  • 111. Data: 2019-10-15 16:32:08
    Temat: Re: Jak sie robi komputery
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 15.10.2019 o 08:05, J.F. pisze:
    > Ale czy prawde mowia ?
    >
    > Poza tym zobacz - mozna w urzedzie pracowac. Mozna w panstwowej
    > firmie. Mozna byc dostawca.
    > A w koncu mozna byc pracownkiem, a szef powie "glosowales, zeby pis ci
    > dal, to niech ci da".

    U mnie często spory i prawie rękoczyny ;) Nikt się nie przejmuje.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 112. Data: 2019-10-15 16:40:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-10-14 o 18:15, J.F. pisze:

    >Tak.

    >Nie widziałem, tylko etylowy żeśmy używali.

    No wlasnie troche mnie zadziwil inny kolega.

    >Nie, wybierali takie najmniej szkodliwe, metanolem to już nawet
    >denaturatu nie skażają.

    Chyba nigdy nie byl metanolem skazany.

    Tym niemniej ja bym poprosil - cos dobrego do czyszczenia i
    nieagresywnego.
    Teraz te role pelni izopropanol, to moze nie trzeba wynalazkow.

    >Jak czytałem to w stanach tak robili z spiyrytusem do czyszczenia,
    >coś podobno 10000 obywateli musiało zejść z tego padołu żeby
    >przestali dawać taki skażalnik.

    Przy czym u nich ... jednymi sie nie przejma, inni wynajma adwokata
    :-)

    J.

  • 113. Data: 2019-10-15 19:18:41
    Od: k...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > Ale to wada czy zaleta ... ustroju ? :-)

    Taką scenkę wybrałem.
    https://youtu.be/P2dE74RiFqA?t=40

    > No, my tez mielismy konkurentow ... tylko ze przegralismy :-(

    Z ruskimi nawet angole nie chcieli się tłuc.

    > A nie jest to ostatnia w Europie ?

    Nawet jej na mapie nie umieścili.
    https://s6.ifotos.pl/img/001jpg_qsqwwna.jpg

    > Ale co Nichia zarobila, to zarobila ..

    Ofertę mają raczej bogatą i dziś.
    Jak robią LED na 300-350nm, znaczy ktoś to kupuje.

    > Nam nie wyszlo ... ale kto nie probuje, ten sukcesu na pewno nie
    > odniesie.
    > Wiec w sumie i ten niebieski laser i grafen poprzec trzeba ..

    Trudno oczekiwać od instytutu doświadczalno/badawczego aby
    na tym zarabiał. Rząd wpakował w to forsę, utworzyli jakąś spółkę, ale widać prócz
    forsy potrzebny jest pomysł z czym to ożenić. Byle korpo ma 10x większą kasę, 10x
    więcej sprzętu, patrz historia tego grafenu. Korpo szybciej znajdzie
    zbyt.

  • 114. Data: 2019-10-15 20:12:27
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 14.10.2019 o 20:03, k...@g...com pisze:
    [...]
    > Musi się opłacić, fakt faktem PL jest czarną dziurą na mapie europy,
    > nawet czesi mają jakąś marną fabrykę półprzewodników.

    Lamina ciągle istnieje. I chyba nawet coś tam robią.

    P.P.

  • 115. Data: 2019-10-15 20:13:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kujau.konrad.pl napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik J.F. napisał:

    >Taką scenkę wybrałem.
    >https://youtu.be/P2dE74RiFqA?t=40

    Popatrz lepiej po ludnosci - Brytyjczykow bylo za malo, zeby z tą
    polową swiata wygrac.
    Oni to glową robili ... choc czasem trzeba i karabinem.
    Zulusi akurat byli dosc twardym przeciwnikiem.

    >Z ruskimi nawet angole nie chcieli się tłuc.

    No jak nie - taka Szarza Lekkiej Brygady.

    >Ofertę mają raczej bogatą i dziś.
    >Jak robią LED na 300-350nm, znaczy ktoś to kupuje.

    Chinczycy na lampy do paznokci :-)

> [...]
    >forsy potrzebny jest pomysł z czym to ożenić.
    >Byle korpo ma 10x większą kasę, 10x więcej sprzętu,

    Kiedys byla strona z historia tego lasera tak jakby od srodka
    napisaną.
    Strona znikla niestety - nie dziwie sie.

    Ale to bylo tak, ze wszyscy wiedzieli, ze GaN jest bardzo obiecujacym
    materialem, wszyscy probowali ... i wszyscy sie poddali.
    Z dwoma wyjatkami - Nakamura w Nichii (tez kiedys byl ciekawy wywiad),
    i nasz IWC PAN.

    >patrz historia tego grafenu. Korpo szybciej znajdzie zbyt.

    Tu raczej o koszty poszlo.

    J.

  • 116. Data: 2019-10-15 20:20:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 14.10.2019 o 20:03, k...@g...com pisze:
    [...]

    >Lamina ciągle istnieje. I chyba nawet coś tam robią.

    Chyba juz nic
    http://www.kubaralamina.com/category/o-firmie/

    no prawie nic
    http://www.kubaralamina.com/category/projekty-cbr/

    A przeciez nasz Narodowy Samochod Elektryczny bedzie wymagal wielu
    polprzewodnikow duzej mocy (sredniej ?) :-)

    J,

  • 117. Data: 2019-10-15 20:50:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale wtedy jeszcze chyba bez liter.

    Na pewno z literami. Przecież to do spisu ludności było.

    --
    Jarek

  • 118. Data: 2019-10-15 21:28:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Na pewno z literami. Przecież to do spisu ludności było.

    Spis niekoniecznie musi byc z nazwiskami.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Tabulating_machine
    The 401, introduced in 1933, was an early entry in a long series of
    IBM alphabetic tabulators and accounting machines.

    Albo imie i nazwisko na papierze, a niektore dane na karcie
    https://en.wikipedia.org/wiki/1890_United_States_Cen
    sus

    Choc jak tak czytam calosc, to mam watpliwosci - co trafilo na karty i
    kiedy ...

    "was to reduce the time required to process the census from eight
    years for the 1880 census to six years for the 1890 census."

    "The total population of 62,947,714, the family, or rough, count, was
    announced after only six weeks of processing (punched cards were not
    used for this tabulation)."

    J.

  • 119. Data: 2019-10-15 21:58:36
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 20:20, J.F. pisze:
    > A przeciez nasz Narodowy Samochod Elektryczny bedzie wymagal wielu
    > polprzewodnikow duzej mocy

    Ale zrobią tylko 1 egzemplarz (dla Maowieckiego) to dużo tych
    półprzewodników nie potrzeba...

  • 120. Data: 2019-10-15 22:02:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Ale zrobią tylko 1 egzemplarz (dla Maowieckiego) to dużo tych
    >półprzewodników nie potrzeba...

    No jak - milion mial byc :-P

    J.