  • 11. Data: 2009-07-28 23:40:58
    Temat: Re: Jak się nauczyć Javy?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 29 Jul 2009 01:30:41 +0200, Tomasz Sowa
    <t...@s...BEZSPAMOWY.pl> wrote:

    >Z takimi programami to jest jak z Yetim, podobno jest ale nikt go nigdy nie
    >widział.

    No tak, na sourceforge wiekszosc to zabawki...

    A.L.

  • 12. Data: 2009-07-29 12:01:42
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    Wojciech Jaczewski wrote:

    > Znasz może jakieś konkretne programy zrobione w Javie, które byłyby
    > dostępne np. na sourceforge.net, robiły coś nietrywialnego i przy tym
    > szybko działały?

    Nie wiem, kiedy jest "nietrywialne", ale np.
    http://www.dancres.org/blitz/blitz_js.html

    --
    Michal

  • 13. Data: 2009-07-29 20:50:19
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>

    Tomasz Sowa <t...@s...BEZSPAMOWY.pl> napisał(a):

    > Z takimi programami to jest jak z Yetim, podobno jest ale nikt go nigdy nie
    > widział.

    W każdym języku jeśli nadużywa się alokacji to działa bardzo wolno.

  • 14. Data: 2009-07-29 21:05:30
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Ze co?...

    A.L.

  • 15. Data: 2009-07-29 22:57:02
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>

    A.L. <a...@a...com> napisał(a):

    > ne

    > Ze co?...

    Padł znów temat szybkości działania programu w kontekście języka
    programowania - tak jakby wybór języka był decydujący. Na dobry
    czas wpływa więcej rzeczy, np.:
    1) Użyte algorytmy
    2) Alokacja zasobów systemowych: dyski, pamięć, wyświetlanie
    3) Komunikacja z innymi procesami
    4) Umiejętność posługiwania się językiem programowania
    5) Język programowania
    Chciałem powiedzieć taką oczywistą rzecz, że jeśli punkty 1,2,3,4
    zostaną zaniedbane, to nawet największa dbałość przy wyborze "szybkiego"
    języka programowania nie pomoże.

  • 16. Data: 2009-08-03 10:50:12
    Od: shio <s...@b...eu.org>

    On Sun, 26 Jul 2009, Wojciech Jaczewski wrote:

    > Znasz może jakieś konkretne programy zrobione w Javie, które byłyby dostępne
    > np. na sourceforge.net, robiły coś nietrywialnego i przy tym szybko
    > działały?

    Oracle SQL Developer chyba spelni wymaganie nietrywialnosci? pozatym w
    miare szybki, no i sliczny:) (a przy tym darmowy)
    przy okazji, gdyby ta Java byla taka zla, czy wlasnie Oracle zdecydowalby
    sie na tworzenie swoich narzedzi w niej na taka skale?

  • 17. Data: 2009-08-03 11:27:27
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@x...pl>

    shio pisze:

    > przy okazji, gdyby ta Java byla taka zla, czy wlasnie Oracle
    > zdecydowalby sie na tworzenie swoich narzedzi w niej na taka skale?

    Tez mi argument. Pogadamy za kilka lat, bo jeszcze troche wstecz to samo
    mozna było mówić o pascalu, bo apple miał całe swoje api systemowe
    wlasnie w odmianie pascala...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 18. Data: 2009-08-03 11:56:09
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Tez mi argument. Pogadamy za kilka lat, bo jeszcze troche wstecz to samo
    > mozna było mówić o pascalu, bo apple miał całe swoje api systemowe wlasnie
    > w odmianie pascala...

    Jak w 1984 napisałem system płacowy w Pascalu MT+ pod CP/M,
    to niektóre wersje pracują do dzisiaj. Inni koledzy napisali systemy
    finansowo-księgowe, zarządzania magazynami i kilka innych.
    Też w Pascalu.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 19. Data: 2009-08-03 15:10:33
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    shio wrote:

    > Oracle SQL Developer chyba spelni wymaganie nietrywialnosci? pozatym w
    > miare szybki, no i sliczny:) (a przy tym darmowy)

    Trochę szkoda, że zarówno program wymieniony przez Ciebie, jak i program, o
    którym wspomniał Michał Kleczek, nie są dla mnie użyteczne - trudno mi więc
    porównać prędkość działania, z tym czego sam używam i jest napisane w C lub
    C++. Miałem nadzieję, że ktoś wskaże program typu czytnik grup dyskusyjnych
    czy przeglądarka PDF, albo jakaś (niekoniecznie w pełni funkcjonalna)
    przeglądarka internetowa, oparta o silnik napisany w Javie...
    Spróbuję jednak znaleźć chwilę czasu, aby potestować i wyrobić sobie opinię
    o tych programach, o których napisaliście.

  • 20. Data: 2009-08-04 07:49:21
    Od: mgk <m...@w...pl>

    Ja testowalem Java vs C++

    Zrobilem 2 testy.

    Jeden to byl z fizyki. Okolo 300 kulek poruszalo sie i zderzalo
    odbijajac od siebie z zachowaniem pedu i energi. Fizyka byla liczona
    tak, ze kulki nie moga sie przeniknac dla malej ilosci fps. Oczywiscie
    same obliczenia testowalem bez wyswietlania iles tysiecy iteracji (sam
    cpu). No i wyniki byly takie ze Java byla tylko 10% wolniejsza od C++.

    Drugi test to byl generator ruchow w szachach. On byl w Javie
    wolniejszy niz w C++ okolo 20%.

    Takze nie sa to duze wielkosci.

    Jak ktos chce to moge wkleic, albo wyslac na maila dokladne testy
    wyniki, kody zrodlowe.