powiedziec, ale nie wierzysz w jakas naturalna sprezystosc
    tkanek ?
    Jak duzo napompujesz, to na pewno czesc wyleci.

    >Może w prostym systemie dwie cegły na klacie klada. To kiedy robisz
    >respirator?

    A moze
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Respirator_(medycyna)

    "Faza wydechu, która najczęściej jest procesem biernym[19] i odbywa
    się samoistnie do atmosfery[20] ..."

    i dwa odnosniki, jakbys chcial doczytac.

    J.

  • 514. Data: 2020-03-25 08:18:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie to że nie wierzę a nie wiem. Nie można wiedzieć wszystkiego. Sprawdzić na sobie
    się nie da. Ale jak samo wylatuje to super. Mam sprężarkę bezolejowa super cichą.
    Odmierzyć powietrze bez jakiegoś tłoka czy harmonijki potrafię. To jeszcze butelkę 5
    litrów po wodzie mineralnej potrzebuje żeby za zbiornik wyrównawczy bardzo niskiego
    ciśnienia robiła. Reduktor bardzo niskiego ciśnienia też mam. Filtr węglowy i HEPA do
    kupienia za cienkie pieniądze.