  • 11. Data: 2010-02-09 12:40:09
    Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw

    Fajnie, działa póki nowe, potem okazuje się, że głupi zaworek lub komputerek
    do tego kosztuje zylion złotych, więc wstawia się opornik lub zakleja
    czujnik i już jest "normalnie" :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 12. Data: 2010-02-09 14:01:44
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Skoro regualcja tylko tlumienia, to po prostu regulowany zaworek.
    > Sterowany elektronika, ale w amortyzatorze tylko jakas regulowana
    > iglica czy cos takiego.

    > Nie wiem czy zdazy dozyc tej przyszlosci.
    > Bose juz ma system aktywnego zawieszenia, i to jest przyszlosc

    Bose nie przejdzie.

    > http://www.bose.com/controller?event=VIEW_STATIC_PAG
    E_EVENT&url=/learning/project_sound/bose_suspension.
    jsp

    Czytałem jakiś czas temu o tym.

    Z tego co pamiętam system zawieszenia z cieczami magnetoreologicznymi
    stosuje Audi i Cadillac albo Chrysler.
    Pracowało nad tym też Ferrari.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 13. Data: 2010-02-09 14:26:13
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w wiadomości

    > Bose nie przejdzie.

    Czemu ?

> [...]
    >
    > Czytałem jakiś czas temu o tym.
    >
    > Z tego co pamiętam system zawieszenia z cieczami magnetoreologicznymi stosuje Audi

    Znaczy to jest to co się kryję pod nazwą handlową "Audi Drive Select" (opcja w A4). ?

    Arek

  • 14. Data: 2010-02-09 14:32:07
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Czemu ?

    Bo tak mi się wydaje.
    ;-)

> [...]
    jsp

    > Znaczy to jest to co się kryję pod nazwą handlową "Audi Drive Select"

    A nie wiem, poszukaj.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 15. Data: 2010-02-09 14:44:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Feb 2010 13:40:09 +0100, Agent 0700 wrote:

    >Fajnie, działa póki nowe, potem okazuje się, że głupi zaworek lub komputerek
    >do tego kosztuje zylion złotych, więc wstawia się opornik lub zakleja
    >czujnik i już jest "normalnie" :-)

    Wydaje mi sie ze tam nie ma zaworkow - to chyba jakies
    elektromagnetyczne silowniki.

    Komputerek oczywiscie moze swoje kosztowac, silowniki tez.
    No nic, w razie czego sie wstawi zwykle amory :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-02-09 14:45:18
    Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pneumatyczne ?
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>

    a.com> napisał w wiadomości

    > A nie wiem, poszukaj.

    Już usiłowałem, ale producent podaje tyle danych ile daje dane żeby:

    - z 1 strony marketingowo uświadomić klienta za co płaci
    - ale z 2 strony za bardzo nie zdradzić konkurencji co robi.

    Stosunkowo dużo można wyczytać o topowych modelach tzn. A8/S/7 ale np. A4 to już za
    bardzo nie wiadomo..

    I ciekawi mnie np. w MB E 350 jaka jest różnica między adaptacyjnym "standardowym" a
    Air (cena opcji tylko 8kzł).
    Prawdopodobieństwo że któryś salon ma 2 dema: E 350 i identyczny E350 Air jest dość
    nikłe.. Także cieżko to porównać. Jechałem
    kiedyś S-em i było super-jak szybowiec i na a-stradzie i po miejskich dziurach.

    Air

  • 17. Data: 2010-02-09 15:35:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Feb 2010 15:45:18 +0100, A r t i e wrote:
    >Już usiłowałem, ale producent podaje tyle danych ile daje dane żeby:
    >- z 1 strony marketingowo uświadomić klienta za co płaci
    >- ale z 2 strony za bardzo nie zdradzić konkurencji co robi.

    Konkurencja to doskonale wie. Moze kupic jedna sztuke i rozebrac,
    moze przeczytac patenty, moze sie zwrocic do dostawcy nietypowych
    elementow.

    J.

  • 18. Data: 2010-02-09 15:50:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Feb 2010 13:03:34 +0100, A r t i e wrote:
    >Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem
    >
    >Już chyba rozumiem-zawór sterujący przepływem płynu hydraulicznego ?..
    >
    >Ale ważniejszy problem:
    >***na ile, i czy wogóle, jest to gorsze (a może tylko inne) od Airmatica*** ?

    http://www.conceptcarz.com/vehicle/z16452/Mercedes-B
    enz-E-Class.aspx

    Wychodzi na to ze to calkiem co innego i mozna miec oba :-)

    Airmatic to chyba glownie regulacja wysokosci, cos czego zmienny
    wspolczynnik tlumienia nie zapewni.

    J.

  • 19. Data: 2010-02-09 19:18:01
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>

    > http://www.conceptcarz.com/vehicle/z16452/Mercedes-B
    enz-E-Class.aspx

    > Wychodzi na to ze to calkiem co innego i mozna miec oba :-)
    >

    > Airmatic to chyba glownie regulacja wysokosci, cos czego zmienny

    Właśnie: *chyba* :///

  • 20. Data: 2010-02-21 18:08:16
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Feb 8, 5:06 pm, "A r t i e" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    robione w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C
    > i E ? Chodzi mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?

    Chodzi o zawieszenia, w ktorych reguluje sie wspolczynnik tlumenia w
    amortyzatorach. Praktycznie kazy wiekszy producent amortyzatorow ma
    obecnie modele o regulowanym wspolczynniku tlumienia. Wiekoszc z nich
    po prostu stosuje jeden lub kilka zaworow wewnatrz amortyzatora,
    sterowanych solenoidem, ktore pozwalaja na to aby olej wewnatrz
    amortyzatora mogl przeplywac poprzez zwezki o roznym stopniu tlumienia
    w zaleznosci od tego, ktory zawor jest otwarty. Takie amortyzatory
    pozwalaja jedynie na kilka wybranych z gory stopni tlumienia ale
    zamykajac i otwierajac zawory dostatczenie szybko, mozna symulowac do
    pewnego stopnia wartosci posrednie. Systemy tego typu produkuje miedzy
    innymi firma ZF-Sachs pod nazwa CDC czy Bilstein pod nazwa ACD.
    Amortyzatory wynalezione przez Amerykanow ponad 10 lat temu (Delphi)
    dzialajace w oparciu o olej o wlasnosciach magnetoreologicznych
    pozwalaja zmieniac ten wspolczynnik plynnie w szerokim zakresie i to
    kilkaset razy na sekunde. Od ponad 10 lat tego typu amortyzatory
    wystepowaly w samochodach marki Cadillac i Corvette. Od zeszlego roku
    ta sama technologia wystepuje rowniez w niektorych modelach Ferrari i
    Audi pod nazwa markowa Delphi MR. Obecnie wlascicielem tego oddzialu
    Delphi jest chinska firma BWI.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/