  • 91. Data: 2020-03-20 08:59:47
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > A nie od liczby testów?
    > Bo to co podałeś to liczba zakażeń chyba.
    > Tyle że może być setkrotnie zaniżona, właśnie poprzez brak testów
    > powszechnych.
    >
    > A to znakomicie wpływa na rzekomą śmiertelność.

    Sugerujesz ze np we Włoszech na grype zmarło w tym roku 3 tysiace ludzi?
    Ja rozumiem, ze mozna sie zastanawiac co powinnismy zrobić, ale nie mozna
    podwazac faktu ze na ten moment covid jest wielokrotnie bardziej
    smiertelny niz grypa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 92. Data: 2020-03-20 09:32:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, March 19, 2020 at 11:12:08 PM UTC+1, Janusz wrote:

    > Jak widać są kraje gdzie sprzetu dość i dają radę, my w środku, potem
    > takie które 'odpuściły' i mają 3-5% zgonów no i na końcu Włosi, czołowi
    > bumelanci i fajansiarze którzy mają wyje..ne na wszystko z ponad 8%

    To tez tak nie do konca... trudno ustalic prawdziwa liczbe chorych, jesli znaczna
    wiekszosc przechodzi zakazenie lekko, lub wrecz bezobjawowo. Wtedy porownywanie tych
    statystyk jest troche bez sensu.
    Jedne kraje testuja wszystkich, ktorzy mieli potwierdzony kontakt z zakazonym, inne
    (np. Wlochy https://www.wnp.pl/rynki-zagraniczne/wlochy-testy-na
    -obecnosc-koronawirusa-tylko-w-przypadku-objawow,374
    965.html ) robia test dopiero przy objawach, czyli pewnie te 8% to jest procent z
    ciezszych przypadkow, pomija tych, ktorym praktycznie nic sie nie dzieje...
    Gdyby tak samo przetetowali wszystkich domownikow, znajomych, z ktorymi sie spotykali
    itp, to pewnie wykryliby ze 3x wiecej, tym samym "poprawiajac" statystyke
    umieralnosci 3x ;)

  • 93. Data: 2020-03-20 09:35:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    >Sugerujesz ze np we Włoszech na grype zmarło w tym roku 3 tysiace
    >ludzi?

    Trump mowil, ze w USA co roku na grype umiera 30 tys.
    Znajomi Niemcy mowili o 8 tys u nich.

    W USA nie wiem, ale te szkopskie mi sie nie podobaja - jesli u nas to
    bylo kilkadziesiat, w Niemczech powinna byc ~setka.
    Chyba ze u nas zmarl "na serce", "na zapalenie płuc", a tam "na
    grype".

    J.

  • 94. Data: 2020-03-20 09:39:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

    >Alibi bo jak sie okaze ze u nas bedzie np troche mniej to sie powie
    >ze to
    >była dobra decyzja a wynikajace z niej problemy musiały być.
    >Jak bedzie wieksza to sie wymysli inne alibi.

    >Ja tez nie wiem co bedzie w przyszłosci ale zadaje dosc jasne
    >pytanie:
    >skoro Niemcy podjeli podobne kroko przeciw epidemii jak my to jaki
    >jest
    >sens zamykania granicy?

    Co by nie mowic, to w przypadku zjadliwej epidemii izolacja moze byc
    kluczowa.
    Umrze rodzina, blok, biuro, wioska, miasteczko - a inni juz nie.
    Tylko czy ta jest na tyle grozna, zeby az takie srodki wprowadzac, i
    czy juz nie jest za pozno - bo w kazdej izolowanej grupie moze sie
    nosiciel trafic.

    J.

  • 95. Data: 2020-03-20 09:51:16
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-19 o 22:35, Cavallino pisze:

    > Bo mamy odporność wyrobioną.
    > Na covid tez nabędziemy.

    > Ale jakoś na świecie więcej nadal na grypę...

    > Część z nich jak nie na covi, to na co innego by i tak umarła.

    > Wtedy ucieszy się większość narodu.

    > Jaką zimą?
    > Tam ta zima cieplejsza niż nasze lato...

    > Taaa - bo w Iranie 7 stopni to na porządku dziennym jest, a 20 to rzadkość

    Iran to bardzo duży kraj - mają tam też wysokie góry, gdzie nawet w
    lecie jest zimno. Warto by się przyjrzeć, gdzie występowała epidemia (w
    jakich rejonach kraju).
    T.

  • 96. Data: 2020-03-20 09:57:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 09:51, T. pisze:

    > Iran to bardzo duży kraj - mają tam też wysokie góry, gdzie nawet w
    > lecie jest zimno. Warto by się przyjrzeć, gdzie występowała epidemia (w
    > jakich rejonach kraju).

    Bez sprawdzania powiem że na nizinach, w dużych skupiskach ludzkich. ;-)

  • 97. Data: 2020-03-20 09:59:06
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-19 o 22:44, Cavallino pisze:

    > A na covid ile?
    > 5?
    >
    > https://wyborcza.pl/magazyn/7,124059,25788293,spokoj
    nie-to-tylko-koronawirus-przetrwalismy-stan-wojenny.
    html

    > Co roku z powodu grypy i jej powikłań umiera na świecie od 300 do 650
    > tys. ludzi. Ponad 100 tys. z nich to dzieci poniżej 5. roku życia.
    > Koronawirus z Wuhanu zabił do tej pory 5 tys. osób.

    > Ale przetestowanych przypadków czy faktycznych?
    > Bo faktycznych jest pewnie set razy więcej niż to co liczysz.....
    > Zwłaszcza w krajach takich jak nasz, gdzie testów się praktycznie nie
    > robi, a jak już to ciężko chorym.
    >
    > Tam gdzie się robi, wychodzi grubo poniżej 1%, a pewnie nadal nie byli
    > testowani wszyscy zakażeni.

    Chodzi nie tylko o śmiertelność bezwzględną, ale o względną
    (śmiertelność w stosunku do liczby chorych) oraz o zaraźliwość. Oba te
    czynniki są zdecydowanie wyższe niż w przypadku zwykłej grypy.
    T.

  • 98. Data: 2020-03-20 10:10:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 09:59, T. pisze:

    > Chodzi nie tylko o śmiertelność bezwzględną, ale o względną
    > (śmiertelność w stosunku do liczby chorych)

    Ale tego właśnie nie wiemy, bo nie znamy faktycznej liczby zakażonych.
    Znamy co najwyżej liczbę chorych, których poddano testom z wynikiem
    pozytywnym.

    Jeśli stanowią oni np. 1% zakażonych, bo reszta przeszła covid
    bezobjawowo, to jak chcesz coś policzyć na takiej próbce?
    Zwłaszcza że tam gdzie testów się nie robi, w większości przypadków to
    były WYŁĄCZNIE przypadki ciężkie, bo inne się do szpitali nie zgłaszały,
    więc to też zaburza statystyki.

    Możliwe do wyliczenia są właśnie wartości bezwzględne - np. śmiertelność
    na tle populacji.

  • 99. Data: 2020-03-20 10:11:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-03-19 o 22:44, Cavallino pisze:
    > W dniu 19-03-2020 o 19:49, Janusz pisze:
    [...]
    nie-to-tylko-koronawirus-przetrwalismy-stan-wojenny.
    html

    >A ile choruje? kilka milionów, u nas, na świecie kilkanaście razy
    >więcej.

    >Tego się nigdy nie dowiemy do końca, wiadomo że chińczycy oszukują,

    Mamy dane z tego statku Diamond Princess, 3500 ludzi, 600 zarazonych,
    6 zmarlo.

    Podobny procent pojawia sie i w innych krajach

    To zależy od kraju np: dzisiaj
    >Niemcy 13632 - 33zm ->0,24%
    >Hiszpania 17147 - 767 ->4,47%
    >WB 2626 - 104 ->3,96%
    >Francja 9134 -264 ->2,89%
    >Portugalia 642 -2 ->0,31%
    >Włochy 35713 - 2978->8,33%
    >My 325 -5 ->1,53%

    Tylko nie wiemy ilu mamy nieznanych zarazonych ... ale jak zarazi 3
    mln osob jak grypa, i z tego 1% umrze ... kraj przezyje, ale lepiej
    nie byc w tym 1%.

> [...]
    >takie które 'odpuściły' i mają 3-5% zgonów no i na końcu Włosi,
    >czołowi bumelanci i fajansiarze którzy mają wyje..ne na wszystko z

    Albo im testow zabraklo ...

    >Uważasz żę Portugalczycy czy Niemcy nie testują wszystkich
    >podejrzanych?
    >wątpię.

    J.

  • 100. Data: 2020-03-20 10:14:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 19-03-2020 o 19:19, J.F. pisze:

    >Ale procentowo do czego?
    >Bo przecież my nie mamy zielonego pojęcia ilu jest u nas zarażonych.
    >Więc ciężko o procentach mówić.

    Do liczby ludnosci.

    >Fakt - śmiertelność mamy na razie meganiską, nawet w stosunku do
    >ilości przetestowanych, ale to się może szybko zmienić.

    I proponujesz nic nie robic i czekac :-)

    >No chyba że statystyki też fałszowane i przypadki idą w niewydolność
    >oddechową, jeśli chory zdąży umrzeć zanim mu covid zdiagnozują.

    Juz chyba nie, ale wczesniej - kto wie.

    Zakladajac jednak, ze Niemcy maja podobny % zarazonych jak my ... to
    istotnie zamykanie granicy z Niemcami wydaje sie nieuzasadnione.

    J.